برای ثبت نام در بازار فارکس در ابتدا لازم است تا کارگزاری مناسبی را مشخص کنیم و پس از احراز هویت و شارژ حساب مربوطه معاملات خود را شروع کنیم. کلماتی نظیر انواع کارگزاری، حداقل مقدار واریزی و پلتفرم معاملاتی در ابتدا می‌تواند هر تازه‌کاری را با ابهاماتی درباره نحوه ثبت نام در بازار فارکس مواجه کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه باز کردن حساب در فارکس آشنا کنیم. برای این منظور مراحلی نظیر انتخاب کارگزاری مناسب و افزایش موجودی حساب را به شما توضیح می‌دهیم. از سویی دیگر قصد داریم تا نکاتی را بیان کنیم که با استفاده از ‌آن‌ها بتوانید به‌راحتی کارگزاری‌هایی که با روش معاملاتی شما سازگاری دارند را از میان انبوه کارگزاری‌های مختلف انتخاب کنید. بنابراین در این مطلب از مجله فرادرس پس از آموزش گام به گام ثبت نام در فارکس، انواع حساب‌های فارکس را شرح می‌‌دهیم و در ادامه نکاتی درباره انتخاب کارگزاری مناسب در فارکس را بیان می‌‌‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته
997696

نحوه ثبت‌نام در فارکس با اکانت دمو

افرادی که می‌‌خواهند بدون هیچ‌گونه ریسک انجام معاملات در بازار فارکس را تجربه کنند می‌توانند از حساب دمو استفاده کنند. با شبیه‌سازی از حساب واقعی که در حساب دمو انجام می‌شود افراد می‌توانند تجربیات معاملاتی خود را با استفاده از این حساب افزایش دهند و نحوه استفاده از پلتفرم معاملاتی را یاد بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ترید بازار فارکس می‌توانید فیلم آموزش مدیریت حرفه‌ای ترید در بازار سرمایه فرادرس را مشاهده کنید.

در گام نخست لازم است تا با مراجعه به وب‌سایت کارگزاری مربوطه مراحل ثبت نام را انجام دهید. برای این منظور نیاز است تا اطلاعاتی از قبیل نام، ایمیل، شماره تماس و کشور محل اقامت خود را در قسمت مربوطه ثبت کنید.

پس از ثبت نام در کارگزاری مربوطه به کاربران نام کاربری و رمزعبور داده می‌شود تا بتوانند برای ورود به حساب کاربری از آن استفاده کنند.

در ادامه لازم است تا پلتفرم معاملاتی را نصب کنید. برای این منظور می‌توانید به وب‌سایت پلتفرم معاملاتی مربوطه مراجعه کنید یا با استفاده از لینک دانلودی که در کارگزاری قرار دارد، پلتفرم معاملاتی را نصب کنید. سپس دستورالعمل نشان‌ داده شده برای نصب پلتفرم را دنبال کنید.

در این مرحله لازم است تا گزینه مربوط به باز کردن حساب آزمایشی را انتخاب کنید. سپس پنجره‌ای به شما نشان داده می‌شود که در آن نام کاربری و رمز عبور را از کاربر می‌خواهد و در ادامه می‌توانید وارد حساب دمو شوید. برای درک بهتر نحوه باز کردن حساب دمو در بازار فارکس در ادامه مراحل باز کردن حساب دمو را به عنوان نمونه در یکی از کارگزاری‌های فارکس شرح می‌دهیم.

نحوه انتخاب و باز کردن حساب در کارگزاری فارکس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

مراحل ثبت نام حساب دمو در فارکس

در ادامه مراحل ثبت نام حساب دمو در یکی از کارگزاری‌های فارکس را شرح می‌دهیم.

ورود به وب‌سایت

برای ثبت نام لازم است تا در ابتدا وارد وب‌سایت forex.com «+» شوید. لازم به ذکر است این وب‌سایت تنها جهت آموزش نحوه باز کردن حساب دمو انتخاب شده است و برای انتخاب و ثبت نام در کارگزاری‌های فارکس لازم است تا تحقیقات لازم را به‌‌طور شخصی انجام دهید.

ثبت نام در حساب دمو در بازار فارکس (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

تکمیل فرم ثبت نام

پس از ورود به وب‌سایت لازم است تا فرم ثبت نام در حساب آزمایشی فارکس را تکمیل کنید. برای این منظور همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید با تکمیل موارد خواسته شده همانند نام و ایمیل، فرم مربوطه را ارسال کنید. در ادامه نیز همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیغامی مبنی بر اینکه ثبت نام حساب دمو در این کارگزاری تایید شده است به کاربران نمایش داده می‌شود. این پلتفرم به کاربران اجازه استفاده از حساب دمو را به مدت ۹۰ روز از زمان ثبت نام می‌دهد.

تایید باز کردن حساب دمو (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

انتخاب پلتفرم معاملاتی

پس از تکمیل ثبت نام و دریافت تاییدیه آن تریدرها می‌توانند با کلیک بر روی بخش نارنجی رنگ در تصویر بالا به پلتفرم معاملاتی ورود کنند. با کلیک بر روی این گزینه پنجره زیر باز می‌شود که در آن می‌توانید گزینه‌های مربوط به انتخاب پلتفرم‌های معاملاتی را در سمت چپ تصویر زیر مشاهده کنید.

گزینه اول از بالا مربوط به پلتفرم معاملاتی تحت وب این کارگزاری است که با انتخاب آن می‌‌توانید به این پلتفرم وارد شوید. لازم به ذکر است گزینه‌های بعدی مربوط به تنظیمات حساب کاربری و نیز استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر با استفاده از حساب ساخته شده در این کارگزاری است.

نحوه انتخاب پلتفرم معاملاتی تحت وب برای حساب دمو (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

انتخاب پلتفرم آنلاین کارگزاری

با انتخاب گزینه مربوط به پلتفرم تحت وب کارگزاری و وارد کردن نام کاربری و رمزعبور پنجره مربوط به پلتفرم معاملاتی تحت وب کارگزاری باز می‌شود. این پلتفرم را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

پلتفرم معاملاتی تحت وب برای انجام معاملات آزمایشی (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

نحوه ثبت نام حساب واقعی فارکس

برای باز کردن حساب واقعی در فارکس می‌توانید مراحل زیر را به‌صورت گام به گام دنبال کنید.

گام اول: انتخاب کارگزاری معتبر

اولین گام برای اینکه بتوانید در بازار فارکس فعالیت کنید، انتخاب کارگزاری مناسب است. برای این منظور می‌توانید کارگزاری را انتخاب کنید که مطابق با نیازها و شرایط معاملاتی شما باشد. بنابراین برای اینکه بتوانیم کارگزاری مناسبی را برای انجام معاملات در بازار فارکس انتخاب کنیم، نیاز است تا درباره مواردی مانند نحوه مطابقت با شرایط قانون‌گذاری، پلتفرم معاملاتی، نحوه پشتیبانی از مشتریان، کارمزدها و ابزارهای معاملاتی موجود در کارگزاری تحقیقاتی انجام دهیم.

گام دوم: ثبت نام در وب‌سایت رسمی کارگزاری فارکس

بعد از انتخاب کارگزاری مناسب فارکس در گام بعدی نیاز است تا تریدرها با رجوع به وب‌سایت رسمی کارگزاری انتخابی فرم ثبت نام را تکمیل کنند. برای این منظور لازم است تا افراد اطلاعات خواسته شده در فرم مربوطه را از قبیل نام، ایمیل، شماره تماس و هرگونه اطلاعات لازم دیگر را در قسمت مربوطه تکمیل کنند. برای این منظور لازم است تا تمامی اطلاعات درخواستی را به‌درستی وارد کنند و در ادامه فرم را ارسال کنند.

تصویری نمادین از نحوه ثبت نام در فارکس با اینترنت.

گام سوم: ورود به حساب شخصی

پس از انجام مراحل ثبت نام در وب‌سایت رسمی کارگزاری فارکس انتخابی از طرف این کارگزاری به شما نام کاربری و رمز عبور داده می‌شود. نام کاربری و رمز عبور ممکن است از طریق ایمیل یا به‌طور مستقیم از طریق وب‌سایت مربوطه در اختیار شما قرار گیرد. کاربران می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی به حساب شخصی خود در وب‌‌سایت کارگزاری ورود کنند.

گام چهارم: انتخاب نوع حساب واقعی

در حساب کاربری خود افراد می‌توانند فهرستی از انواع حساب‌های پیشنهادی کارگزاری را مشاهده کنند. کاربران می‌توانند با بررسی ویژگی‌های هر کدام از این حساب‌ها آن‌ها را انتخاب کنند. برای این منظور کاربران با توجه به اهداف معاملاتی و قابلیت‌های مالی خود می‌توانند نوع حسابی که مناسب آن‌ها است را از فهرست مربوطه انتخاب کنند. پس از انتخاب نوع حساب موردنظر افراد می‌توانند با انتخاب گزینه «باز کردن حساب» (Open Account) مربوط به حساب انتخابی، حساب موردنظر خود را در کارگزاری مربوطه افتتاح کنند.

گام پنجم: انجام پرداخت برای ثبت نام در فارکس

برای اینکه بتوانید معاملات خود را در کارگزاری مربوطه شروع کنید لازم است تا حساب خود را در کارگزاری شارژ کنید. برای این منظور تریدرها با توجه به استراتژی مربوط به مدیریت ریسک و مقدار منابعی که برای انجام معاملات تخصیص داده‌اند می‌توانند مبلغ موردنظر را به حساب خود واریز کنند.

برای اینکه تریدرها راحت‌تر بتوانند حساب خود را شارژ کنند، کارگزاری‌ها معمولا روش‌های متنوعی را برای پرداخت در اختیار تریدرها قرار می‌دهند. روش‌هایی از قبیل پرداخت با کارت‌های بانکی و پرداخت از طریق کیف‌پول‌های رمزارزی نمونه‌هایی از روش‌های پرداخت هستند که کارگزاری‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین افراد می‌توانند روشی را که برای آن‌ها راحت‌تر است برای شارژ کردن حساب خود در کارگزاری مربوطه انتخاب کنند.

نحوه انتخاب کارگزاری بر اساس رتبه‌بندی آن‌ها (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

گام ششم: تامین مالی حساب اصلی برای شروع معاملات

پس از اینکه افراد حساب خود را شارژ کردند با توجه به سیاست‌های کارگزاری و نوع روش پرداخت انتخابی فرآیند آماده‌سازی حساب واقعی ممکن است مقداری زمان ببرد. پس از این مراحل حساب واقعی تریدر در کارگزاری موردنظر آماده انجام معاملات می‌‌شود.

گام هفتم: شروع معاملات پس از ثبت نام در فارکس

پس از تامین مالی حساب اصلی و آماده شدن حساب برای ترید، افراد می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی نسبت به شروع ترید اقدام کنند. پلتفرم‌های معمول برای انجام معاملات در بازار فارکس متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ هستند. یکی از انواع تحلیل‌های متداول برای شروع انجام معاملات بهینه در بازار فارکس تحلیل تکینکال است.

برای آشنایی بیشتر با تحلیل تکنیکال می‌توانید فیلم آموزش تحلیل تکنیکال در سرمایه‌گذاری بازارهای مالی فرادرس را مشاهده کنید.

تریدرها می‌توانند با وارد کردن نام کاربری و رمزعبوری که کارگزاری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، نسبت به ورود به پلتفرم معاملاتی و شروع ترید اقدام کنند. برای رعایت موارد امنیتی همواره توصیه می‌شود کاربران پس از اولین ورود به پلتفرم معاملاتی نسبت به تغییر رمز عبور در کارگزاری موردنظر اقدام کنند.

یادگیری مفاهیم اقتصادی با فرادرس

برای یادگیری ترید فارکس لازم است تا تریدرها از عوامل موثر در تقویت و تضعیف ارزهای مختلف و مفاهیم مربوط به اقتصاد کلان و نحوه تاثیر آن‌ها در بازارهای مالی آگاه باشند. با توجه به اینکه در بازار فارکس ارزهای کشورها نسبت به هم معامله می‌شوند بنابراین تریدرها لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر روی هر کدام از ارزها در جفت ارز مربوطه را بررسی کنند.

مجموعه آموزش علوم اقتصادی
برای مشاهده مجموعه فیلم آموزش علوم اقتصادی روی تصویر کلیک کنید.

برای این منظور می‌توانند گزارشات و رویدادهای اقتصادی را از وب‌سایت‌هایی مانند فارکس فکتوری دنبال کنند تا بتوانند در زمان‌های مناسبی نسبت به انجام معامله اقدام کنند. از سویی دیگر لازم است تا افراد با مفاهیم مربوط به اقتصاد کلان همانند نرخ بیکاری، تورم و دیگر شاخص‌های اقتصادی و نحوه تاثیر آن‌ها بر روی جفت ارزهای معاملاتی در بازار فارکس آگاه باشند.

با توجه به اهمیت یادگیری این مفاهیم برای انجام معاملات موفق‌تر در بازار فارکس فیلم‌های آموزشی متنوعی در حوزه اقتصاد تهیه شده است که لینک برخی از آن‌ها را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده فیلم‌های آموزشی بیشتری در حوزه اقتصاد می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

انواع حساب‌ها در کارگزاری فارکس

برای اینکه افراد بتوانند با استفاده از کارگزاری‌ها در بازا فارکس فعالیت کنند، لازم است تا در ابتدا از انواع حساب‌های فارکس مطلع شوند. برای این منظور افراد می‌توانند قبل از افتتاح حساب، از ویژگی‌های مربوط به هر کدام از انواع حساب‌های موجود در کارگزاری از قبیل حداقل موجودی مورد نیاز و نحوه کارمزدهای آن کسب اطلاع کنند. در ادامه برخی از انواع حساب‌های واقعی در کارگزاری‌های فارکس را شرح می‌دهیم.

حساب استاندارد فارکس

حساب استاندارد یکی از گزینه‌های معمول برای ایجاد حساب در بازار فارکس است. این نوع حساب که به آن حساب کلاسیک نیز می‌گویند گزینه مناسبی برای انجام معاملات باثبات‌تر است. این موضوع به‌دلیل داشتن اسپرد ثابت آن است که باعث می‌شود افراد زیادی از این نوع حساب استفاده کنند.

مزایای حساب استاندارد فارکس

  • نزدیکی بیشتر بین قیمت اعلامی و قیمت انجام معامله
  • فراهم کردن انجام سفارشات مارکت در بازار مربوطه
  • عدم تغییر قیمت اعلامی در زمان انجام معامله
  • عدم محدودیت در قرار دادن حد ضرر و سفارش لیمیت از نظر فاصله قیمتی با قیمت بازار
  • امکان استفاده از اهرم‌های بالا تا 1:1,000
  • کمترین مقدار برای حداقل پرداختی را دارد که معمولا از ۵۰ دلار به بالا است.

ساختار کارمزد

حساب‌های استاندارد معمولا مبلغی جداگانه برای کارمزد از انجام معاملات دریافت نمی‌کنند بلکه نحوه دریافت کارمزد در آن‌ها از طریق حداقل اسپرد حدود ۰/۶ پیپ است. بنابراین با توجه به اینکه نحوه دریافت کارمزد تنها از طریق اسپرد انجام می‌ شود، تریدرها راحت‌تر می‌توانند مقدار واقعی سود و زیان از انجام معاملات را محاسبه کنند.

حساب‌های کوچک برای ثبت نام در فارکس

حساب‌های کوچک در کارگزاری‌های فارکس امکان انجام معاملات را برای افرادی که موجودی کمی دارند، در این بازار فراهم می‌کند. این حساب‌ها به تریدرها این امکان را می‌دهند که با مبالغ کمتر نیز بتوانند از امکانات و شرایط حساب‌های استاندارد برای انجام معاملات برخوردار شوند.

مزایای حساب‌های کوچک

  • امکان انتقال تدریجی به انجام معاملات با سرمایه بیشتر
  • کاهش ریسک در انجام معاملات برای تریدرها
  • داشتن ویژگی‌ها و شرایطی نظیر انواع دیگر حساب‌ها
  • مناسب برای آزمایش پلتفرم معاملاتی برای آگاهی از نحوه عملکرد آن
فردی در حال تحلیل نمودارهای قیمت- ثبت نام در فارکس

مقدار پرداختی برای ثبت نام در فارکس

بیشتر حساب‌های کوچک در کارگزاری‌های فارکس را می‌توان با پرداخت مبلغی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار با استفاده از اهرم 400:1 افتتاح کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهرم در انجام معاملات می‌توانید مطلب لوریج چیست از مجله فرادرس را مطالعه کنید.

حساب‌های سنتی فارکس

«حساب‌های سنتی» (Cent Accounts) در کارگزاری‌های فارکس حساب‌هایی هستند که مبالغ موردنیاز برای افتتاح حساب در آن‌ها بسیار پایین‌تر است. این حساب‌ها برای افرادی که تمایل به انجام معاملات کم حجم‌تری دارند، در بازار فارکس مناسب است.

مزایا

  • امکان انجام معاملات با حجم نانو، میکرو و مینی لات در بازار فارکس
  • کاهش ریسک معاملات با توجه به کاهش حجم معاملات مربوطه
  • انجام معاملات همانند حساب‌های دیگر کارگزاری فارکس
  • مناسب برای انجام معاملات آزمایشی با حجم کم به‌جای استفاده از حساب دمو
  • مناسب برای آزمایش ابزارهای معاملاتی جدید در کارگزاری مربوطه
  • مناسب برای آزمایش ربات‌های معامله‌گر

حداقل موجودی برای باز کردن حساب

حساب‌های سنتی در کارگزاری‌های فارکس معمولا مبالغی از یک تا ده دلار برای افتتاح حساب نیاز دارند.

حساب‌های سنتی برای ثبت نام در فارکس

حساب‌های سنتی معمولا از ساختار اسپرد متغیر که از یک پیپ شروع می‌شوند، برای دریافت کارمزد معاملات استفاده می‌کنند.

تصویری نمادین از نمودارهای بازار فارکس- ثبت نام در فارکس

حساب‌های میکرو برای ثبت نام در فارکس

حساب‌های میکرو نیز نوعی دیگر از انواع حساب‌های موجود در کارگزاری‌ها هستند که افرادی که مبالغ کمی برای شروع معاملات دارند می‌توانند با استفاده از این نوع حساب‌ها وارد بازار فارکس شوند.

مزایای حساب‌های میکرو

  • مناسب برای حساب‌های با حجم کمتر، معمولا حساب‌هایی با موجودی بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار
  • امکان انجام ترید با حجم‌های میکرو لات
  • کاهش ریسک با توجه به حجم معاملات کمتر
  • عدم تفاوت مهم در انجام معاملات نسبت به حساب‌های دیگر
  • انعطاف‌پذیری برای باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی کوچکتر
  • امکان آزمایش استراتژی‌های معاملاتی با استفاده از این حساب

حداقل پرداختی برای باز کردن حساب میکرو

بسیاری از حساب‌های میکرو در کارگزاری‌های فارکس مقدار حداقلی را برای افتتاح حساب به مشتریان تحمیل نمی‌کنند. اما در مواردی که این محدودیت اعمال شود معمولا مبالغی کم مانند ۵۰ دلار است.

ساختار کارمزد در حساب‌های میکرو

حساب‌های میکرو معمولا اسپرد ثابتی دارند که این اسپرد معمولا حداکثر تا ۵ پیپ می‌تواند باشد.

بهترین حساب فارکس برای افراد مبتدی

بهترین حساب برای افراد تازه‌کار برای ثبت نام در فارکس حسابی است که مقدار ریسک کمی داشته باشد تا این افراد بتوانند از فرصت‌های معاملاتی بیشتری برای تمرین و افزایش مهارت در انجام معاملات استفاده کنند. برای این منظور افراد مبتدی می‌توانند از انواع حساب‌های زیر برای انجام معاملات استفاده کنند.

حساب آزمایشی برای ثبت نام در فارکس

حساب آزمایشی در کارگزاری‌های فارکس ابزاری مفید برای کسب مهارت در بازار فارکس است که افراد تازه‌کار می‌توانند از آن استفاده کنند. این حساب شرایطی همانند حساب‌های واقعی را برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین با استفاده از حساب آزمایشی افراد می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را تست کنند و با خصوصیات پلتفرم‌های معاملاتی و نحوه کار با آن‌ها آشنا شوند.

با استفاده از حساب دمو افراد می‌توانند بدون به خطر انداختن سرمایه مهارت‌های معاملاتی خود را در بازار فارکس ارتقا دهند. حساب‌های دمو معمولا با در اختیار قرار دادن سرمایه‌ای مجازی به تریدرهای تازه‌کار این امکان را می‌دهند تا در محیطی بدون ریسک با نحوه انجام معاملات در بازار فارکس آشنا شوند. این موضوع باعث می‌شود تا تریدرها اعتماد به نفس لازم را برای ورود به بازار واقعی به دست آورند.

از سویی دیگر با توجه به شبیه‌سازی بازار واقعی در این حساب تریدرها می‌‌توانند نوسانات بازار را در شرایط مختلف درک کنند. تمامی این موارد این امکان را به افراد کم‌تجربه می‌دهد تا بتوانند روش‌های معاملاتی خود را در این پلتفرم‌های آزمایشی بهینه کنند و برای انجام معاملات در حساب واقعی آماده شوند.

حساب سنتی برای ثبت نام در فارکس

ثبت نام در حساب سنتی فارکس گزینه دیگری است که برای انجام معاملات کم‌ریسک‌تر در این بازار می‌تواند استفاده شود. این حساب به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند با قراردادهایی با اندازه‌هایی کوچکتر همانند میکرو لات و حتی نانو لات در بازار فارکس فعالیت کنند. این موضوع باعث می‌شود تا ارزش مالی در هر ترید به‌ طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

با ثبت نام در حساب سنتی فارکس تریدرها می‌توانند شرایط ترید در یکی از انواع حساب‌های واقعی را تجربه کنند. این موضوع به تریدرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند به طور تدریجی با فشار روحی ناشی از انجام معامله با حساب واقعی روبرو شوند. بنابراین این نوع حساب برای افرادی که با تحمل مقدار ریسک کمتر قصد دارند انجام معاملات در حساب واقعی را تجربه کنند، بسیار مفید است.

این حساب همان‌طور که پیش‌تر نیز در مزایای مربوط به آن اشاره کردیم برای آزمایش استراتژی‌های معاملاتی و امتحان کردن ابزارهای معاملاتی جدید در کارگزاری‌ها نیز گزینه مناسبی برای تریدرها محسوب می‌شود.

حساب‌ مینی برای ثبت نام در فارکس

برای افراد تازه‌کاری که به‌دنبال شروع ترید با سرمایه‌ای متوسط در بازار فارکس هستند، ثبت نام در حساب مینی فارکس می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. حساب مینی در فارکس در مقایسه با حساب استاندارد فارکس مبالغ کمتری را برای حداقل پرداختی برای افتتاح حساب لازم دارد. با استفاده از حساب مینی تریدرها می‌توانند با مینی لات معاملات خود را انجام دهند که بیان‌گر ده هزار واحد از ارز پایه است.

در حالی که انجام معاملات در حساب استاندارد با صد هزار واحد انجام می‌‌شود. این کاهش حجم معاملات به تریدرهای مبتدی این امکان را می‌دهد تا بتوانند مدیریت ریسک بهتری در انجام معاملات خود داشته باشند. بنابراین ثبت نام در حساب مینی در فارکس و استفاده از این حساب باعث می‌شود تا تغییرات هر پیپ تاثیر کمتری در موجودی حساب آن‌ها داشته باشد.

بنابراین استفاده از حساب مینی در فارکس این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند تجربیات معاملاتی خود را با استفاده از حساب واقعی در این بازار افزایش دهند.

مقایسه حساب دمو با حساب واقعی

استفاده از حساب دمو که به آن حساب آزمایشی نیز می‌گویند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شروع معاملات در بازار فارکس است. این حساب به تریدرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند استراتژی‌های معاملاتی خود و تریدرهای مجرب را آزمایش کنند و نحوه کار با پلتفرم معاملاتی و اندیکاتورهای مربوطه را فرا بگیرند.

نوع حساب احتیاج به سرمایه واقعی قابلیت انجام معامله درآمد واقعی از ترید
حساب آزمایشی ندارد دارد ندارد
حساب واقعی دارد دارد دارد
فردی در حال بررسی نمودار قیمت- ثبت نام در فارکس

نحوه انتخاب کارگزاری فارکس

انتخاب کارگزاری مناسب برای انجام معاملات در فارکس موضوع مهمی است که در میزان موفقیت تریدرها تاثیرگذار است. برای اینکه درک مناسبی از نحوه انتخاب کارگزاری فارکس پیدا کنید در ادامه آموزش گام به گام نحوه انتخاب کارگزاری فارکس را شرح می‌دهیم.

انجام تحقیقات برای ثبت نام در فارکس

برای انتخاب کارگزاری مناسب فارکس در ابتدا نیاز است تا تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و بررسی انواع کارگزاری‌های موجود برای انجام معاملات در فارکس انجام دهید. این تحقیقات به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید کارگزاری مناسبی که با اهداف و استراتژی‌های معاملاتی شما سازگارتر است را برای انجام ترید در بازار فارکس انتخاب کنید.

برای این منظور می‌توانید از اطلاعات وب‌سایت‌هایی که نظرات کاربران را از کارگزاری‌ها منعکس می‌کنند استفاده کنید. علاوه بر این برخی از وب‌سایت‌ها نیز کارگزاری‌ها را با هم مقایسه می‌کنند و اطلاعات مفیدی در اختیار افراد قرار می‌دهند.

تایید نهادهای نظارتی برای ثبت نام در فارکس

یکی از مواردی که برای انتخاب کارگزاری‌ها نیاز است تا به آن توجه شود، بررسی نحوه تایید نهادهای نظارتی معتبر درباره کارگزاری موردنظر است. این تایید باعث می‌شود تا کاربران با اطمینان بیشتری بتوانند سرمایه‌های خود را به کارگزاری‌ها برای انجام معاملات بسپارند.

برای فعالیت‌های مربوطه به فارکس در ایران از نظر قانونی ابهامات زیادی وجود دارد. با توجه به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار که فعالیت‌های شرکت‌ها و کارگزاری‌های مربوط به بازار فارکس را در سال ۱۳۹۰ غیرقانونی اعلام کرد، نیاز است تا در صورت تمایل به انجام فعالیت‌های مرتبط در این بازار، از آخرین قوانین مربوط به بازار فارکس در داخل کشور اطلاع پیدا کنید تا دچار تبعات قانونی آن نشوید.

توجه به تامین امنیت سپرده‌ها در کارگزاری

در انتخاب کارگزاری‌ها به این نکته توجه کنید که هراندازه نهادهای نظارتی امنیت بیشتری برای سپرده‌های کارگزاری‌ها فراهم کنند، کارگزاری مربوطه برای انتخاب گزینه مناسب‌تری است. بنابراین کارگزاری‌هایی را انتخاب کنید که امنیت مالی بیشتری دارند. این موضوع باعث می‌شود تا در صورت ورشکستگی کارگزاری دولت تا سقف مشخصی وجوه مربوط به افراد زیان‌دیده را به آن‌ها پرداخت کند.

ارزیابی ثبات مالی کارگزاری

کارگزاری را انتخاب کنید که از لحاظ مالی ثبات بیشتری داشته باشد و در میان کاربران دارای عملکرد موردتاییدی باشد. این موضوع به این معنی است که کارگزاری منابع مالی لازم را برای پرداخت به مشتریان در صورت نیاز در اختیار دارد و در زمان بروز مشکلات می‌تواند به‌راحتی آن‌ها را مدیریت کند.

ارزیابی ابزارها و خدمات کارگزاری

برای انتخاب کارگزاری‌ها لازم است تا انواع حساب‌های ارائه شده را بررسی کنید و تحقیقات موردنیاز را درباره خصوصیات هر کدام از آن‌ها انجام دهید. علاوه بر این برای انتخاب مناسب‌تر کارگزاری می‌توانید ابزارهای معاملاتی و منابعی که برای انجام تحقیقات بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهند را برای هر کارگزاری به‌طور جداگانه بررسی و با کارگزاری‌های دیگر مقایسه کنید. با انجام این تحقیقات می‌توانید کارگزاری مناسبی که برای انجام معاملات شما بهتر است را از میان کارگزاری‌های موجود انتخاب کنید. در ادامه برخی از ابزارها و خدماتی که کارگزاری‌های معتبر فارکس ارائه می‌کنند را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید.

  • دسترسی به پلتفرم معاملاتی: کارگزاری‌های فارکس به تریدرها امکان دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی نظیر متاتریدر را می‌دهند. علاوه بر این بسیاری از کارگزاری‌ها امکان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای پلتفرم‌های معاملاتی مربوطه را برای کاربران فراهم می‌کنند.
  • ابزارهای معاملاتی متنوع: کارگزاری‌ها به تریدرها امکان استفاده از ابزارهای معاملاتی متنوعی را برای ترید می‌دهند که شامل جفت ارزهای معروفی همانند EUR/USD و دیگر جفت ارزهای معاملاتی می‌شود.
  • تامین نقدینگی: کارگزاری‌ها معمولا با تامین‌کنندگان نقدینگی همانند بانک‌‌ها و موسسات مالی بزرگ برای افزایش نقدینگی مشارکت و همکاری می‌کنند تا بتوانند از سهولت در انجام معاملات تریدرها حتی در حجم‌های معاملاتی بالا اطمینان داشته باشند.
  • ارائه اهرم: کارگزاری‌های بازار فارکس با ارائه اهرم به تریدرها این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کنند تا بتوانند پوزیشن‌های معاملاتی بزرگتری را نسبت به سرمایه ورودی خود به کارگزاری باز کنند.
  • ارائه ابزارهای تحلیل بازار: بسیاری از کارگزاری‌ها ابزارهای تحلیل تکنیکال همانند میانگین متحرک، باند بولینگر و دیگر ابزارهای تحلیلی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند معاملات بهتری را انجام دهند. علاوه بر این برخی از کارگزاری‌ها اخبار تاثیرگذار و گزارشات مالی مهم و تحقیقات مربوط به تحلیل بازار را نیز در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.
  • منابع آموزشی: کارگزاری‌های فارکس معمولا منابع آموزشی متنوعی را از قبیل کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی آموزشی و دیگر منابع را برای آموزش افراد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند درک بهتری از نحوه عملکرد این بازار داشته باشند.
  • ارائه خدمات کپی تریدینگ: با استفاده از این خدمات افراد می‌توانند به‌طور خودکار معاملات تریدرهای مجرب در این بازار را کپی کنند.

بررسی نظرات کاربران برای ثبت نام در فارکس

بررسی و مطالعه نظرات کاربران کارگزاری موردنظر به افراد کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات گسترده‌ای را از قبیل انواع ابزارهای موجود در کارگزاری و نحوه عملکرد آن به‌دست آورند. این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا با واقعیت‌های بیشتری درباره نحوه عملکرد کارگزاری مربوطه آشنا شوند و کارگزاری مناسب‌تری را با توجه به اهداف و استراتژی‌های معاملاتی خود انتخاب کنند.

بررسی هزینه‌های ثبت نام در فارکس

مقادیر مربوط به کارمزد، مقدار «اسپرد» (Spread) و جزئیات دیگر مربوط به هزینه‌های انجام معاملات را در کارگزاری موردنظر بررسی کنید و آن‌ها را با دیگر کارگزاری‌ها مقایسه کنید. با مقایسه جزئیات مربوط به هزینه‌های ترید و نحوه انجام معاملات کارگزاری‌ها می‌توانید در نهایت کارگزاری مناسبی که کارمزد مناسب‌تر، نحوه عملکرد بهتر و شفافیت بیشتری را نسبت به کارگزاری‌‌های دیگر دارد را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید.

بررسی کارگزاری با حساب دمو

یکی از روش‌هایی که تریدرها می‌توانند از نحوه عملکرد پلتفرم کارگزاری و هزینه انجام معاملات آگاه شوند افتتاح حساب آزمایشی و انجام معاملات در آن است. حساب دمو این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند قبل از شروع معامله با حساب واقعی، پلتفرم مربوطه را بررسی کنند تا در نهایت تصمیم‌گیری بهتری برای انتخاب کارگزاری داشته باشند.

تریدری در بالای پله‌ها و در حال ثبت نام در فارکس با کمک اینترنت - ثبت نام در فارکس

سوالات متداول مربوط به ثبت نام در فارکس

در ادامه برخی از سوالات متداول مربوط به ثبت نام در فارکس را پاسخ می‌دهیم.

برای شروع فعالیت در فارکس چه پلتفرمی نیاز است؟

هر کدام از کارگزاری‌ها پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص به خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که افراد می‌توانند از آن‌ها برای ثبت نام در کارگزاری مربوطه و انجام معاملات در کامپیوتر یا گوشی همراه استفاده کنند. اما برخی از پلتفرم‌های معاملاتی معروف همانند متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ از محبوبیت بیشتری در میان تریدرها برخوردار است.

هزینه‌های مربوط به معامله در فارکس چیست؟

کاربرانی که در بازار فارکس فعالیت دارند لازم است تا هزینه‌های مربوط به کارمزد معاملات و اسپرد را برای انجام هر معامله پرداخت کنند. علاوه بر این برخی از هزینه‌های دیگر نیز وجود دارد که مربوط به هزینه‌های برداشت، راکد بودن حساب و غیره است. بنابراین لازم است تا کاربران قبل از افتتاح حساب تحقیقات موردنیاز را درباره ساختار کارمزد در کارگزاری موردنظر انجام دهند.

آیا فعالیت در فارکس پرریسک است؟

همه فعالیت‌هایی که در بازارهای مالی انجام می‌شود با ریسک همراه است. بنابراین لازم است تا افرادی که تمایل دارند در بازار فارکس فعالیت کنند از مدیریت ریسک مناسبی در انجام معاملات خود استفاده کنند.

برای این منظور می‌بایست به این نکته توجه کنند که در انجام معاملات هیچ‌ گاه بیش از توان خود ریسک نکنند و تنها آن مقدار از دارایی که تحمل از دست دادن آن را دارند را وارد بازار فارکس کنند. علاوه بر این همواره به یاد داشته باشید که هر اندازه مقدار اهرم بالاتری را در معاملات استفاده کنید، میزان ریسک در معامله مربوطه نیز افزایش پیدا می‌کند.

آیا برای ثبت نام در فارکس به تجربه نیاز دارید؟

برای ثبت نام در فارکس به تجربه خاصی نیاز ندارید ولی بعد از انجام ثبت نام در فارکس و برای یادگیری نحوه انجام معاملات و پیدا کردن استراتژی‌های مناسب برای ترید در ابتدا نیاز است تا با حساب دمو در پلتفرم معاملاتی آشنا شوید و استراتژی‌های معاملاتی خود را در آن آزمایش کنید. علاوه بر این بعد از باز کردن حساب واقعی در پلتفرم مربوطه در ابتدا از مبالغ کمی برای شروع ترید در بازار فارکس استفاده کنید.

یادگیری تحلیل تکنیکال فارکس با فرادرس

برای انجام معاملات در بازار فارکس پس از ثبت نام در کارگزاری موردنظر لازم است تا بتوانید بازار مربوطه را تحلیل کنید. علاوه بر عوامل بنیادی تاثیرگذار در بازار فارکس نیاز است تا افراد نمودار جفت ارزهای معاملاتی را در این بازار بررسی کنند تا بتوانند با استفاده از تحلیل تکنیکال نواحی مهم قیمتی را برای انجام معاملات پیدا کنند.

برای این منظور تریدرها نیاز دارند تا با مفاهیمی نظیر حمایت و مقاومت و خطوط روند آشنا شوند و توانایی تشخیص انواع الگوهای شمعی در نمودار قمیت را به‌دست آورند. علاوه بر این استفاده از ابزارهای دیگر موجود در تحلیل تکنیکال همانند انواع اندیکاتورها به تریدرها در شناسایی روندهای موجود در جفت ارزهای معاملاتی کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش موفقیت در معاملات مربوطه می‌شود.

توضیح تصویری باز کردن حساب در کارگزاری فارکس
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

با توجه به اهمیت تحلیل تکنیکال در انجام معاملات در بازار فارکس فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس تهیه شده است که لینک برخی از آن‌ها را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده فیلم‌های آموزشی بیشتر در حوزه بورس و تحلیل تکنیکال می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جمع‌بندی

در ابتدای این مطلب از مجله فرادرس نحوه ثبت نام در حساب واقعی فارکس را شرح دادیم. برای این منظور مراحل موردنیاز را به‌طور گام به گام بیان کردیم. مواردی نظیر انتخاب کارگزاری معتبر، ثبت نام در وب‌سایت رسمی کارگزاری فارکس، ورود به حساب شخصی، انتخاب نوع حساب واقعی، انجام پرداخت، تامین مالی و شروع معاملات را به‌طور جداگانه شرح دادیم.

انواع حساب‌ها در کارگزاری فارکس را بیان کردیم. برای این منظور حساب‌های استاندارد، حساب‌های کوچک، حساب‌های سنتی و حساب‌های میکرو در فارکس را شرح دادیم. سپس توضیحاتی درباره بهترین حساب فارکس برای افراد مبتدی ارائه کردیم و حساب‌های آزمایشی فارکس، حساب سنتی و حساب مینی در فارکس را شرح دادیم.

حساب دمو را با حساب واقعی در بازار فارکس مقایسه کردیم و در ادامه نحوه باز کردن حساب دمو را بیان کردیم. سپس نحوه انتخاب کارگزاری فارکس را شرح دادیم و برخی از سوالات متداول درباره ثبت نام و معاملات در این بازار را توضیح دادیم. در پایان نیز یادگیری تحلیل تکنیکال فارکس با فرادرس را بیان کردیم.

source

توسط expressjs.ir