جوان آنلاین: جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که همه پرده‌های انسانیت و شرافت را دریده، دل هر آزاده‌ای را در جهان به درد آورده است و هرکس به طریقی سعی دارد مخالفت خود را با نسل‌کشی فلسطینیان نشان دهد. این بار یک خبرنگار امریکایی در جریان اعتراضات ضد اسرائیلی در مقابل کاخ سفید دست خود را آتش زد و با گفتن این عبارت که «ما اطلاعات نادرست منتشر می‌کنیم»، فریاد خشم و درد خود را به گوش جهانیان رساند تا نسبت به فاجعه انسانی که در غزه می‌گذرد، بی‌تفاوت نباشند؛ اقدامی که همزمان با اعتراضات گسترده در سراسر جهان ثابت می‌کند که گذر زمان از خشم و انزجار ملت‌ها به جنایات صهیونیست‌ها نکاسته و این موج در حال فوران است. 
یک سال از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، اما به رغم فشار‌های بین‌المللی هیچ افق روشنی برای توقف ماشین کشتار این رژیم در نسل‌کشی فلسطینیان وجود ندارد. درحالی که امریکا از هر جنایت اسرائیل در غزه دفاع می‌کند، اما مردم این کشور در سمت درست تاریخ ایستاده و از ملت فلسطین دفاع می‌کنند و به روش‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های واشینگتن و تل‌آویو نشان می‌دهند. 
در تازه‌ترین اقدام ضد صهیونیستی، یک معترض به جنگ غزه که در رسانه‌ها کار می‌کند در جریان اعتراضاتی که عصر شنبه در نزدیکی کاخ سفید برگزار شد، اقدام به خودسوزی کرد. این عکاس خبری به نام ساموئل منا جونیور، در تصاویر منتشر شده از این اقدام، دیده می‌شود که خود را وسط خیابان آتش می‌زند و دست چپش در آتش می‌سوزد. 
به گزارش روزنامه دیلی‌میل، سرانجام پلیس و چند نفر از حاضران در تظاهرات، با آب و پارچه آتش را خاموش می‌کنند. او سپس درحالی که در کنترل پلیس قرار دارد، فریاد می‌زند که خبرنگار است. این فرد همچنین در بین جمعیتی که دور او جمع شده‌اند، فریاد می‌زند که «ما اطلاعات نادرست منتشر می‌کنیم.»
 او در پستی طولانی که شب قبل از این رویداد در وب‌سایت خود منتشر کرد، بی‌طرفی رسانه‌های امریکایی در پوشش اخبار جنگ در غزه را زیر سؤال برد. وی نوشت: «خطاب به ۱۰ هزار کودک غزه که در این درگیری دست‌وپای خود را از دست داده‌اند، دست چپ خود را برای شما می‌دهم. دعا می‌کنم که صدای من بتواند صدای شما را بلند کند و لبخند‌های شما هرگز محو نشود.» 
 او دانش‌آموخته دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه ایالتی آریزونا است و در دو سال گذشته برای رسانه محلی AZFamily وابسته به شبکه سی‌بی‌اس کار کرده است. این اعتراضات در آستانه یک‌سالگی آغاز جنگ اسرائیل علیه مردم غزه که تاکنون باعث شهادت بیش از ۴۲ هزار فلسطینی اغلب زن و کودک شده، برگزار شد. اسفند سال گذشته هم جوان ۲۵ ساله عضو نیروی هوایی امریکا به نام «آرون بوشنل» در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه همزمان با تشدید حمایت‌های دولت امریکا از این رژیم، مقابل سفارت تل‌آویو در واشینگتن خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد. 

 تظاهرات جهانی رژیم صهیونیستی 
به مناسبت سالگرد جنگ غزه، هزاران نفر در شهر‌های بزرگ امریکا و اروپا، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس فوری شدند. این تجمعات در چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و سوئیس از روز شنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. برگزارکنندگان این اعتراضات گفتند: «امروز ۳۶۳ روز از آغاز محاصره غزه می‌گذرد و تعداد ما در اینجا ثابت می‌کند که مردم، تروریسم امریکا و اسرائیل را فراموش نکرده اند.»
به گزارش یورونیوز، در دانشگاه کلمبیای امریکا دانشجویان با برگزاری مراسم یادبود، فهرستی از نام شهدای فلسطینی را قرائت کردند. به گزارش رویترز، امریکایی‌ها با چفیه‌های سیاه و سفید در میدان ساعت نیویورک تجمع کردند و خواستار توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند. 
تظاهرات ضداسرائیلی در رم، پایتخت ایتالیا به درگیری با پلیس منجر شد و نیرو‌های پلیس با گاز اشک‌آور و آب‌پاش مردم را پراکنده کردند. در این درگیری‌ها دست‌کم ۳۰ تظاهرکننده و افسر پلیس آسیب دیدند. لندن، پایتخت انگلیس نیز شاهد تجمع چند ده‌هزار نفره بود که با دستگیری دست‌کم ۱۷ نفر همراه بود. در اسپانیا هزاران نفر با حضور در خیابان‌ها خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند. 
در هامبورگ آلمان نیز مردم با به دست داشتن پرچم‌های فلسطین و لبنان همبستگی خود را با آن‌ها نشان دادند. رسانه‌ها خبر دادند که دولت آلمان به بهانه یهودی‌ستیزی تاکنون بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده علیه معترضان تشکیل داده است. در بلگراد صربستان نیز مردم با شعار‌های فلسطینی نارضایتی خود را از حمایت دولت از رژیم صهیونیستی نشان دادند. 
تجمعات مردم فرانسه نیز با حضور برخی از سیاسیون همراه بود. پیش از این امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شده بود. علاوه بر کشور‌های غربی، در مانیل، پایتخت فیلیپین و همچنین در جاکارتا، پایتخت اندونزی مردم در برابر سفارت امریکا تجمع کرده و خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شدند. تجمع مردم در فیلیپین منجر به درگیری پلیس با مردم شد. در کیپ‌تاون، پایتخت آفریقای جنوبی و دوبلین، پایتخت ایرلند نیز هزاران نفر در حمایت از مردم غزه و لبنان تجمع کردند.

source

توسط expressjs.ir