20 شهریور 1404 ساعت 11:53
نسل جدید لکسوس IS مدل 2026 با کابینی کاملا متحول شده، فناوریهای رانندگی خودران و تغییرات فنی مهم از راه رسید تا دوباره در بازار سدانهای اسپرت رقابت کند.
لکسوس سرانجام از مدل 2026 سدان محبوب IS رونمایی کرد. این خودرو که سومین فیسلیفت عمده برای پلتفرم نسل سوم محسوب میشود با تغییرات گسترده در کابین و فناوریهای خود آمده است تا این سامورایی کهنهکار را برای رقابت با سدانهای اسپرت مدرن آماده کند. هرچند این یک نسل کاملا جدید نیست، اما لکسوس با حفظ این سدان کوچک در سبد محصولات خود نشان داد هنوز به طرفداران خودروهای اسپرت وفادار است.
ابعاد کلی خودرو تقریبا دستنخورده باقی مانده است. تنها به دلیل طراحی مجدد سپرهای جلو و عقب، طول کلی آن حدود ۱۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان میدهد که تمرکز اصلی مهندسان لکسوس روی ارتقای تجربه رانندگی و فضای داخلی بوده است.
کابین لکسوس IS مدل 2026؛ خداحافظی با گذشته
بزرگترین تحول لکسوس IS مدل 2026 را باید در فضای داخلی آن جستجو کرد. لکسوس سرانجام با پد لمسی کنترلی بدنام خود وداع کرده و یک طراحی کاملا مدرن را جایگزین آن کرده است. حالا یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای صفحه کیلومتر و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی دیگر برای سیستم سرگرمی به صورت استاندارد روی تمام مدلها عرضه میشود.
ساعت آنالوگ کلاسیک حذف شده و دریچههای تهویه دایرهای جای خود را به نمونههای مدرن زاویهدار دادهاند. خوشبختانه کلیدهای فیزیکی برای کنترل گرمکن و سردکن صندلیها و یک دکمه چرخان برای تنظیم صدا حفظ شدهاند. اضافه شدن شارژر بیسیم، پورتهای USB-C و طراحی جدید رودریها از دیگر تغییرات مهم هستند. استفاده از فیبر بامبوی طبیعی در کنسول بالایی نیز حس لوکس بودن کابین را دوچندان کرده است.
تغییرات فنی و ظاهری؛ از رنگ جدید تا حذف موتور V8
در نمای بیرونی، تغییرات ظریف اما تاثیرگذار هستند. یک رنگ جدید به نام خاکستری نوترینو به لیست رنگها اضافه شده است. رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی جدید، کالیپرهای ترمز قرمز با لوگوی لکسوس و یک اسپویلر جدید در عقب، چهره IS را اسپرتتر از همیشه نشان میدهند.
مهمترین تغییرات اما در زیر پوسته این خودرو رخ دادهاند. لکسوس IS مدل 2026 به سیستم فرمان برقی جدید برای بهبود هندلینگ و سیستم تعلیق تطبیقی پیشرفته برای افزایش راحتی سواری مجهز شده است. مجموعه فناوریهای ایمنی و دستیار راننده نیز با اضافه شدن قابلیت رانندگی بدون دخالت دست در بزرگراهها گسترش یافته است.
متاسفانه همانطور که انتظار میرفت، دیگر خبری از موتور ۵ لیتری تنفس طبیعی V8 در مدل IS500 نیست. لکسوس تایید کرده است که این خودرو تنها با دو پیشرانه عرضه میشود. این پیشرانهها شامل مدل IS350 با قابلیت انتخاب بین دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل و مدل هیبریدی IS300h فقط به صورت دیفرانسیل عقب میشود. لکسوس اعلام کرده است که عرضه این فیسلیفت از اوایل سال آینده میلادی در بازارهای منتخب آغاز خواهد شد.
source