مسیر زمینی و هوایی گرگان تا مشهد چقدر است؟

مسیر زمینی گرگان تا مشهد

در طول سال بسیاری از مسافران از گرگان به مشهد سفر می‌کنند. انواع وسایل نقلیه از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس جهت پیمودن این مسیر وجود دارد. بنابراین قصد داریم در این مطلب بررسی کنیم مسیر گرگان تا مشهد با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین چه‌قدر طول می‌کشد تا درنهایت بتوانید آسان‌تر تصمیم بگیرید باتوجه به بودجه و نیازهایتان کدام روش سفر را انتخاب کنید.

فاصله گرگان تا مشهد با هواپیما

مسیر هوایی گرگان مشهد ۴۶۱ کیلومتر است و به طور متوسط ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. تمامی پروازها از فرودگاه گرگان به سمت فرودگاه هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شوند و ایرلاین‌های معتبر متعددی از جمله ایران ایر و آسمان در این مسیر برنامه پرواز ارائه می‌دهند.

جهت خرید بلیط هواپیما ارزان از گرگان به مشهد بهتر است روزهای شلوغ و تعطیل همچون ایام نوروز، تولد امام رضا (ع) و… را انتخاب نکنید. زیرا به دلیل تقاضای بالا برای خرید بلیط با احتمال بسیار زیاد با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهید شد. در این مواقع بهتر است حداقل از ۳ هفته قبل اقدام به خرید بلیط کنید تا ظرفیت‌ها تکمیل نشده‌اند.

فاصله گرگان تا مشهد با قطار

اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و هم‌زمان از زیبایی‌های جاده دیدنی و جذاب گرگان مشهد لذت ببرید، خرید بلیط قطار برای شما بهترین گزینه است. به ویژه در سفرهای خانوادگی و دسته جمعی. به راحتی در کوپه استراحت می‌کنید و تا رسیدن به مقصد لذت می‌برید. فاصله ریلی گرگان تا مشهد ۵۷۳ کیلومتر است و حدود ۱۱ ساعت طول می‌کشد. شرکت‌های ریلی متعددی از جمله رجا و بن ریل به مسافران بلیط قطار مشهد گرگان و برعکس را ارائه می‌دهند.

قطار گرگان به مشهد

فاصله گرگان تا مشهد با اتوبوس

فاصله زمینی بین گرگان تا مشهد حدود ۶۳۱ کیلومتر است و با اتوبوس تقریبا ۷ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. شما می‌توانید سفر خود را با اتوبوس‌های VIP طی کنید، از امکاناتی همچون صندلی‌های بزرگ و جادار، مانیتور پشت صندلی، سیستم تهویه مطبوع و… بهره‌مند شده، سفر خود را با آسودگی خاطر هر چه بیشتر بگذرانید و هم‌زمان هزینه‌های خود را کاهش دهید.

شما سفر خود را از ترمینال گرگان آغاز می‌کنید و در ترمینال امام رضا مشهد به پایان می‌رسانید. شرکت‌های اتوبوسرانی متعددی از جمله شرکت همسفر چابکسواران گرگان، پیک معتمد، آریا سفر آسیا، عدل، تعاونی ۱۷ پیک صبا  و آرتا سبلان در این مسیر به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

فاصله گرگان تا مشهد با ماشین

اگر دوست دارید بعد از رسیدن به مقصد هم خودرو خود را همراه داشته باید مسیر زمینی گرگان تا مشهد را با ماشین طی کنید. مسیر اول که انتخاب بیشتر مسافران است حدود ۵۷۳ کیلومتر است؛ از جاده بجنورد گلستان و شهرهای علی‌آباد کتول، خان ببین، دلند، آزادشهر، مینودشت، گالیس، صادق‌آباد، آشخانه، بجنورد، حصار گرمخان، شیروان، فاروج، شهر کهنه، قوچان، سید آباد، چناران و گلبهار عبور می‌کند و تقریبا ۷ ساعت طول می‌کشد.

مسیر دوم هم کمی طولانی‌تر است؛ تقریبا ۶۱۸ کیلومتر است و حدود ۷:۳۰ ساعت طول می‌کشد. در طول مسیر از جنگل‌های گلستان، شهر چهارباغ، جاده شاهرود میامی، جاده سرسبز سبزوار، نیشابور و ملک‌آباد عبور خواهید کرد و از زیبایی‌های مسیر لذت خواهید برد.

source

توسط expressjs.ir