بی وای دی از شاسی بلند برقی سیلیون 7 رونمایی کرد. کراس اوور چینی Sealion 7 با طراحی به‌روز و مشخصات فنی سطح بالا، رقیب جدید تسلا مدل Y است.

بی وای دی، خودروساز بزرگ چینی که در عرصه خودروهای برقی شناخته‌شده است، رفته‌رفته در راستای کسب سهم بیشتری از بازار قدم بر می‌دارد. رقابت تنگاتنگ بی وای دی با تسلا موضوعی پرتکرار در اخبار خودرو است و این خودروساز در جدیدترین تلاش خود برای رقابت با این شرکت آمریکایی، «سیلیون 7» (Sealion 7) را به بازار اروپا معرفی کرد.

معرفی بی وای دی سیلیون 7، رقیب جدید تسلا

سیلیون 7 هشتمین خودرو الکتریکی‌شده از بی وای دی برای بازار اروپا است که به‌تازگی در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2024 به نمایش گذاشته شد. بی وای دی پیش‌تر خودروهایی نظیر دلفین، سیل و سیل U را در بازار اروپا عرضه کرده بود و کراس اوور جدید سیلیون 7 را که پیش‍تر در چین معرفی شده بود، به سبد محصولات خود در این منطقه اضافه کرده است. حالا باید دید که این کراس اوور تمام برقی چینی می‌تواند تسلا مدل Y را به چالش بکشد یا خیر.

نمای جلو بی وای دی سیلیون 7

سیلیون 7 از زبان طراحی آشنای بی وای دی برخوردار است و چراغ‌های جلو شبیه به سیل U با ورودی‌های سپر اسپرت‌تر دارد. در ناحیه عقب هم شیب خط سقف که به چراغ‌های عقب سرتاسری ال‌ای‌دی پیوند می‌خورد، دیده می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، سیلیون 7 با المان‌های روز هماهنگی دارد، ولی طراحان بی وای دی در طراحی آن تلاش کرده‌اند از ریسک‌هایی که به بازخوردها نسبت به این خودرو صدمه بزند خودداری کنند.

نمای کناری بی وای دی سیلیون 7

بی وای دی سیلیون 7 بر اساس پلتفرم e-Platform 3.0 Evo توسعه پیدا کرده است و در ابتدا در یک نسخه عملکردمحور از آن با دو موتور الکتریکی روانه بازار اروپا می‌شود. هنوز خروجی نسخه اروپایی این شاسی بلند مشخص نیست، ولی نسخه چینی دو موتوره آن توانایی تولید 523 اسب بخار قدرت را دارد. با وجود این، این خودروساز چینی مدعی شد که نسخه اروپایی این خودرو می‌تواند ظرف 4.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

نمای عقب بی وای دی سیلیون 7

نسخه چینی Sealion 7 انرژی خود را از یک باتری 82.56 کیلووات ساعتی تامین می‌کند که سرعت شارژ آن به 230 کیلووات می‌رسد. شعاع حرکتی این خودرو مبتنی بر استاندارد CLTC حدود 550 کیلومتر تخمین زده شده است.

رسانه بریتانیایی Autocar گزارش داد که این کراس اوور الکتریکی تا انتهای ماه اکتبر با قیمت پایه تقریباً 45 هزار پوند (برابر با حدود 59 هزار دلار) در بریتانیا عرضه می‌شود. در این محدوده قیمت، بی وای دی سیلیون 7 با تسلا مدل Y رقابت می‌کند که در بریتانیا بین حدود 45 هزار تا 60 هزار پوند (59 تا 78 هزار دلار) قیمت‌گذاری شده است.

چراغ عقب کراس اوور Sealion 7

این شاسی بلند تمام برقی چینی روی کاغذ توان رقابت با مدل Y را دارد. این‌که در واقعیت بتواند در برابر رقیب آمریکایی خود عملکردی قابل توجه داشته باشد، به مرور زمان مشخص می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید: آلفا رومئو توناله مدل ۲۰۲۵ به نمایشگاه خودرو پاریس آمد سیتروئن امی فیس لیفت معرفی شد؛ چهارچرخه دوست‌داشتنی با طراحی کارتونی آلپاین Alpenglow Hy6؛ سوپرکار جدید فرانسوی با پیشرانه 6 سیلندر هیدروژنی رنو ۴ برگشت؛ معرفی رسمی نسل جدید هاچ بک محبوب فرانسوی

source

توسط expressjs.ir