برای پشتیبانی از این ادعا، هوندا بهترین نمای ممکن از نسل بازطراحی‌شده Prelude را ارائه می‌دهد.

بازگشت پر سروصدا پس از دو دهه

باور کردنش سخت است، اما تقریباً دو سال از زمانی می‌گذرد که هوندا در نمایشگاه Tokyo Auto Salon سال ۲۰۲۳ با یک خودروی مفهومی، نام Prelude را دوباره زنده کرد. این مدل نسل ششمی، بعدها به یک نمونه اولیه نزدیک به تولید برای جشنواره Goodwood Festival of Speed در سال جاری تبدیل شد و اکنون آماده عرضه در بازار داخلی ژاپن است.

  • زمان عرضه در ژاپن: سپتامبر
  • ورود به بازار آمریکا: اوایل سال ۲۰۲۶
  • برنامه عرضه در اروپا: سال آینده

هدف هوندا از ساخت یک کوپه جدید چیست؟

برای تبلیغ این نام باززنده‌شده، هوندا یک «صفحه تیزر» راه‌اندازی کرده که در آن به نکته جالبی اشاره شده است:

«هدف از ساخت این کوپه، کشف تقاضای پنهان برای خودروی اسپرت ایده‌آل بوده است.»

به گفته تومویوکی یاماگامی، رئیس تیم توسعه، این پروژه در ابتدا با هدف احیای نام Prelude آغاز نشد. بااین‌حال، در ادامه شرکت تصمیم گرفت این نام فراموش‌شده از سال ۲۰۰۱ را دوباره به صحنه بازگرداند.

تعریف هوندا از «خودروی اسپرت ایده‌آل»

ترکیبی از عملکرد و کاربری روزمره

ظاهراً هوندا منظورش از خودروی اسپرت ایده‌آل، ترکیب عملکرد بالا با ویژگی‌های کاربردی روزمره است. Prelude جدید از قطعات سخت‌افزاری مدل Civic Type R استفاده می‌کند، از جمله:

  • سیستم تعلیق جلو با محور دوتایی
  • ترمزهای جلو برند Brembo
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • فضای ذخیره‌سازی زیر کف خودرو
  • درِ صندوق بالا‌بازشو (لیفت‌گیت)

تفاوت با سیویک هیبریدی و مدل‌های لوکس

برخلاف Civic Type R و مدل لوکس‌تر Acura Integra، خودرو Prelude یک مدل هیبریدی خواهد بود، بنابراین مصرف سوخت بهینه‌تری دارد. هوندا تأکید می‌کند که این خودرو فقط یک نسخه کوپه‌شده از سیویک هیبریدی نیست، چراکه:

  • از تایرهای بزرگ‌تر بهره می‌برد
  • فاصله بین محورهای آن به‌صورت بهینه طراحی شده
  • طراحی الهام‌گرفته از گلایدر دارد
  • پیش‌نمایشی از زبان طراحی مدل‌های الکتریکی آینده هوندا است

طراحی خارجی و داخلی Prelude جدید

طراحی بیرونی

طراحی این مدل، حس یک کوپه کامل را القا می‌کند، نه صرفاً یک سیویک سه‌در با سقف شیب‌دار. در تصاویر مختلف منتشرشده، ظاهر هیبریدی خودرو از زوایای متعددی به نمایش درآمده است.

فضای داخلی

هرچند طراحی دو رنگ فضای داخلی جلو حس بهتری به کابین می‌دهد، اما این ویژگی به صندلی‌های عقب منتقل نشده است. این تصمیم احتمالاً نشانه‌ای از کاهش هزینه‌هاست. همچنین فضای عقب محدود به نظر می‌رسد که برای یک کوپه اسپرت موضوع عجیبی نیست.

جزئیات فنی و پیشرانه

گیربکس و سیستم انتقال نیرو

برای مشخصات فنی کامل باید تا سپتامبر منتظر ماند، اما هوندا تأیید کرده که:

  • گیربکس دستی وجود نخواهد داشت
  • خودرو تنها دارای دو پدال است
  • از حالت S+ Shift با شیفترهای پشت فرمان بهره می‌برد

این سیستم احتمالاً مشابه عملکرد حالت N Grin Shift در هیوندای است، اما با این تفاوت که هوندا از پیشرانه بنزینی استفاده می‌کند. خوشبختانه خبری از CVT نیست، بنابراین می‌توان امیدوار بود که رانندگی با آن همچنان لذت‌بخش باشد، حتی بدون دنده دستی.

قدرت موتور

مدل فعلی Civic Hybrid دارای ویژگی‌های زیر است:

  • پیشرانه ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی
  • دو موتور برقی
  • قدرت: ۲۰۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۱۵ نیوتن‌متر

با توجه به جایگاه اسپرت‌تر Prelude، انتظار می‌رود ارقام فوق در این مدل بهبود پیدا کنند. البته هوندا احتمالاً قیمت بالاتری برای آن تعیین خواهد کرد. درحال‌حاضر، Civic Hybrid Hatchback مدل ۲۰۲۶ با قیمت پایه ۳۱٬۶۴۵ دلار شروع می‌شود و Prelude احتمالاً گران‌تر خواهد بود.

هوندا Prelude؛ جهانی اما نه پیست‌محور

تمرکز بر بازار مصرف‌کننده عادی

هوندا رسماً اعلام کرده که این خودرو برای استفاده در پیست طراحی نشده است:

«این قرار نیست اسپرت‌ترین یا سریع‌ترین خودرویی باشد که در پیست‌ها جولان می‌دهد.»

Prelude یک مدل جهانی خواهد بود، یعنی در تمامی بازارها با مشخصات یکسان عرضه می‌شود.

آینده مدل‌های تیونینگ‌شده

گزارش‌های منتشرشده در ژاپن حاکی از آن‌اند که نسخه‌های داغ‌تر Type S و حتی Type R در دستور کار هستند. بااین‌حال:

  • تا زمان عرضه نسخه استاندارد، نباید انتظار این نسخه‌ها را داشت
  • توسعه مدل‌های متنوع در ابتدای چرخه عمر محصول، منطقی نیست

source

توسط expressjs.ir