ایتالیایی شدن دوباره ورساچه زیر چتر پرادا
برند مطرح مد ایتالیا، پرادا، یکی از چشمگیرترین خریدهای صنعت مد را رقم زد و با پرداخت ۱٫۳۸ میلیارد دلار به صورت نقدی، برند لوکس ورساچه را به مجموعه خود اضافه کرد. این معامله، به‌عنوان بزرگ‌ترین خرید در تاریخ ۱۱۲ ساله پرادا شناخته می‌شود.

جزئیات توافق پرادا و ورساچه

طبق بیانیه مشترک منتشرشده از سوی دو برند، روند انتقال کامل مالکیت تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید. با این معامله، ورساچه پس از سال‌ها، بار دیگر به مالکیت یک گروه ایتالیایی بازمی‌گردد.

ورساچه؛ از گذشته تا بازگشت به خانه

ورساچه که در دهه ۱۹۷۰ توسط جیانی ورساچه بنیان‌گذاری شد، به دلیل طراحی‌های جسورانه و پرزرق و برق خود به شهرت رسید. این برند در سال‌های اخیر، در رادار پرادا قرار داشت و سرانجام این توجه منجر به امضای یکی از مهم‌ترین قراردادهای صنعت مد شد.

پرادا و جاه‌طلبی برای تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین گروه مد ایتالیا

تحلیل‌گران این خرید را به‌عنوان یک حرکت استراتژیک از سوی پرادا و مدیران آن، میوچیا پرادا و پاتریتزیو برتلی می‌دانند که می‌خواهند پرادا را به قوی‌ترین گروه مد ایتالیا تبدیل کنند. این ادغام می‌تواند قدرت برندهای ایتالیایی را در بازار جهانی بیش از پیش افزایش دهد.

source

توسط expressjs.ir