گذشته از آن بحث، امروز بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید را معرفی می‌کنیم که در پی روی سری کامپکت خود حرکت کرده تا زمان از دست رفته را جبران کند. باید از بی‌ام‌و بابت ادامه دادن به اعتماد به این مدل شیک تشکر کرد، در جهانی که وفور SUVها و کراس‌اوورها ممکن است خسته‌کننده شود.

این خودرو که همچنان ظاهر شیک خود را با ترکیب عناصری از سدان کامپکت و کوپه‌ای هماهنگ حفظ کرده است، از مارس ۲۰۲۵ وارد نمایشگاه‌های اروپایی خواهد شد.

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵، طراحی بیرونی

همان‌طور که در سری ۱ دیده شد، نمای جلویی جدید برجسته‌تر است و با زاویه بیشتری به سمت جلو متمایل شده است. سپرها، جلوپنجره (که می‌تواند نورانی باشد) و چراغ‌های LED که امضای نوری جدیدی دارند و ممکن است شامل تکنولوژی ماتریکس باشند، نیز تغییر کرده‌اند.

نمای جانبی همچنان یکی از نقاط قوت این مدل است، با ابعادی که تقریباً مشابه مدل قبلی است: ۴.۵۴ متر طول، ۱.۸۰ متر عرض و ۱.۴۳ متر ارتفاع، به همراه فاصله بین دو محور ۲.۶۷ متر.

نمای عقب در عین حال، به نظر من جذاب‌ترین بخش خودرو است، با چراغ‌های کاملاً بازطراحی‌شده، خطوط تهاجمی‌تر و در مدل M235 که از نزدیک مشاهده کردیم، یک اسپویلر کوچک بر روی درب صندوق عقب و چهار لوله اگزوز قابل مشاهده.

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵، ابعاد

مدل طول عرض ارتفاع فاصله بین دو محور
سری ۲ GC 2025 ۴۵۴۶ mm ۱۸۰۰ mm ۱۴۳۵ mm ۲۶۷۰ mm
سری ۲ GC 2019 ۴۵۲۶ mm ۱۸۰۰ mm ۱۴۲۰ mm ۲۶۷۰ mm
سری ۱ ۲۰۲۴ ۴۳۶۱ mm ۱۸۰۰ mm ۱۴۵۹ mm ۲۶۷۰ mm

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه، طراحی داخلی

اولین ویژگی قابل توجه در داخل خودرو، پیکربندی دو صفحه نمایش BMW Curved Display است که شامل یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای ابزارها و یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۷ اینچی برای سیستم چندرسانه‌ای می‌شود که از سیستم عامل نسل نهم BMW، یعنی BMW Operating System 9، استفاده می‌کند.

به طور کلی، این پیکربندی تعداد کنترل‌های فیزیکی را به حداقل می‌رساند. مطابق معمول برای این سازنده، نمایشگر سربالا و سیستم واقعیت افزوده نیز قابل نصب است. همچنین یک انتخابگر حالت و کنترل صوتی طبیعی نیز در دسترس است.

همان‌طور که همیشه از بی‌ام‌و انتظار می‌رود، موقعیت رانندگی بی‌نظیر است و همه چیز در خودرو شما را به لذت بردن از رانندگی دعوت می‌کند، از احساس فرمان تا حمایت صندلی‌ها – حداقل در مدل M235.

این مدل چهار در و پنج نفره است، اما فضای عقب به‌طور طبیعی فوق‌العاده نیست، هرچند دو فرد بالغ می‌توانند با راحتی نسبی سفر کنند. در مورد صندوق عقب چطور؟ حجم آن بدون تغییر باقی مانده و ۴۳۰ لیتر است که ۵۰ لیتر بیشتر از بی‌ام‌و سری ۱ است… اما بخش بار بسیار باریک‌تر است.

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵، موتورها

مجموعه موتورهای بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵ ساده است: چهار گزینه، دو بنزینی و دو دیزلی، که همگی با جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه استپ‌ترونیک هفت سرعته جفت شده‌اند.

نسخه پایه مدل ۲۱۸d دیزل توربوشارژ، با موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری و توان ۱۵۰ اسب بخار است. پس از آن مدل ۲۲۰d با همان موتور اما فناوری مایلد هیبرید ۴۸ ولت که ۱۶۳ اسب بخار تولید می‌کند، قرار دارد.

در مدل‌های بنزینی، ۲۲۰ با موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری و توان ۱۷۰ اسب بخار، نیز مایلد هیبرید است. در رأس این مجموعه، مدل M235 قرار دارد که موتوری چهار سیلندر با توان ۳۰۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ متحرک xDrive دارد (سایر مدل‌ها دیفرانسیل جلو هستند).
برای افزایش اسپرت بودن پکیج، بی‌ام‌و بسته‌های M Sport و M Sport Pro را ارائه می‌دهد که شامل ویژگی‌های انحصاری برای M235 است، از جمله تنظیمات خاص برای تعلیق، سیستم ترمز کامپوزیت M، چرخ‌های آلیاژی سبک ۱۹ اینچی M و موارد دیگر.

همچنین برای اولین بار می‌توانید سقف را در رنگ مشکی متضاد انتخاب کنید و برای دوستداران محیط زیست، مواد بازیافتی و وگان نیز در دسترس است.

موتور 220 M235 xDrive 218d 220d
توان ۱۷۰ PS ۳۳۳ PS ۱۵۰ PS ۱۶۳ PS
حداکثر گشتاور ۲۸۰ Nm ۴۰۰ Nm ۳۶۰ Nm ۴۰۰ Nm
انتقال قدرت دوکلاچه، ۷ سرعته دوکلاچه، ۷ سرعته دوکلاچه، ۷ سرعته دوکلاچه، ۷ سرعته
کشش جلو چهار چرخ جلو جلو
مصرف سوخت ۵۱.۴-۵۳.۳ mpg ۳۴.۴-۳۷.۷ mpg ۵۶.۵-۶۱.۴ mpg ۶۱.۴-۶۷.۳ mpg
انتشار CO2 ۱۱۹-۱۲۹ g/km ۱۷۰-۱۸۵ g/km ۱۲۰-۱۳۰ g/km ۱۱۰-۱۲۰ g/km

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه، قیمت

بی‌ام‌و می‌گوید که سری ۲ گرن کوپه جدید از امروز در انگلستان قابل سفارش است و اولین تحویل‌ها به مشتریان تا مارس ۲۰۲۵ انجام خواهد شد. با این حال، در حال حاضر تنها دو مدل بنزینی در انگلستان ارائه می‌شود. مدل ۲۲۰ با پکیج M Sport از ۳۴,۹۱۵ پوند آغاز می‌شود و مدل M235 xDrive از ۴۴,۴۳۵ پوند شروع می‌شود.

مدل توان (PS) گشتاور (Nm) شتاب ۰ تا ۱۰۰ (ثانیه) حداکثر سرعت (mph) انتشار CO2 (WLTP) (g/km) مصرف سوخت (WLTP) (mpg) قیمت پایه
۲۲۰ M Sport ۱۷۰ ۲۸۰ ۷.۹ ۱۴۳ ۱۲۹-۱۲۰ ۵۱.۴-۵۳.۳ ۳۴,۹۱۵ پوند
M235 xDrive ۳۰۰ ۴۰۰ ۴.۹ ۱۵۵ ۱۸۵-۱۷۰ ۳۴.۴-۳۷.۷ ۴۴,۴۳۵ پوند

source

توسط expressjs.ir