تلاش برای روانه‌کردن ترافیک ارگانیک به‌سمت وب‌سایت فروشگاهی، بهترین تصمیمی است که می‌توانید جهت افزایش فروش سایت خود بگیرید. برای این کار، باید سئو سایت را بهبود ببخشید. بهبود سئو وب‌سایت باعث می‌شود تا صفحات، رتبه بهتری در موتورهای جست‌وجوگر ازجمله گوگل به‌دست آورده و مشتریان بیشتری از محصولات بازدید کنند. اگر شما هم می‌خواهید سئوی سایت فروشگاهی خود را تقویت کرده و فروشی بی‌نظیر را تجربه کنید،‌ تا انتهای این مطلب با وب رمز همراه باشید.

راه‌های سئو کردن وب‌سایت فروشگاهی

راه های بهبود سئو سایت چیست و چرا روش های زیادی برای بهینه سازی سایت فروشگاهی وجود دارد و باید با یک استراتژی مشخص، همه آن‌ها را به موازات هم پیش ببرید. تعدادی از مهم‌ترین تکنیک‌ها در ادامه مطرح شده‌اند.

هدف قرار دادن کلمات درست

در اولین گام، باید کلمات کلیدی درست را انتخاب کنید. برای این کار‌، می‌توانید از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner ،Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید؛ همچنین، باید رقبای خود را نیز تحلیل کرده و بر کلماتی تمرکز کنید که با قصد خرید محصول جست‌وجو می‌شوند.

بهینه‌کردن صفحات محصولات

تمامی صفحات محصولات باید طبق کلمات کلیدی مناسب بهینه‌سازی شوند. کلمه کلیدی باید در تایتل صفحه و دیسکریپشن آن وجود داشته باشد. کیفیت محتوای توضیح محصول نیز تاثیر بالایی روی سئو سایت فروشگاهی‌تان دارد؛ علاوه بر این، باید بخش‌هایی برای ثبت نظرات و امتیاز دادن به یک محصول را نیز در نظر بگیرید.

بهینه‌سازی تصاویر محصولات

تصاویر محصولات از مهم‌ترین بخش‌ها هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها نشان دهید. نوشتن Alt برای تصاویر، فشرده‌سازی آن‌ها جهت بارگیری سریع‌تر تصویر، نام‌گذاری فایل‌ها با کمک کلمات کلیدی و …، از تکنیک‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تصحیح ساختار URL وب‌سایت

نه‌تنها برای سئو سایت فروشگاهی، بلکه برای سئوکردن سایر وب‌سایت‌ها نیز تصحیح ساختار URL اهمیت بالایی دارد. سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط در URL هر صفحه استفاده کنید؛ علاوه بر این، آدرس‌ها را خلاصه در نظر بگیرید و به‌هیچ‌عنوان سراغ URLهای طولانی همراه با کاراکترهای نامرتبط نروید.

بهبود سرعت سایت

یکی از فاکتورهایی که گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب در نظر می‌گیرد، سرعت آن‌ها است. سعی کنید کدهای JavaScript و CSS را بهینه کرده تا اختلالی در لود شدن صفحه ایجاد نکنند؛ همچنین، تمامی فایل‌هایی که نیاز به بارگیری دارند را نیز تا حد امکان فشرده کنید.

لینک‌سازی داخلی

سئو سایت تاثیر زیادی از لینک‌سازی داخلی‌ آن می‌گیرد. ربات‌های گوگل که صفحات را آنالیز می‌کنند، لینک‌ها را نیز بررسی کرده و به‌وسیله آن‌ها، ساختار کلی سایت را متوجه می‌شوند. سعی کنید طبق یک استراتژی مشخص،‌ لینک‌سازی داخلی سایت خود را پیش ببرید. این کار تصویر شفاف‌تری را نیز از محتوای موجود در سایت‌تان به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

استفاده از اسکیما

اسکیما (Schema)‌ که در فارسی با عبارت «طرح‌واره» ترجمه شده‌است، راهی بهینه برای نشانه‌گذاری صفحات و المان‌های مختلف آن‌ها است. با استفاده از اسکیما، می‌توانید ساختاربندی سایت فروشگاهی خود را مشخص کرده و آنالیز آن را برای موتورهای جست‌وجوگر راحت‌تر کنید؛ درست مانند کاری که لینک‌سازی داخلی می‌کرد. با این تفاوت که اسکیما صرفا با این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که اسکیما به‌تنهایی از عوامل بیهنه‌سازی سئو سایت به‌شمار نمی‌رود ولی تاثیر زیادی روی آن دارد.

راه های بهبود سئو سایت فروشگاهی

بهبود UX سایت

عبارت UX به User Experience، یا همان تجربه کاربری اشاره دارد. فردی که از سایت فروشگاهی شما بازدید می‌کند، باید بدون دردسر به‌سمت هدفی که دارد هدایت شود. این هدف می‌تواند خرید یک محصول، مشاهده نظرات، مطالعه توضیحات محصول و … باشد. سعی کنید تمامی فرآیندهایی که کاربر ملزم به طی‌کردن آن‌ها است را به ساده‌ترین حالت ممکن درآورید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که تقویت UX، حوزه‌ای جدا بوده و زیرمجموعه آموزش سئو سایت قرار نمی‌گیرد؛ اما معمولا کارشناسان سئو نیز اطلاعات خوبی در این زمینه دارند.

آنالیز داده‌ها

داده‌هایی‌ که از رفتار کاربران به‌دست می‌آورید را تحلیل کنید. ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Search Console، می‌توانند برای این کار بسیار مفید باشند. با استفاده از نتایجی که از انجام تحلیل‌ها به‌دست می‌آورید، استراتژی سئو را بهبود بخشیده و نواقص را اصلاح کنید.

افزایش امنیت

برای افزایش امنیت سایت فروشگاهی‌تان، می‌توانید از پروتکل https و درگاه‌های امن و معتبر بانکی‌ جهت پرداخت‌ها استفاده کنید. حفاظت از اطلاعات مشتریان، چیزی است که باید همواره توجه زیادی به آن نشان دهید. لازم به ذکر است که بسیاری از تکنیک‌ها نه‌تنها در حوزه امنیت، بلکه در حوزه سئو سایت یا هر یک از بخش‌های دیگر مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی، بهتر است توسط متخصصین این حوزه اجرا شوند تا نتیجه‌بخش باشند.

تولید محتوا تخصصی

برای راهنمایی بیشتر بازدیدکنندگان، محتوای تخصصی پیرامون محصولات فروشگاه خود تولید کنید. برای مثال،‌ می‌توانید به مقایسه دو محصول مشابه پرداخته و سپس بازدیدکنندگان را به صفحه خرید آن محصولات ارجاع دهید.

دریافت بک‌لینک از دامنه‌های معتبر

دریافت بک‌لینک از دامنه‌های معتبر می‌تواند رنک وب‌سایت فروشگاهی‌تان را به میزان زیادی بهبود ببخشد. سعی کنید تا قبل از پرداخت هزینه برای دریافت بک‌لینک، تمامی جزئیات مرتبط ازجمله‌ میزان اعتبار دامنه‌ای که از آن بک‌لینک می‌گیرید را به‌خوبی بررسی کنید.

دریافت خدمات سئو‌ از وب رمز

با توجه به رقابت بالای بازار، فروشگاه‌های اینترنتی فراوان و تخصصی‌‌بودن سئو، بسیاری از دارندگان وب‌سایت فروشگاهی ترجیح می‌دهند تا سئو سایت را به کارشناسان این حوزه بسپارند. وب رمز یکی از قدیمی‌ترین و مجرب‌ترین فعالان این حوزه است که بیشتر از ۲ دهه د‌ر بخش‌های مختلف مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت کرده و سابقه‌ای درخشان را از خود به‌جا گذاشته‌است. شما نیز می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات سئو سایت وب رمز، رونقی بی‌نظیر را به وب‌سایت فروشگاهی خود ببخشید.

راه های بهبود سئو سایت فروشگاهی

جمع‌بندی

در این مطلب، سعی کردیم تا مهم‌ترین تکنیک‌ها برای سئو سایت‌ فروشگاهی را‌ مورد بررسی قرار دهیم. تمامی راه‌هایی که معرفی شدند،‌ به‌نوبه خود‌ مفید هستند؛ اما باید این موضوع را در نظر داشت که برای سئوکردن یک سایت فروشگاهی، باید تمامی این تکنیک‌ها در کنار یکدیگر استفاده شوند. سئو حوزه‌ای گسترده است و نمی‌توان فقط ازطریق یک راه مشخص به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد. حتی‌ کوچک‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت نیز روی سئو آن تاثیرگذار هستند و به‌همین‌خاطر، سئو کردن سایت باید همواره طبق یک استراتژی مشخص پیش‌ برود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

source

توسط expressjs.ir