این روند در کل صنعت خودروسازی در حال رخ دادن است – خودروسازانی که ادعاهای جسورانه‌ای در مورد الکتریکی کردن محصولات خود داشتند، اکنون در حال بازبینی نقشه راه‌های خود و تنظیم مجدد انتظارات هستند. خریداران به اندازه‌ای که خودروسازان امیدوار بودند، به خرید خودروهای الکتریکی روی نیاورده‌اند و این امر بسیاری را مجبور به تعدیل برنامه‌هایشان کرده است، از جمله جنسیس که اکنون در استراتژی الکتریکی‌سازی خود تغییر کوچکی داده و به سمت عرضه هرچه بیشتر مدل‌های هیبریدی جدید حرکت می‌کند.

مایک سانگ، مدیر جهانی جنسیس، به تاپ گیر گفت که “اکنون مشتریان بیشتر از خودروهای الکتریکی، خودروهای هیبریدی می‌خواهند” و به همین دلیل شرکت می‌خواهد خودروهای هیبریدی را “هرچه زودتر به بازار عرضه کند.” این خودروساز در سپتامبر 2021 اعلام کرد که از سال 2025 هر خودروی جدیدی با پیشرانه تمام الکتریکی عرضه خواهد شد و سانگ در مصاحبه تأیید کرد که “الکتریکی‌سازی همچنان چشم‌انداز ما است.” این شرکت همچنان قصد دارد خودروهای کاملاً الکتریکی عرضه کند – اما خریداران گزینه‌های بیشتری خواهند داشت.

سانگ درباره نوع پیشرانه‌های هیبریدی که خودروهای جنسیس استفاده خواهند کرد توضیحی نداد. اشتیاق او برای ارائه این گزینه‌های جدید ممکن است به این معنا باشد که برند جنسیس برای سرعت بخشیدن به عرضه آنها، از گزینه‌های پیشرانه هیبریدی هیوندای استفاده کند. شرکت لوکس‌ساز مرتبط با جنسیس، هیوندای، گزینه‌های هیبریدی معمولی و هیبریدی قابل شارژ را برای چندین مدل ارائه می‌دهد که جنسیس می‌تواند از آنها در خودروهای خود استفاده کند. البته احتمالاً قبل از تأیید برای تولید، تغییراتی در آنها اعمال خواهد شد.

حرکت به سمت عرضه بیشتر خودروهای هیبریدی، اقدامی هوشمندانه است. اوایل امسال، ولوو شاهد افزایش 45 درصدی فروش خودروهای هیبریدی خود در مقابل کاهش 65 درصدی فروش خودروهای الکتریکی در سه‌ماهه اول بود. تویوتا، که یکی از خودروسازانی است که با احتیاط به سمت خودروهای الکتریکی پیش می‌رود، نیز شاهد افزایش تقاضا برای خودروهای هیبریدی بود، به طوری که فروش پریوس در سه‌ماهه اول سال 138 درصد افزایش یافت. احتمالاً جنسیس نیز به زودی از این روند پیروی خواهد کرد.

source

توسط expressjs.ir