موزه مادام توسو (Madame Tussauds) یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های لندن به شمار می‌رود، یک موزه مومی مشهور که توسط ماری توسو در سال ۱۸۳۵ میلادی تأسیس شد. در اینجا بیش از ۱۵۰ مجسمه مومی واقعی از شخصیت‌های تاریخی، مشاهیر محبوب و نمادهای فیلم و سریال قرار داده شده است. موزه مادام توسو با مجسمه‌های دقیق و نمایشگرهای غوطه‌ور خودش، مقصدی است که گردشگران لندن حتماً باید از آن دیدن کنند.

چرا باید از موزه مادام توسو در لندن دیدن کرد؟

موزه مادام توسو لندن مجسمه‌های مومی افراد سرشناس از رشته‌های مختلف، از جمله ورزش، موسیقی، رهبران جهان و ستاره‌های سینما و همچنین شخصیت‌های نمادین دنیای مارول را به نمایش می‌گذارد. در اینجا بیش از ۱۵۰ چهره واقعی به چشم می‌خورند و بازدیدکنندگان می‌توانند با افراد مشهور مورد علاقه خودشان عکس‌هایی به یادگار بگیرند. این موزه در هشت بخش موضوعی سازماندهی شده است که تجربه متنوعی را ارائه می‌دهد. از جمله محبوب‌ترین بخش‌های اینجا نیز می‌توان به بخش سلطنتی، بخش جنگ ستارگان، بخش ورزشی، بخش مارول و بخش سینما اشاره کرد که هر کدام فرصتی منحصربه‌فرد برای غوطه‌ور شدن در جهان‌های مختلف شهرت و فانتزی را فراهم می‌کنند.

تاریخچه موزه مادام توسو لندن

موزه مادام توسو توسط ماری توسو تأسیس شد، کسی که هنر مدل سازی مومی را از فیلیپ کورتیوس در دوران کودکی‌اش آموخت. او اولین مجسمه خودش را در سن ۱۶ سالگی ساخت و بعداً معلم مادام الیزابت، خواهر لوئی شانزدهم پادشاه فرانسه شد. پس از مرگ کورتیوس، ماری توسو به سراسر اروپا سفر کرد تا مجموعه‌ای از مجسمه‌های مومی را به نمایش بگذارد تا اینکه سرانجام در طبقه بالایی بازار خیابان بیکر در لندن مستقر شد.

در سال ۱۸۳۵، ماری توسو موزه خودش را در خیابان بیکر و نه چندان دور از خانه خودش افتتاح کرد. یکی از جاذبه‌های کلیدی اتاق وحشت (Chamber of Horrors) بود که قربانیان انقلاب فرانسه را به نمایش گذاشته بود. مجموعه اصلی شامل تقریباً ۴۰۰ مجسمه مومی بود که قدمت برخی از آن‌ها به سال ۱۷۶۵ میلادی می‌رسید.

بخش‌های مختلف موزه مادام توسو

تالار قهرمانان مارول (Marvel Hall of Heroes): تالار قهرمانان به قهرمانان دنیای مارول اختصاص داده شده است. شما در اینجا می‌توانید پلنگ سیاه را مشاهده کنید که لباس با جلوه وایبرانیوم داخلی ساخته شده که می‌درخشد. از جمله دیگر افرادی که در اینجا می‌توانند مشاهده کنید می‌توان به کاپیتان مارول، کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هاکای، هالک شگفت‌انگیز و نیک فیوری اشاره کرد.

بخش جنگ ستارگان (Star Wars): این بخش در همکاری با لوکاس فیلم و دیزنی ساخته شده و نیم نگاهی از تجربه منحصربه‌فرد جنگ ستارگان را ارائه می‌دهد. شما در اینجا می‌توانید با برخی از شخصیت‌های مورد علاقه خودتان از قسمت‌های اول تا ششم و همچنین مکان‌های متعددی از سراسر کهکشان جنگ ستارگان آشنا شوید.

بخش چای سلطنتی (Royal tea): از خانواده سلطنتی در موزه مادام توسو لندن دیدن کنید. این موزه از سال ۱۸۸۴ میلادی زمانی که برای اولین بار در لندن افتتاح شد، با خانواده سلطنتی ارتباط نزدیکی داشته است. موزه مادام توسو لندن همچنین دارای بیشترین چهره‌های ملکه الیزابت دوم در تاریخ است که اولین آن در سن ۲ سالگی وی ساخته شده است. بخش سلطنتی همچنین چهره‌هایی از ملکه، دوک و دوشس کمبریج، شاهزاده ولز و دوشس کورنوال را دارد.

بخش شرلوک هولمز (Sherlock Holmes): وارد زیرزمین شوید و دنیای شرلوک هولمز را تجربه کنید. این تجربه همانند یک ماجراجویی تئاتر زنده است و توسط خالقان Alice’s Adventures Underground و Les Enfants Terribles ساخته شده است. در اینجا شما می‌توانید برخی از مشهورترین مکان‌ها و لحظات از مشهورترین داستان‌های این کارآگاه را شاهد باشید.

بخش فرار بیگانه (Alien Escape): این بخش از موزه بر اساس فیلم Alien: Covenant ساخته شده است و در همکاری با استودیو فاکس قرن بیستم شکل گرفته و شما را به سفری پر از خون، وحشت و خطر می‌برد. شما همچنین شاهد مجسمه مومی مایکل فاسبندر در قامت شخصیت والتر و همچنین هیولای نمادین و ترسناک زنومورف خواهید بود.

بخش جزیره جمجمه کونگ (Kong skull island): با بازدید از این بخش از موزه، شما اسرار جزیره جمجمه را کشف می‌کنید و با یکی از افسانه‌ای‌ترین جانوران سینما آشنا می‌شوید. این بخش در همکاری با کمپانی برادران وارنر و لجندری ساخته شده و سر این میمون ۱۸ فوتی به نمایش گذاشته شده که تجربه‌ای خارق‌العاده را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

منبع headout

source

توسط expressjs.ir