هنوز مشخص نیست که آیا بازار آمریکا نسخه جدید اوتلندر اسپرت را دریافت خواهد کرد یا خیر. مدل فعلی این خودرو ۱۵ سال است که در حال فروش است.

مدل اوتلندر اسپرت موجود در بازار ایالات متحده ۱۵ سال عمر دارد. آخرین بازطراحی این خودرو مربوط به مدل سال ۲۰۲۰ است و باعث شده که منتظر معرفی جایگزین واقعی آن باشیم. به همین دلیل، توجه‌ها به سمت میتسوبیشی جلب شد وقتی این شرکت مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به مدل جدید اوتلندر اسپرت را که برای آفریقای جنوبی عرضه می‌شود، منتشر کرد.

اگر طراحی جلوی این خودرو کمی آشنا به نظر می‌رسد، ممکن است آن را به عنوان میتسوبیشی ایکس‌فورس بشناسید. این خودرو در سال ۲۰۲۳ برای بازار اندونزی معرفی شد و همان چراغ‌های T شکل و طراحی سقف شناوری که مشخصه طراحی بیرونی آن است را دارد. این طراحی در مقایسه با اوتلندر اسپرت گردتری که می‌شناسیم، تیزتر و جسورانه‌تر است. با این حال، در زیر ظاهر جسورانه آن، یک سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو قرار دارد. یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توان ۱۰۳ اسب بخار تولید می‌کند که از طریق گیربکس CVT به زمین منتقل می‌شود. حداقل در حال حاضر، این تنها سیستم انتقال قدرت موجود برای این خودرو است.

اگر قصد دارید از جاده‌های آسفالت خارج شوید، اوتلندر اسپرت تقریباً ۹ اینچ فاصله از سطح زمین دارد و زاویه‌های ورود و خروج مناسبی برابر با ۲۱ و ۳۰.۵ درجه ارائه می‌دهد. با اینکه این خودرو دیفرانسیل جلو است، میتسوبیشی ادعا می‌کند که با استفاده از حالت‌های رانندگی “خیس”، “شن” و “گل”، در مسیرهای دشوار عملکرد نسبتاً خوبی دارد. همچنین این خودرو به سیستم کنترل فعال زاویه پیچ (Active Yaw Control) مجهز است تا عملکرد در سرعت‌های بالا را بهبود بخشد.

Mitsubishi Outlander Sport

کابین این خودرو مدرن طراحی شده و دارای یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در مرکز و یک صفحه نمایش ۸ اینچی برای راننده است. این نمایشگرها چندمنظوره هستند و می‌توانند اطلاعات مختلفی از جمله نشانگر سه‌گانه مشابه میتسوبیشی پاجرو را نشان دهند که شامل ارتفاع، جهت‌یابی، و زاویه پیچ و رول می‌شود. داشبورد با پارچه‌های نرم پوشانده شده و همچنان دکمه‌های فیزیکی زیادی برای تکمیل طراحی دیجیتال وجود دارد. در قسمت عقب، صندلی‌های عقب به صورت تاشو طراحی شده‌اند، اما میتسوبیشی دقیقاً مشخص نکرده که فضای بار چقدر است.

علاوه بر امکانات پایه‌ای مانند ترمز ضد قفل و سیستم‌های کیسه هوا، هشدار نقطه کور و هشدار ترافیک عقب تنها فناوری‌های ایمنی موجود در این مدل هستند. اگر این نسخه از اوتلندر اسپرت به بازار آمریکا وارد شود، مطمئناً این امکانات ایمنی تغییر خواهند کرد. اما به نظر می‌رسد که این احتمال در حال حاضر کم است. سخنگوی میتسوبیشی به Motor1 گفت که ایکس‌فورس هرگز برای بازار آمریکای شمالی طراحی نشده است. بنابراین فعلاً باید با نسخه قدیمی این خودرو سر کنیم.

اگر این خودرو به بازار آمریکا راه پیدا کند، قیمت شروع آن با نرخ ارز فعلی راند آفریقای جنوبی حدود ۲۳,۰۰۰ دلار خواهد بود، که تقریباً با مدل فعلی موجود در بازار آمریکا برابر است.

source

توسط expressjs.ir