1
گروه گوردون موری (GMG) تیمی را گرد هم آورده تا یک معماری شاسی سبکوزن جدید برای وسایل نقلیه توسعه دهد. این پروژه که M-LightEn (معماری مونوکوک – سبک و کممصرف) نام دارد، پلتفرمی برای یک “مجموعهای از خودروهای جدید” ایجاد خواهد کرد که انتظار میرود اولین نتایج آن ظرف سه سال آینده مشخص شود.
GMG این تلاش را با همکاری چندین شریک آغاز کرده است. Constellium و دانشگاه برونل لندن، آلیاژهای آلومینیومی بسیار مستحکم مورد نیاز را تأمین خواهند کرد، که قصد دارند ۸۰ درصد از آن را از ضایعات آلومینیومی بازیافتی مصرفکنندگان بسازند. Carbon ThreeSixty نیز در حال توسعه قطعات کامپوزیتی فیبر کربن با سطح ضایعات نزدیک به صفر است.
این شرکت معتقد است که اولین نتایج این پروژه تا اواخر سال ۲۰۲۷ در دسترس خواهند بود. با این حال، GMG در ابتدا بر استفاده تجاری در مقیاس کم تمرکز خواهد کرد و سپس به سمت تولید انبوه حرکت میکند. این پروژه شامل تحقیق، طراحی، ساخت و اعتبارسنجی نمونههای اولیه دیجیتالی و فیزیکی خواهد بود.
کنسرسیوم قصد دارد از هوش مصنوعی برای بهینهسازی طراحیها از نظر وزن و کارایی استفاده کند. GMG به دنبال کاهش ۳۳ درصدی یا بیشتر در چرخه عمر تولید CO2 خودروها است و معتقد است که معماری جدید آن میتواند ۵۰ درصد کربن کمتری نسبت به سایر پلتفرمها تولید کند. این شرکت همچنین قصد دارد عملکرد خودروها را از طریق کاهش وزن افزایش دهد.
GMG اکنون که مدلهای T.33 و T.50 را معرفی کرده، به نظر میرسد در حال گسترش فعالیتهای خود است. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که یک بخش جدید به نام Gordon Murray Special Vehicles (وسایل نقلیه ویژه گوردون موری) راهاندازی کرده که قصد دارد مدلهای حتی انحصاریتر و خودروهای سفارشی تولید کند. این برنامه به راحتی میتواند از معماریهای جدید بهره ببرد.
GMG اعلام کرده که این بخش جدید خودروهایی را تولید خواهد کرد که “خارج از مجموعه محصولات و پلتفرمهای موجود GMA (گوردون موری اتوموتیو) قرار دارند”، بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه چیزی از این پروژه حاصل خواهد شد.
source