یکی از آخرین سنگرهای خودروهای پرفورمنس نسبتاً مقرون به صرفه، الانترا N، یک نسخه ویژه دریافت کرده است. با این حال، متأسفانه این نسخه تنها از نظر ظاهری متفاوت است و هیچ تغییر قدرتی در موتور ایجاد نشده است. همان‌طور که نام نسخه TCR نشان می‌دهد، این سدان اسپرت از نسخه مسابقه‌ای تورینگ الهام گرفته و دارای یک بال عقب کربنی است. این عنصر بزرگ آیرودینامیک قابل تنظیم است و برای علاقه‌مندانی که قصد دارند خودرو را به پیست ببرند طراحی شده است.

علاوه بر نیروی رو به پایین اضافی در عقب، الانترا N نسخه TCR دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی فورج شده است که میزان نامشخصی از وزن را کاهش می‌دهد. هیوندای برای این چرخ‌ها، ترمزهای تک‌بلوک N پرفورمنس با کالیپرهای چهار پیستونی در نظر گرفته است. فقط خودروهایی که در کره جنوبی فروخته می‌شوند برچسب‌های بدنه با لوگوی بزرگ N دارند.

با ورود به کابین، تغییرات به فرمانی با پوشش آلکانترا، نشان‌های ویژه و تزئینات آبی رنگ مخصوص N محدود می‌شود. رنگ آبی خاص هیوندای بر روی کمربندهای ایمنی و نشان ۱۲ ساعت فرمان دیده می‌شود. نوع گیربکس ذکر نشده است اما تصاویر رسمی، الانترا N را با گیربکس هشت سرعته دو کلاچه خودکار نشان می‌دهند. مشخص نیست که آیا نسخه دستی شش سرعته نیز ارائه خواهد شد یا خیر.

کره جنوبی اولین بازاری خواهد بود که این سدان پرفورمنس را در دسامبر دریافت می‌کند. بازارهای جهانی از سال ۲۰۲۵ به دنبال خواهند آمد. اگر این نسخه ویژه به ایالات متحده عرضه شود، قیمت آن بیشتر از ۳۶,۶۰۰ دلاری خواهد بود که برای الانترا N با گیربکس DCT در نظر گرفته شده است. با گیربکس دستی استاندارد، ارزان‌ترین پیکربندی با قیمت ۳۵,۱۰۰ دلار شروع می‌شود.

در ادامه، هیوندای نسل دیگری از این خودرو را با موتور بنزینی تولید خواهد کرد. مقامات شرکت حتی اشاره کرده‌اند که این خودرو با ارتقاء از موتور ۲.۰ لیتری به واحد ۲.۵ لیتری جدید، یک موتور درون‌سوز بزرگ‌تر خواهد داشت. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار افزایش قدرت از ۲۷۶ اسب بخار و ۲۸۹ پوند فوت گشتاور فعلی می‌رود.

با اینکه الانترا N در حال حاضر باقی خواهد ماند، آینده برای مدل هاچ‌بک داغ آن که در آمریکا فروخته نمی‌شود چندان روشن نیست. مدل پنج‌در i30 N به احتمال زیاد به دلیل مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی در اروپا، نسل بعدی نخواهد داشت.

source

توسط expressjs.ir