میتسوبیشی موتورز اروپا با معرفی نسخه جدید اوتلندر PHEV در بخش SUV (خودروی شاسی‌بلند) D، به ادامه حمله محصولات خود و سرمایه‌گذاری در بازار اروپا ادامه می‌دهد. این SUV قرار است پرچمدار محلی باشد.

اکنون برخی از ناظران ممکن است بگویند: “من قبلاً این مدل را دیده‌ام!” این اشتباه نیست؛ زیرا نسخه جدید میتسوبیشی اوتلندر PHEV از مدت‌ها پیش در سایر نقاط جهان در دسترس بوده است. اما این برند تأکید می‌کند که “جزئیاتی به طور خاص برای بازار اروپا توسعه یافته است”.

اوتلندر PHEV جدید بر پایه‌ی موفقیت بین‌المللی و بنیاد قوی سه نسل قبلی ساخته شده است. مدل قبلی این خودرو پیشگام فرمت “PHEV به همراه SUV” بود. از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۰۰ هزار واحد در اروپا به فروش رسیده و اکنون نسل چهارم این مدل وارد بازار شده است.

میتسوبیشی اوتلندر جدید از اواخر سال ۲۰۲۴ در کارخانه اوکازاکی ژاپن تولید خواهد شد. پس از مدل‌های ASX و Colt که به تازگی معرفی شده‌اند، این خودرو نیز به مجموعه محصولات تجدید شده این برند اضافه می‌شود.

ابعاد: ۱۷۵۰ میلی‌متر ارتفاع، ۴۷۱۹ میلی‌متر طول، ۱۸۶۲ میلی‌متر عرض و فاصله بین محورهای ۲۷۰۴ میلی‌متر. این ابعاد تقریباً معادل یک اسکودا کودیاک است.

فضای داخلی

طراحی بهینه شده فضای داخلی، ابعاد سخاوتمندانه‌تری از فضای اتاق و بهبود بیشتر رفتار صوتی و ارتعاش (NVH = نویز، ارتعاش و سختی) را تضمین می‌کند که به نوبه خود راحتی رانندگی و سفر را افزایش می‌دهد.

هماهنگی افقی هندسی خودرو از موقعیت‌های جلوی صندلی به وضوح قابل مشاهده است. خط برجسته‌ای که از وسط فرمان عبور کرده و به دسته ابزار دیجیتالی و زیر نمایشگر معلق سیستم سرگرمی منتهی می‌شود، به منظور ایجاد حس فضای سخاوتمندانه طراحی شده است.

تمام نقاط لمسی داخلی خودرو – فرمان، اهرم دنده، دکمه‌های کنترلی، سوئیچ‌های پنجره و دستگیره‌ها – به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازخورد دقیقی ارائه دهند و اعتماد به نفس ایجاد کنند. اجزای دیجیتالی مانند ابزار سنجش، نمایشگر هدآپ (HUD) و سیستم سرگرمی برای استفاده‌ی شهودی طراحی شده‌اند.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV جدید دارای یک آینه دید عقب دیجیتال پیشرفته بدون قاب است که به طور کامل در طراحی کابین ادغام شده و دید کلی را بهبود می‌بخشد. اگر دید به دلیل مسافران، بار یا شرایط نامساعد محیطی محدود شود، تغییر به دوربین دید عقب این مشکل را حل می‌کند.

یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی دیجیتال کامل با نمایشگر رنگی TFT در پشت فرمان قرار دارد، در حالی که یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لینک تلفن همراه، قابلیت اتصال داخلی را بیشتر افزایش می‌دهد.

سرنشینان خودرو همچنین می‌توانند دنیای دیجیتال شخصی خود را از طریق Apple CarPlay یا Android Auto به داخل خودرو منتقل کنند و از آن در حین حرکت استفاده کنند. شارژ باتری دستگاه‌های همراه نیز مشکلی نیست، زیرا گوشی‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از شارژر بی‌سیم ۱۵ وات Qi به سرعت و کارآمد شارژ شوند.

سیستم کنترل صوتی میتسوبیشی اوتلندر PHEV جدید با فرمان فعال‌سازی “سلام میتسوبیشی”، به راننده امکان دسترسی به عملکردهای مختلف را می‌دهد، بدون اینکه راننده مجبور باشد چشم از جاده بردارد.

سقف شیشه‌ای بزرگ پانوراما با ابعاد ۹۲۸ میلی‌متر طول و ۷۰۲ میلی‌متر عرض که قابلیت باز شدن برای ورود هوای تازه را نیز دارد، فضای داخلی اوتلندر PHEV جدید را غرق در نور طبیعی می‌کند.

صندلی‌های عقب با تقسیم ۴۰:۲۰:۴۰ به طور انعطاف‌پذیر به هر نیاز باری سازگار می‌شوند و یک دهانه بزرگتر صندوق عقب و فضای داخلی طولانی‌تر، بارگیری و تخلیه را آسان‌تر می‌کند. با ظرفیت ذخیره‌سازی حداقل ۴۹۵ لیتر، صندوق عقب اکنون فضای بیشتری برای اقلام روزمره ارائه می‌دهد. اگر فضای بیشتری لازم باشد، ظرفیت حمل و نقل آن با تا کردن صندلی‌های عقب تا ۱۴۰۴ لیتر افزایش می‌یابد.

پیشرانه

برای ارائه یک بسته کلی متقاعدکننده به مشتریان میتسوبیشی، اوتلندر PHEV جدید به طور گسترده‌ای در قسمت پیشرانه نیز به‌روز شده است. بخش مرکزی به‌روزرسانی‌ها یک سیستم هیبریدی شارژی کاملاً بازنگری شده است که با برد الکتریکی گسترده‌تر، دینامیک شتاب‌دهی ویژه خودروهای برقی و نرمی بهبود یافته، باید تجربه رانندگی حتی آرام‌تر و لذت‌بخش‌تری ارائه دهد.

این سیستم یک موتور بنزینی چهار سیلندر را با دو موتور الکتریکی قدرتمند و یک پک باتری لیتیوم یونی بزرگ‌تر ترکیب می‌کند – همراه با یک جعبه دنده شیفت-بای-وایر که عملکرد را در مقایسه با مدل قبلی حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

باتری جدید دارای ظرفیت کلی ۲۲.۷ کیلووات ساعت است که به اوتلندر PHEV اجازه می‌دهد بدون استفاده از موتور احتراقی مسافت بیشتری را به صورت برقی طی کند. بر اساس روش تست WLTP، تا ۵۳ مایل در حالت کاملاً برقی ممکن است.

موتور الکتریکی نصب شده در جلو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در حالی که واحد عقب به ترتیب ۱۳۶ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر تولید می‌کند. به لطف یک واحد کنترل موتور یکپارچه، واحد محرکه عقب در یک محفظه فشرده‌تر قرار دارد که امکان بسته‌بندی فشرده‌تر سیستم محرکه را فراهم می‌کند.

بهره‌وری SUV D ژاپنی نیز بهبود بیشتری یافته است. با کاهش مقاومت داخلی، پک باتری بزرگ‌تر اکنون می‌تواند یک خروجی پیوسته تولید کند که گفته می‌شود ۱۰۸ درصد بیشتر از نسل قبلی است. یک سیستم خنک‌کننده مایع جدید نیز به استفاده از پتانسیل کامل باتری در همه زمان‌ها کمک می‌کند.

پمپ حرارتی یکپارچه، موتور بنزینی بزرگ

علاوه بر این، اوتلندر PHEV جدید از یک سیستم پمپ حرارتی یکپارچه بهره می‌برد که مصرف انرژی را حتی هنگام روشن بودن تهویه مطبوع کاهش می‌دهد، بنابراین برد الکتریکی در شرایط زمستانی نیز حفظ می‌شود.

اگرچه داده‌های پایه موتور احتراقی (۲۳۶۰ سی‌سی حجم، دو میل‌سوپاپ بالاسر، ۱۶ سوپاپ) تا حد زیادی مشابه نسل قبلی است، توسعه‌دهندگان برای افزایش بهره‌وری سوخت و عملکرد، سیستم بازگردانی گازهای خروجی، مجاری خنک‌کننده‌ی گسترش یافته و منیفولد خروجی یکپارچه را اضافه کرده‌اند.

موتور ۱۳۶ اسب بخار / ۲۰۳ نیوتن متر به طور یکپارچه با اجزای برقی کار می‌کند و تجربه رانندگی پویای مداومی ارائه می‌دهد. با قدرت سیستم ۳۰۶ اسب بخار و افزایش ظرفیت باک سوخت به ۵۳ لیتر، برد سیستم ترکیبی برقی و هیبریدی بیشتر افزایش یافته است. در چرخه تست رسمی WLTP، مصرف سوخت ۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، انتشار CO₂ برابر با ۱۸ گرم در کیلومتر و برد کل تا ۵۲۴ مایل است.

شتاب از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت، برای مثال، اکنون به طور قابل توجهی سریع‌تر و به ۷.۹ ثانیه رسیده است که از جمله مواردی است که سبقت گرفتن و ورود به بزرگراه را آسان‌تر می‌کند.

حالت EV، اما فقط CHAdeMO

سه حالت رانندگی (EV، حالت هیبرید سری و موازی) همچنین به طور انعطاف‌پذیری به بهینه‌سازی کارایی، عملکرد و رفتار رانندگی وسیله نقلیه در شرایط مختلف کمک می‌کند.

راننده همچنین می‌تواند استفاده از انرژی داخلی را به صورت دستی از طریق چهار گزینه قابل انتخاب به راحتی کنترل کند:

  • عادی: به طور خودکار استفاده از رانش الکتریکی و هیبریدی را بهینه می‌کند.
  • EV: رانندگی الکتریکی خالص (اگر سطح شارژ باتری کافی باشد).
  • ذخیره: سطح شارژ فعلی باتری را حفظ می‌کند.
  • شارژ: باتری را در حین رانندگی شارژ می‌کند.

سیستم درایو هیبریدی بهینه شده به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل کند Outlander جدید می‌تواند حتی در هنگام رانندگی با سرعت‌های ورزشی تا ۸۴ مایل در ساعت، در حالت الکتریکی خالص باقی بماند. همچنین می‌توان به ذخیره‌سازی کافی مسافت هنگام روشن بودن سیستم تهویه مطبوع اعتماد کرد که این موضوع باعث کاهش فراوانی فرآیندهای شارژ می‌شود.

از آنجا که Outlander PHEV جدید دارای اتصالات شارژ نوع ۲ و CHAdeMO است، می‌توان آن را در خانه و همچنین از طریق زیرساخت عمومی قدرتمندتر شارژ کرد. با این حال، اتصالات CHAdeMO در مناطق عمومی نسبتاً نادر است.

سیستم چهار چرخ محرک S-AWC (کنترل فوق‌العاده تمام چرخ) نیز در این خودرو وجود دارد و هفت حالت رانندگی قابل انتخاب، سازگاری انعطاف‌پذیری با شرایط رانندگی و ترجیحات راننده را فراهم می‌کند؛ این موضوع با قطعات تعلیق بازنگری شده و سیستم فرمان با بازخورد اصلاح شده تکمیل می‌شود.

برای بهبود بهترین عملکرد ممکن در تمام شرایط جاده و آب و هوایی، Outlander PHEV جدید دارای هفت حالت رانندگی است: عادی، اقتصادی، قدرت، آسفالت، سنگ‌ریزه، برف و گل. هر حالت می‌تواند به راحتی و به طور شهودی از طریق یک کنترل چرخشی مرکزی انتخاب شود.

دیسک‌های ترمز بزرگتر و تهویه‌شده به قطر ۳۵۰ میلی‌متر در چرخ‌های آلیاژی ۱۸ و ۲۰ اینچی جلو و عقب ادغام شده‌اند.

Outlander PHEV جدید همچنین در زمان یدک‌کشی به طور فعال حمایت می‌شود. سیستم “کمک به پایداری یدک” به طور مداوم پایداری رانندگی یدک را تحت نظارت قرار می‌دهد، در شرایط بحرانی رانندگی مانند حرکات غلتشی، ترمزهای جداگانه یا تمام چرخ‌ها را فعال کرده و در صورت لزوم قدرت موتور را کاهش می‌دهد تا کنترل دوباره برقرار شود.

قیمت

قیمت پایه Mitsubishi Outlander PHEV در آلمان ۴۹,۹۹۰ یورو (قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی) است. یک گارانتی پنج ساله که شامل ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر می‌شود نیز ارائه شده است.

source

توسط expressjs.ir