15 اسفند 1403 ساعت 14:39

در این مطلب بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی که ارزش خرید بالایی دارند را معرفی می‌کنیم. با جانشین‌های برحق Suzuki Jimny آشنا شوید.

سوزوکی جیمنی مینی 4×4 یک خودرو بدون حاشیه با سابقه درخشان بیش از پنج دهه است که در بازارهای متعددی مورد توجه مشتریان قرار گرفته و توانسته فروش خوبی را تجربه کند. جیمنی از زمان عرصه در سال 1970 تا به امروز، وظایف خود را به نحو احسن تکمیل کرده و به اهداف خود رسیده است. این آفرودر ارزان قیمت با توانمندی‌های بیراهه نوردی جذاب و قابلیت‌هایی در عین حال ساده، خوشبختانه با راسا موتور به بازار ایران هم راه پیدا کرده است.

بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی برای خرید

شرکت سوزوکی تصمیم گرفته تولید جیمنی را از سال 2025 به بعد متوقف کند و به نظر می‌رسد این تصمیم تأثیری روی بازار ایالات متحده نمی‌گذارد، زیرا آن‌ها جولان جیمنی را در جاده‌های آمریکا ممنوع کرده‌اند. با این حال، سامورایی بازار خودرو ژاپن حدود یک دهه در بازار ایالات متحده حضور داشت و رسالت خود را کامل کرد.

از آنجایی که ژاپنی‌های سوزوکی تصمیم گرفته‌اند بازنشستگی جیمنی را به زودی اعلام کنند، بد نیست نگاهی به بهترین جایگزین‌های آن در بازارهای جهانی بیندازیم. اگر به دنبال خرید یک آفرودر چابک و کم مصرف هستید، می‌توانید 5 خودرویی که در این مطلب معرفی می‌شود را به عنوان جایگزین انتخاب کنید. با این حال، اغلب گزینه‌های روی میز، عملکرد سوزوکی جیمنی را ارائه نمی‌دهند.

1. فورد برانکو اسپرت

بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی

فورد برانکو اسپرت، جایگزین خوبی برای سوزوکی جیمنی به حساب می‌آید، چرا که این شاسی بلند جمع و جور به صورت دو دیفرانسیل عرضه شده و می‌تواند همچون جیمنی 4×4 ژاپنی، یار و یاور ماجراجویی‌های شما باشد. البته نباید از این خودرو انتظار قابلیت‌های آفرودی جیمنی را داشته باشید. برانکو اسپرت برای جاده‌های سبکی مثل شن و شیب‌های ملایم مناسب است.

برای این شاسی بلند بیراهه نورد دو مدل پیشرانه اکو بوست در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها موتور 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 180 اسب بخار و دیگری یک پیشرانه 2.0 لیتری است که می‌تواند در شرایط ایده آل، 238 اسب بخار قدرت تولید کند. هر دو قوای محرکه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند.

در مقایسه با شاسی‌های سوزوکی جیمنی که سواری خشن‌تری ارائه می‌دهند، فورد برانکو اسپرت رانندگی نرم‌تری در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها ارائه خواهد داد. این خودرو از رقیب ژاپنی‌اش بزرگ‌تر است؛ بنابراین، می‌تواند به راحتی پذیرای پنج سرنشین بزرگسال بود و این مزیت در مقابل محدودیت فضای 4 نفره جیمنی، قابل توجه است. فضای بار برانکو بیشتر است و می‌تواند تجهیزات بیشتری برای ماجراجویی‌های آخر هفته حمل کند.

قیمت شاسی بلند آمریکایی فورد برانکو از 31 هزار و 590 دلار آغاز می‌شود که برای یک اس یو وی همه فن حریف، برچسب قیمتی مناسبی است و ارزش خرید دارد. تریم‌های بالاتر فورد گران‌تر هستند و برای مثال اگر پکیج سیستم تعلیق ارتقایافته و کمک فنرهای قدرتمندتر را سفارش دهید، 10 هزار دلار به قیمت فوق اضافه می‌شود.

2. سوبارو کراس ترک

بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی

دومین جایگزین مناسبی که می‌توان برای سوزوکی جیمنی پیدا کرد، سوبارو کراس ترک است. این کراس اوور جمع و جور با قابلیت‌های مناسب خارج از جاده، تنها 25 هزار و 810 دلار قیمت دارد. (قیمت تریم پایه) سامانه تمام چرخ محرک سوبارو کراس ترک با چسبندگی بالا و هندلینگ فوق العاده‌ای که دارد، روی سطوح ناهموار، پایداری خوبی از خود نشان می‌دهد. علیرغم تمام توانمندی‌هایی که این شاسی بلند دارد، مناسب ماجراجویی‌های دشوار نیست.

درست مانند فورد برانکو اسپرت، کراس ترک بزرگ‌تر از سوزوکی جیمنی بوده و می‌تواند به راحتی 5 سرنشین بزرگسال را حمل کند. فضای بار این اس یو وی کافی است و با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بیشتری در اختیار مالکان قرار می‌گیرد تا تجهیزات لازم برای یک ماجراجویی آخر هفته را حمل کند. از سوی دیگر، جیمنی 3 درب که هیچ، حتی جیمنی 5 درب هم فضای بار کمتری در مقایسه با کراس ترک دارد.

شاید فضای بزرگ‌تر و فضای بار کافی، نقاط قوت سوبارو کراس ترک در مقایسه با جیمنی باشند، اما قطعا خودرو سوزوکی می‌تواند عملکرد بهتری در موقعیت‌های سخت‌تر و چالش برانگیز داشته باشد. در واقع جیمنی به علت ابعاد کوچک و سبک‌تری که دارد، در خارج از جاده بهتر ظاهر می‌شود. جیمنی تنها 102 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این در حالی است که کراس ترک می‌تواند با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 152 اسب بخار قدرت و با پیشرانه 2.5 لیتری، 182 اسب بخار قدرت تولید کند.

3. تویوتا راوفور

بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی

یکی دیگر از ژاپنی‌های مناسب برای جایگزین شدن با سوزوکی جیمنی، تویوتا راوفور است که توانسته به راحتی فورد F150 را پشت سر بگذارد. راو 4 موفق شده تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو ایالات متحده شود و از محصولات بومی آمریکا عملکرد بهتری ثبت کند. نسخه‌های مختلفی از این شاسی بلند به صورت محرک جلو و دو دیفرانسیل با قوای فنی هیبریدی و بنزینی در دسترس است که قیمت تریم پایه آن‌ها از 28 هزار و 850 دلار آغاز می‌شود.

به لحاظ ابعاد، راوفور از جیمنی بزرگ‌تر است و به لطف فضای کابین جادارتر می‌‌تواند تا پنج سرنشین بزرگسال را به راحتی در خود جای دهد. همچنین فضای بار این خودرو بیشتر از رقیب است. از آنجایی که نسخه‌های آفرودی راو 4 در حال حاضر تولید نمی‌شوند، می‌توان گفت که جیمنی توانایی‌های بیراهه نوردی بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

4. جیپ رانگلر

بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی

تا به امروز چهار نسل مختلف از جیپ رانگلر عرضه شده و این خودرو ثابت کرده که یک آفرودر توانمند است و گزینه مناسبی برای جایگزین شدن با جیمنی به حساب می‌آید. گرچه آفرودی‌ترین نسخه رانگلر در سال 2003 و با پسوند روبیکان تولید شد، اما تمام تریم‌های این جیپ جذاب و توانمند به خاطر عملکرد چشمگیری که در خارج از جاده دارند، به شهرت رسیده‌اند.

رانگلر به طور قابل توجهی از سوزوکی جیمنی بزرگ‌تر است و ظرفیت بار به مراتب بزرگ‌تری هم دارد. (اگر صندلی‌ها را بخوابانید، ظرفیت صندوق عقب دو برابر رقیب ژاپنی می‌شود) رانگلر همچون جیمنی، سواری پرانرژی در جاده‌های هموار و بزرگراه‌ها دارد. مدل‌های دو درب و چهار درب جیپ رانگلر به ترتیب 4 و 5 سرنشین بزرگسال را در خود جای می‌دهند.

زیر کاپوت آفرودر جذابی که می‌تواند جانشین خوبی در غیاب سوزوکی جیمنی باشد، یک پیشرانه قدرتمند با حداکثر توان خروجی 270 تا 470 اسب بخار قرار گرفته است. قیمت نسخه دو درب رانگلر از 34 هزار دلار آغاز می‌شود و تریم چهار درب 38 هزار و 590 دلار قیمت گذاری شده است.

5. میتسوبیشی پاجرو مینی

بهترین جایگزین های سوزوکی جیمنی

گرچه تولید میتسوبیشی پاچرو در سال 2012 میلادی متوقف شد، اما نسخه مینی این شاسی بلند همچنان یک جایگزین قابل اعتماد برای سوزوکی جیمنی است، زیرا با ابعاد و فرم جعبه‌ای سوزوکی مینی 4×4 مطابقت دارد.

پاجرو مینی به خوبی از عهده ماجراجویی‌های خارج از جاده بر می‌آید، چرا که از نظر اندازه شبیه به جیمنی است. زمانی که پاچرو مینی به عنوان یک شاسی بلند روی خط تولید قرار داشت، رقیب سرسختی برای جیمنی بود. هر دوی این خودروها با فاصله زیاد از سطح زمین، مناسب جاده‌های ناهموار و بیراهه هستند، اما جیمنی عملکرد بهتری دارد. پاجرو مینی مجهز به یک موتور 659 سی سی شده و می‌تواند حداکثر 51 اسب بخار قدرت تولید کند.

میتسوبیشی پاجرو مینی سه درب، فضای کابین جیمنی چهار درب را دارد، اما ظرفیت بار آن بزرگ‌تر است. این شاسی بلند کوچک به خاطر موتور کوچک‌تری که دارد، نمی‌تواند همچون جیمنی، مسیرهای ناهموار و صعب العبور را طی کند.

در گجت نیوز بخوانید: از مونتاژ تا خودروسازی: داستان بلند پروازی عقاب کرمان موتور علت وجود پین کاپوت در برخی خودروها چیست؟ ۷ تا از بهترین خودروهای هیبریدی ۲۰۲۵؛ سلطه بلامنازع ژاپنی ها و جولان تویوتا دور جدید عرضه خودروهای وارداتی این هفته آغاز خواهد شد

source

توسط expressjs.ir