چند سال پیش، شوخی رایج این بود که گوگل نهایتاً یک سرویس پیامرسان جداگانه را به تمام اپلیکیشنهای خود اضافه خواهد کرد، حتی اگر منطقی به نظر نمیرسید. حالا اسپاتیفای این ایده را عملی کرده است، اما به سبک خودش.
شرکت Spotify بهتازگی Messages را معرفی کرده است؛ یک سرویس پیامرسان داخلی که درست در خود اپلیکیشن اسپاتیفای تعبیه شده است. هدف؟ به گفته اسپاتیفای، کاربران خواستهاند یک فضای اختصاصی برای به اشتراک گذاشتن آهنگها، پادکستها یا کتابهای صوتی با دوستان و خانواده داشته باشند و راهی آسان برای پیگیری توصیهها و پیشنهاداتشان داشته باشند.
نحوه عملکرد Messages
-
این سرویس در ابتدا برای کاربران رایگان و پرمیوم بالای ۱۶ سال در برخی بازارهای منتخب عرضه میشود و فعلاً فقط روی دستگاههای موبایل در دسترس خواهد بود.
-
Messages تنها چت یکبهیک را پشتیبانی میکند و برخلاف اپلیکیشنهایی مانند WhatsApp، iMessage، Instagram یا Telegram، امکان ایجاد گروه ندارد.
-
شما میتوانید محتواهای اسپاتیفای را با افرادی که قبلاً با آنها تعامل داشتهاید به اشتراک بگذارید یا از سیستم درخواست پیام برای ارسال استفاده کنید.
نحوه به اشتراکگذاری
هنگام گوش دادن به یک آهنگ، پادکست یا کتاب صوتی، کافی است روی آیکون اشتراکگذاری ضربه بزنید، یک دوست را انتخاب کرده و پیام خود را ارسال کنید. پس از پذیرش درخواست پیام، امکان ارسال متن، واکنش با ایموجی و اشتراکگذاری بیوقفه محتواهای اسپاتیفای فراهم میشود.
برای دسترسی به بخش جدید Messages، به عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت چپ مراجعه کنید. افرادی که پیشنهاد میشوند، براساس اشتراکگذاریهای قبلی، شرکت در Jams، Blends یا لیستهای پخش مشترک و همچنین اشتراک در پلنهای Family یا Duo مشخص میشوند.
گزینههای اختیاری و حریم خصوصی
-
کاربران میتوانند Messages را نادیده بگیرند و مانند گذشته، محتوا را در سایر پلتفرمها به اشتراک بگذارند یا حتی بهطور کامل از Messages خارج شوند.
-
اسپاتیفای میگوید این سرویس بهگونهای طراحی شده است که مکمل سایر پلتفرمها باشد و جایگزین آنها نشود.
در زمینه حریم خصوصی، وضعیت کمی پیچیده است:
-
اسپاتیفای اعلام کرده که مکالمات با استانداردهای صنعتی رمزگذاری میشوند، هم هنگام ذخیره و هم هنگام انتقال دادهها.
-
با این حال، «اسپاتیفای از فناوری تشخیص پیشگیرانه برای اسکن پیامها جهت شناسایی محتوای غیرقانونی و آسیبزا استفاده میکند» و محتوا توسط مدیران بررسی خواهد شد.