02 آبان 1403 ساعت 16:31

گوگل به تازگی از یک اپلیکیشن اندرویدی به منظور پیدا کردن گوشی گم شده رونمایی کرده است. جزئیات این برنامه مفید و کاربردی را در ادامه بخوانید.

گم شدن گوشی‌های هوشمند یا به سرقت رفتن آن‌ها می‌تواند یک تجربه ناخوشایند باشد. تا چند سال پیش اگر گوشی شما دزدیده می‌شد یا اینکه آن را گم می‌کردید، راهی برای پیدا کردنش وجود نداشت. خبر خوب اینکه اغلب گوشی‌های هوشمندی که امروزه تولید می‌شود، مجهز به قابلیت «Find my Phone» هستند.

گوشی گم شده خود را با این اپلیکشین اندرویدی پیدا کنید

امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند سامسونگ به صورت پیش فرض مجهز به برنامه SmartThings شده‌اند که به کاربران امکان پیدا کردن تلفن همراه گمشده یا دزدیده شده را می‌دهد. علاوه بر محصولات سامسونگ، می‌توانید با نصب برنامه Find My Device Google، همین کار را به شیوه‌ای آسان‌تر انجام دهید. گرچه این اپلیکیشن در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما توسعه دهندگان آن وعده بهبود امنیت داده‌اند.

اپلیکیشن اندرویدی گوشی گم شده

براساس گزارش‌ها و یافته‌های Android Authority، گوگل در حال آزمایش توانایی ورود به برنامه فایند مای دیوایس (دستگاه مرا پیدا کن) با استفاده از پین، اثر انگشت یا هر سیستم احراز هویت بیومتریک دیگر است. این قابلیت در مرحله توسعه قرار دارد و در نسخه جدید برنامه قابل مشاهده است. در حال حاضر برای دسترسی به برنامه Find My Device، باید از گذرواژه حساب گوگل خود کمک بگیرید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Don’t Ask Again، از شر وارد کردن دوباره رمز عبور خلاص شوید، ولی مدنظر داشته باشید که این کار برای امنیت دستگاه شما خوب نیست.

با استفاده از رمز عبور جدید یا سیستم احراز هویت بیومتریک، برنامه امنیت قابل قبولی خواهد داشت و در دسترس‌تر است، چرا که وارد کردن پین یا اثر انگشت بسیار آسان‌تر از وارد کردن رمز عبور حساب گوگل در هر مرتبه ورود به این برنامه است. همچنین اگر پین یا گذرواژه‌ای برای تلفن همراه سامسونگ خود تنظیم نکرده باشید، برنامه مجددا رمز عبور حساب گوگل شما را درخواست می‌کند. علاوه بر این اگر پین یا رمز عبور ندارید، امنیت گوشی و داده‌های شما به خطر می‌افتد.

اپلیکیشن اندرویدی گوشی گم شده

رابط کاربری جدید گوگل

طبق گزارش‌های اخیر، گوگل در حال تست طراحی رابط کاربری جدیدی برای برنامه فایند مای دیوایس است. این طراحی برای دستگاه‌های صفحه نمایش بزرگ مثل تلفن‌های تاشو و تبلت‌ها بهینه سازی شده است. می‌توانید طراحی رابط کاربری جدید را در تصویر زیر در سمت راست ببینید، در حالی که تصویر سمت چپ طراحی فعلی برنامه را نشان می‌دهد.

طرح رابط کاربری جدید این برنامه که در حال آزمایش است، دارای یک پنل جانبی در سمت چپ خواهد بود که تمامی تنظیمات را در خود جای می‌دهد. این در حالی است که صفحه سمت راست، مکان دستگاه را روی نقشه نشان خواهد داد. با این وجود، حتی این طراحی هم به طور کامل بهینه نشده و تنظیمات و صفحات نقشه قابلیت تغییر اندازه ندارند. اگر گوگل هنگام راه اندازی این طرح جدید به شکل پایدار، صفحه سمت چپ را با قابلیت تغییر اندازه عرضه کند، همه چیز خوب به نظر می‌رسد.

در گجت نیوز بخوانید: به‌زودی اپلیکیشن های لینوکس روی گوشی های اندرویدی اجرا می‌شوند گوگل می‌خواهد با انرژی هسته ای، نیروی دیتاسنترهایش را تأمین کند فوری: اندروید، کروم و پلی استور از گوگل جدا می‌شوند همه گوشی های اندرویدی حالا می‌توانند به‌طور رایگان از هوش مصنوعی گوگل استفاده کنند

source

توسط expressjs.ir