سامسونگ گوشی تاشوی “این چیزی است که می‌توانستید برنده شوید” را فقط برای چین و کره عرضه کرده است.

بعد از کاهش تمرکز خود در دسته‌بندی‌ای که کمک به تعریف آن کرده بود، سامسونگ بالاخره متوجه شده است که تسلط کامل بر گوشی‌های تاشو ندارد. Galaxy Z Fold Special Edition نسخه‌ای بهبودیافته و ارتقایافته از گوشی پرچمدار است که برای رقابت با رقبای جدیدی مانند گوگل، وان‌پلاس و آنر عرضه می‌شود – البته اگر در کره زندگی کنید.

نسخه ویژه که مدت‌ها شایعه‌اش شنیده می‌شد، نسخه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر از Galaxy Z Fold6 است که همچنین چند ارتقای داخلی خوشایند را به همراه دارد. این گوشی ۲۳۶ گرم وزن دارد – که ۳ گرم کاهش نسبت به نسخه معمولی گوشی است – و در حالت باز تنها ۴.۹ میلی‌متر ضخامت دارد، در مقایسه با ۵.۶ میلی‌متر قبلی. این یعنی در حالت بسته نیز تنها ۱۰.۶ میلی‌متر ضخامت دارد – یک کاهش ۱.۵ میلی‌متری که آن را جلوتر از Google Pixel 9 Pro Fold قرار می‌دهد.

هر دو صفحه نمایش بزرگ‌تر شده‌اند. صفحه نمایش بیرونی از ۶.۳ اینچ به ۶.۵ اینچ افزایش یافته و نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد که استفاده از آن را نسبت به Z Fold6 بسیار باریک آسان‌تر می‌کند. صفحه نمایش داخلی اکنون به بیش از ۸ اینچ گسترش یافته است، از ۷.۶ اینچ قبلی. هر دو صفحه نمایش از جدیدترین فناوری پنل AMOLED سامسونگ بهره می‌برند، بنابراین همچنان چشم‌نواز خواهند بود.

نسخه ویژه از همان چیپست Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy استفاده می‌کند که در Z Fold6 نیز وجود دارد، اما به طور استاندارد با ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. تنها یک ظرفیت ذخیره‌سازی ارائه می‌شود: ۵۱۲ گیگابایت. باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغییری نکرده و سرعت شارژ نیز احتمالاً مشابه خواهد بود – هرچند در زمان نگارش متن سامسونگ هنوز این موضوع را تأیید نکرده است. پشتیبانی از WiFi 7 نیز افزوده خوبی است.

علاقه‌مندان به دوربین خوشحال خواهند شد که این گوشی به حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی که آخرین بار در Galaxy S24 Ultra دیده شد، مجهز شده است، در حالی که باقی حسگرها بدون تغییر باقی مانده‌اند. این به معنای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر، یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در بیرون و یک دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر در داخل است.

روی کاغذ این‌ها بهبودهای کوچک اما مفیدی به نظر می‌رسند که می‌توانند به کاهش فاصله با رقبا کمک کنند؛ رقبایی که به‌سرعت در حال پیشرفت هستند. با این حال، این بهبودها کمی ناامیدکننده برای کسانی است که فقط چند ماه پیش ۱۸۰۰ دلار یا ۱۸۰۰ پوند برای خرید Z Fold6 معمولی پرداخت کرده‌اند.

با این حال، دستیابی به این گوشی آسان نخواهد بود. Galaxy Z Fold Special Edition به طور انحصاری در بازار کره‌ای سامسونگ در تاریخ ۲۵ اکتبر عرضه می‌شود. برای مدل Black Shadow، علاقه‌مندان باید ۲,۷۸۹,۶۰۰ وون کره‌ای، معادل بیش از ۲۰۰۰ دلار یا ۲۰۰۰ پوند، بپردازند – و هیچ رنگ دیگری برای این مدل وجود ندارد.

سپس این گوشی به چین راه خواهد یافت و احتمالاً با نام Samsung W25 عرضه خواهد شد، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از عرضه آن در سایر مناطق وجود ندارد.

source

توسط expressjs.ir