برای کسب درآمد از بیت کوین راه‌های متنوعی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. بنابراین افرادی که قصد دارند از بیت کوین کسب درآمد کنند، می‌توانند با توجه به این ویژگی‌ها یک یا چند مورد از این روش‌ها را انتخاب کنند. برای مثال برخی از این روش‌ها همانند خرید و نگهداری بیت کوین بسیار راحت است و برخی دیگر همانند راه‌اندازی دستگاه ماینر بیت کوین افراد را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. در این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع می‌پردازیم که راه‌های کسب درآمد از بیت کوین چیست و آن‌ها را شرح می‌دهیم. برای این منظور روش‌ خرید و نگهداری بیت کوین، خرید ETF بیت کوین، وام دادن بیت کوین، ترید بیت کوین و سایر روش‌های کاربردی برای کسب سود از بیت کوین را توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته
997696

روش‌های کسب درآمد از بیت کوین چیست؟

روش‌های کسب درآمد از بیت کوین را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد. در ادامه سعی می‌کنیم هر کدام را به‌طور جداگانه شرح دهیم.

  • خرید و نگهداری بیت کوین
  • خرید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین
  • استفاده از کارت‌های اعتباری با پاداش بیت کوین
  • وام دادن بیت کوین
  • قبول پرداخت با بیت کوین
  • درآمد بیت کوین با ترید
  • استخراج بیت کوین
  • خرید توکن‌های مستعد رشد
  • همکاری در فروش با بیت کوین
  • کسب درآمد از فاست بیت کوین (روش قطره‌ای)

خرید و نگهداری بیت کوین

یکی از راه‌های کسب درآمد از بیت کوین خرید و نگهداری آن است که نسبت به راه‌های دیگر آسان‌تر است و با توجه به مقدار سرمایه‌گذاری و تغییرات قیمتی می‌تواند بازدهی متفاوتی داشته باشد. خرید و نگهداری بیت کوین یا همان‌طور که برخی از فعالان بازار کریپتو به آن هولد می‌گویند، روشی راحت برای کسب درآمد از بیت کوین در بلندمدت است. البته زمانی این روش برای افراد سودآور است که افراد بتوانند بیت کوین را در قیمتی بالاتر از قیمت خرید خود بفروشند.

بیت کوین در ابتدا به عنوان رمزارزی برای پرداخت‌های روزانه معرفی شد ولی با توجه به اینکه ارزش این ارز دیجیتال افزایش پیدا کرده است، بنابراین عده زیادی برای سرمایه‌گذاری این رمزارز را خریداری می‌کنند.

تصویری نمادین از سرمایه‌گذاری در بیت کوین

همانند سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت دیگر، زمانی که افراد به بیت کوین به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند، لازم است نوسانات این رمزارز را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت تحمل کنند و برای فروش وسوسه نشوند. افرادی که نسبت به سرمایه‌گذاری در بیت کوین با روش خرید و نگهداری اقدام می‌کنند لازم است تا به این موضوع توجه کنند که همواره آن مقدار از سرمایه را به خرید بیت کوین اختصاص دهند که تحمل از دست دادن آن را دارند.

از سویی دیگر توجه به این نکته مهم در سرمایه‌گذاری ضروری است که بیش از ده درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود را به خرید دارایی‌های پرریسک همانند بیت کوین اختصاص ندهید.

روش های درآمد بلندمدت بیت کوین چیست؟

عده زیادی از افراد تمایل دارند از طریق خرید و نگهداری بیت کوین از این ارز دیجیتال کسب درآمد کنند. با وجود اینکه این گزینه برای کسب درآمد از بیت کوین روشی پرریسک محسوب می‌شود ولی برای افرادی که به‌دنبال راهکاری راحت برای کسب درآمد از بیت کوین هستند گزینه مناسبی است.

از سویی دیگر سرمایه‌گذارانی که از روش خرید و نگهداری بیت کوین استفاده می‌کنند نیز به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها مقداری بیت کوین خریداری می‌کنند و ‌آن را برای مدت چند سال در کیف پول خود نگهداری می‌کنند. این افراد هیچ قصدی برای کسب سود کوتاه‌مدت از این دارایی دیجیتال ندارند. این افراد معمولا به آینده درخشان این رمزارز ایمان دارند و امیدوارند روزی بتوانند از این سرمایه‌گذاری سود قابل توجهی به‌دست آورند.

دسته دیگری از سرمایه‌گذاران بیت کوین افرادی هستند که در ابتدا تحقیقات گسترده‌ای درباره بازار بیت کوین انجام می‌دهند. این افراد سعی می‌کنند تمامی پیش‌بینی‌های موجود از قیمت ارزهای دیجیتال و نحوه کسب درآمد از آن‌ها را به‌طور کامل مطالعه کنند. این افراد معمولا بازه‌ای مشخص برای فروش بیت کوین و کسب سود از این دارایی را در ذهن دارند و تمامی این تحقیقات را انجام می‌دهند تا بتوانند تصمیم بهتری درباره زمان فروش بیت کوین خریداری شده اتخاذ کنند.

در این حالت معمولا افراد سرمایه‌گذاری کم حجم‌تری را در بیت کوین نسبت به بازه‌های زمانی بلندمدت‌تر انجام می‌دهند.

با وجود اینکه این افراد مطالعات مبسوطی را درباره بازه زمانی مناسب برای نگهداری و فروش بیت کوین انجام داده‌اند، اما در صورتی که سرمایه‌گذاری ‌آن‌ها با شکست روبرو شود لازم است تا بازه زمانی دیگری را برای کسب سود از سرمایه‌گذاری در بیت کوین انتخاب کنند.

تصویری از نماد بیت کوین و نمودار قیمت

بنابراین اگر به‌ دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چگونه می‌توان از بیت کوین کسب درآمد کرد یا درآمد بیت کوین چیست، برای شروع می‌توانید روش خرید و نگهداری بیت کوین را برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین درنظر بگیرید. اما همواره به یاد داشته باشید که خرید و نگهداری از بیت کوین همان‌طور که می‌تواند درآمدزا باشد از سویی دیگر سرمایه‌گذاری پرریسکی محسوب می‌شود که می‌تواند به سرمایه‌گذاران زیان‌های زیادی را وارد کند.

بنابراین برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بیت کوین با روش خرید و نگهداری لازم است قبل از انجام این کار تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای درباره بیت کوین و تحلیل قیمت آن انجام دهید. نکته مهم دیگری که در خرید و نگهداری بیت کوین باید به آن توجه کنید این موضوع است که همواره آن مقدار از سرمایه خود را به خرید و نگهداری بیت کوین اختصاص دهید که تحمل از دست دادن آن را داشته باشید.

مقدار بازدهی روش خرید و نگهداری بیت کوین میزان سختی روش خرید و نگهداری بیت کوین
به مقدار بیت کوین خریداری شده، مدت زمان نگهداری و میزان تغییرات قیمتی آن بستگی دارد. برای مثال در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین ۶ برابر شد. راحت

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با فرادرس

علاوه بر کسب درآمد از بیت کوین، علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند از سایر ارزهای دیجیتال نیز کسب سود کنند. برای این منظور در ابتدا لازم است تا با بسترهای غیرمتمرکز و تکنولوژی مربوط به ارزهای دیجیتال آشنا شوند. این موضوع به افراد کمک می‌کند تا بتوانند روش‌های متنوعی که برای کسب درآمد در این حوزه وجود دارد را برای ارزهای دیجیتال مختلف پیدا کنند.

برای مثال برخی از ارزهای دیجیتال این امکان را به افراد می‌دهند تا بتوانند با سپرده‌گذاری رمزارز مربوطه در پلتفرم‌های دیفای، در بازه‌های زمانی مشخصی سود دریافت کنند. از سویی دیگر افراد می‌توانند با شناسایی توکن‌های مستعد رشد و خرید آن‌ها در کف‌های قیمتی از افزایش احتمالی قیمت آن‌ها کسب سود کنند.

صفحه نخست فیلم‌های آموزشی ارز های دیجیتال فرادرس
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش ارزهای دیجیتال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

با توجه به اهمیت و جذابیت روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس تهیه شده است که لینک برخی از آن‌ها را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده فیلم‌های آموزشی بیشتر در این حوزه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

خرید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین

در ژانویه ۲۰۲۴ کمیسیون بورس و اوراق بهادار تعدادی از صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت کوین را تصویب کرد. تصویب ETF بیت کوین باعث شد تا افرادی که نمی‌توانستند به‌طور مستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، بتوانند از طریق خرید ETF‌های بیت کوین در این بازار فعالیت کنند.

از یک سو راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین باعث شد تا افرادی همانند دارندگان حساب‌های بازنشستگی که تمایل دارند در انواع صندوق‌های مالی سرمایه‌گذاری کنند، قسمتی از سرمایه‌ خود را برای خرید صندوق‌های بیت کوین برای تنوع‌دهی در سبد سرمایه‌گذاری اختصاص دهند. اما این افراد از سویی دیگر بسیاری از قابلیت‌های خرید مستقیم بیت کوین همانند خرج کردن یا ذخیره آن در کیف پول‌های رمزارزی را ندارند و در عین حال با همان نوسانات مربوط به قیمت بیت کوین روبرو هستند.

استفاده از کارت‌های اعتباری با پاداش بیت کوین

بسیاری از کارت‌های اعتباری رمزارزی وجود دارد که به افراد پاداش رمزارزی می‌دهند. همانند کارت‌های اعتباری که با ارز فیات کار می‌کنند، افراد می‌توانند درصدی از هزینه‌های خرید را به‌ عنوان پاداش و به‌صورت بیت کوین یا رمزارزهای دیگر دریافت کنند. علاوه بر این برخی از این کارت‌های اعتباری هدایای ویژه‌ای برای ثبت نام اولیه دارند و در صورتی که کاربران دارای برخی شرایط باشند به ‌آن‌ها پاداش‌های رمزارزی دیگری نیز داده می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که پاداش‌های دریافتی ممکن است با توجه به کارمزد تراکنش‌های موجود مقداری کاهش پیدا کند.

وام دادن بیت کوین

وام دادن بیت کوین یکی از راه‌های کسب درآمد از بیت کوین است که درجه سختی متوسطی دارد و بازدهی بین ۵ الی ۱۵ درصد دارد. در صورت داشتن بیت کوین می‌توانید با وام دادن آن از دارایی دیجیتال خود سود دریافت کنید. بسیاری از پلتفرم‌ها در بستر دیجیتال وجود دارد که این امکان را به کاربران خود می‌دهند که با وام دادن بیت کوین بتوانند سود دریافت کنند.

لازم به ذکر است هر کدام از این پلتفرم‌ها مقرراتی دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال در صورتی که وام‌گیرنده در پرداخت وام خود نکول کند، ممکن است تمامی یا بخشی از دارایی‌های دیجیتال خود را از دست بدهد. با توجه به جدید بودن روش کسب درآمد از وام‌دهی بیت کوین، این روش با ریسک‌های زیادی همراه است. برای مثال در سال ۲۰۲۲ تعدادی از این پلتفرم‌ها فعالیت خود را در این حوزه متوقف کردند.

در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۲۲ صرافی جمینی به مشتریان خود اطلاع داد که امکان برداشت از بخش دریافت سود را ندارند و این مبالغ برای بیش از یک سال مسدود شد. در فوریه سال ۲۰۲۴ وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک اعلام کرد که صرافی جمینی حداقل ۱/۱ میلیارد دلار به افراد زیان‌دیده در سال ۲۰۲۲ پرداخت می‌کند.

نحوه کارکرد درآمد وام بیت کوین چیست؟

کارکرد درآمد حاصل از وام دادن بیت کوین همانند کسب درآمد از وام دادن در سیستم‌های مالی سنتی عمل می‌کند. البته کسب درآمد از وام دادن بیت کوین راهکاری جدید برای درآمد از بیت کوین است که سود بالایی دارد. با وجود این همانند دیگر روش‌هایی که سودآوری بالایی دارد کسب درآمد از این روش با ریسک زیادی همراه است.

برای اینکه بدانیم درآمد بیت کوین از طریق وام چیست، لازم است به این موضوع توجه کنید که افراد با استفاده از پلتفرم‌های وام‌دهی می‌توانند با واریز بیت کوین به استخرهای وام‌دهی از این روش کسب درآمد کنند. در این حالت زمانی که کاربران سرمایه‌ شما را قرض می‌گیرند، می‌توانید سود دریافت کنید. بیشتر پلتفرم‌های مربوط به وام‌دهی تا سود ۱۵٪ به‌طور سالانه به وام‌دهندگان بیت کوین می‌دهند.

تصویری نمادین از نمودار قیمت بیت کوین

از سویی دیگر وام‌گیرندگان بیت کوین لازم است تا برای دریافت وام مقداری وثیقه در پلتفرم مربوطه قرار دهند. اما در برخی از پلتفرم‌ها این موضوع اجباری نیست. بنابراین کسب درآمد از وام‌دهی بیت کوین روشی پرریسک محسوب می‌شود. بنابراین همواره نحوه کارکرد پلتفرم وام‌دهی موردنظر را بررسی کنید.

میزان بازدهی روش کسب درآمد از وام‌دهی بیت کوین میزان دشواری کسب درآمد از وام‌دهی بیت کوین
تا ۱۵٪ سالانه متوسط

قبول پرداخت با بیت کوین

این روش کسب درآمد از بیت کوین که با توجه به مبلغ پرداختی و نوسانات قیمتی می‌تواند بازدهی متفاوتی داشته باشد سختی متوسطی در مقایسه با دیگر روش‌های کسب درآمد دارد. قبول پرداخت با بیت کوین به این معنی است که افراد بابت ارائه خدمات یا محصولات خود به مشتریان این امکان را به آن‌ها می‌دهند تا بتوانند با بیت کوین نیز پرداخت‌های خود را انجام دهند.

افراد می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌هایی همانند کوین‌بیس یا بیت‌پی نیز از این روش استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارزهای دیجیتال و نحوه سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌توانید فیلم آموزش ارزهای دیجیتال و رمزارزها و اصول سرمایه گذاری در این بازار فرادرس را مشاهده کنید.

درآمد بیت کوین با قبول پرداخت چیست؟

برای اینکه بدانید درآمد بیت کوین با قبول پرداخت چیست و بتوانید از این روش برای کسب درآمد از بیت کوین استفاده کنید، می‌توانید مراحل زیر را در نظر بگیرید.

انتخاب فعالیتی که در آن مهارت دارید

این فعالیت می‌تواند موضوعات متفاوتی را شامل شود. از تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال تا نقاشی و خوانندگی. بنابراین در ابتدا نیاز است تا مهارت یا مهارت‌های خود را شناسایی کنید و راهی برای کسب در آمد از آن‌ها پیدا کنید.

راه‌اندازی کیف پول رمزارزی

افرادی که قصد کسب درآمد از بیت کوین را دارند، نیاز است تا کیف پول رمزارزی خود را راه‌اندازی کنند. برای افرادی که با روش‌های معرفی شده قبلی برای کسب درآمد از بیت کوین آشنا هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، موضوع راه‌اندازی کیف پول رمزارزی تکراری است. اما برای اینکه بدانیم راهکار درآمد بیت کوین از قبول پرداخت چیست و بتوانیم مراحل انجام آن را یاد بگیریم نیاز است تا اهمیت راه‌اندازی کیف پول رمزارزی را یادآوری کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال همانند کیف پول‌هایی که برای نگهداری پول فیزیکی استفاده می‌شوند، این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند رمزارزهای خود را در جایی امن نگهداری کنند تا در زمان نیاز بتوانند از آن‌ها به‌راحتی استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید مطلب کیف پول دیجیتال چیست از مجله فرادرس را مطالعه کنید.

تصویری نمادین از نمودار بیت کوین - درآمد بیت کوین چیست

پیدا کردن محلی برای ارائه سرویس

برای پیدا کردن محلی برای ارائه خدمات افراد می‌توانند از فروم‌های آنلاین و بازارهای اینترنتی استفاده کنند. در این مکان‌ها افراد می‌توانند بابت ارائه خدمات و محصولات خود از مشتریان بیت کوین یا رمزارزهای دیگر دریافت کنند. برخی از افراد هم با کسب تجربیات لازم در این راستا می‌توانند با طراحی وب‌سایتی تجربیات خود را برای کسب درآمد از بیت کوین در اختیار افراد دیگر قرار دهند.

برای اینکه بدانیم راهکارهای کسب درآمد بیت کوین چیست لازم است تا تحقیقات گسترده‌ای را درباره این موضوع انجام دهیم. همواره به یاد داشته باشید که کسب درآمد از طریق بیت کوین بدون انجام تحقیقات لازم همانند رانندگی در شب با چراغ‌های خاموش است. بنابراین لازم است تا خطرات و ریسک‌های مربوطه را نیز در نظر بگیرید.

میزان درآمد بیت کوین از روش قبول پرداخت با آن میزان دشواری
بستگی به قیمت مربوط به ارائه خدمات و قیمت بیت کوین در زمان پرداخت دارد. اگر در زمان دریافت بیت کوین بابت ارائه خدمات قیمت آن پایین باشد و سپس بالا رود، در این حالت می‌توانید بدون انجام فعالیتی از این تغییرات قیمت نیز کسب سود کنید. متوسط

درآمد بیت کوین با ترید

یکی از روش‌های دشوار برای کسب درآمد از بیت کوین ترید آن است که با توجه به مبالغ اختصاصی به ترید و نحوه انجام معاملات می‌تواند بازدهی‌های مختلفی داشته باشد. از نظر فنی خرید و فروش بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت برای کسب سود امکان پذیر است.

در این حالت تریدرها می‌بایست نسبت به باز کردن و بستن پوزیشن‌های معاملاتی خود در بازه زمانی کوتاهی اقدام کنند. ولی همانند انجام ترید در بازار سهام احتمال اینکه با استفاده از این روش سرمایه خود را از دست بدهید بسیار بیشتر است.

تریدرهای روزانه در بازار سهام با استفاده از اخبار و اطلاعات کوچک و بزرگ تاثیرگذار در نوسانات سهام شرکت‌ها، روندهای بازار مربوطه و دیگر ابزارهای تحلیلی سعی می‌کنند تا روندهای احتمالی قیمت را پیش‌بینی کنند و به این موضوع پی ببرند که کدام سهام برای خرید یا فروش مناسب است. با وجود این تریدرها تلاش می‌کنند تا بازدهی خود را همانند بازدهی حاصل از خرید و نگهداری دارایی‌هایی نظیر صندوق‌های مالی نگه دارند.

سرمایه‌گذارانی که در بازار بیت کوین فعالیت می‌کنند، اطلاعات بسیار کمتری از نحوه و میزان تاثیرگذاری عوامل اقتصادی بر روی نوسانات قیمت بیت کوین دارند. بنابراین پیش‌بینی نحوه نوسانات قیمت بیت کوین دشوارتر از پیش‌بینی نوسانات قیمت سهام شرکت‌ها است.

از سویی دیگر ترید بیت کوین می‌تواند در زمان پرداخت مالیات به یک کابوس تبدیل شود. برای این منظور نیاز است تا سوابق معاملات خود را ثبت کنید. توصیه می‌شود برای انجام بهینه کارها بهتر است قبل از شروع با حسابدار خود مشورت کنید.

نوسانات قیمت لازمه کسب سود در ترید روزانه بیت کوین است. به عبارت دیگر برای اینکه تریدرها بتوانند از نوسان‌گیری ارزهای دیجیتال کسب سود کنند، لازم است تا قیمت نوسان داشته باشد. اما بیت کوین و ارزهای دیجیتال نسبت به دارایی‌های دیگر نوسانات بیشتری دارند.

این موضوع باعث می‌شود موفقیت در معاملات دشوار شود و امکان خرید در کف و فروش در سقف قیمت را برای تریدرها سخت کند. با وجود این در صورتی که تمایل به کسب درآمد از ترید روزانه بیت کوین دارید بهتر است از مبالغ کم شروع کنید و بسیار احتیاط کنید.

تصویری نمادین از نمودار بیت کوین

کسب درآمد از ترید بیت کوین چیست؟

برای کسب درآمد از ترید بیت کوین معامله‌گران بازار مربوطه را تحلیل می‌کنند و نمودار قیمت بیت کوین را در نظر می‌گیرند. علاوه بر این عوامل تاثیرگذار بیرونی را در نوسانات قیمت بیت کوین لحاظ می‌کنند تا بتوانند زمان‌های مناسبی را برای خرید و فروش بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پیدا کردن و ترید توکن‌های پرپتانسیل در بازار کریپتو می‌توانید فیلم آموزش شناسایی توکن های ارز دیجیتال با رشد بالا در سرمایه گذاری فرادرس را مشاهده کنید.

ترید بیت کوین و ارزهای دیجیتال سریع‌ترین روش و در عین حال پرریسک‌ترین روش برای کسب سود از رمزارزها است. از سوی دیگر برای ترید بیت کوین نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  • ترید روزانه
  • ترید روند
  • هجینگ بیت کوین
  • ترید اهرم‌دار بیت کوین

ترید روزانه

ترید روزانه یکی از روش‌های کسب درآمد از خرید و فروش بیت کوین است که محبوب‌ترین و در عین‌حال یکی از دشوارترین روش‌های ترید نیز محسوب می‌شود. با استفاده از این روش معامله‌گران در زمان ایجاد تغییرات قیمت اقدام به خرید و فروش می‌کنند. برای این منظور لازم است تا تریدرها روندهای قیمتی موجود در نمودار بیت کوین را به‌طور پیوسته دنبال کنند.

ترید روند

از دیگر روش‌های ترید بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر ترید روند است. در این روش معامله‌گران با توجه به روندهای موجود در بازار مربوطه اقدام به ترید می‌کنند. سوالی که درباره ترید روند ممکن است مطرح شود این است که نحوه کسب درآمد از ترید روند بیت کوین چیست و معامله‌گران چگونه از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. در پاسخی کوتاه می‌توان گفت تریدرها با باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی لانگ در بازار گاوی و پوزیشن‌های معاملاتی شورت در بازار خرسی از روندهای قیمتی در بازار بیت کوین کسب سود می‌کنند.

هجینگ بیت کوین

از دیگر روش‌های ترید بیت کوین استفاده از معاملات پوششی است. در این روش از نوعی استراتژی برای پوشش ریسک برای پوزیشن‌های موردنظر استفاده می‌شود. در هجینگ بیت کوین سود و زیان مربوط به پوزیشن معاملاتی توسط تغییرات ارزش پوزیشن معاملاتی دیگر خنثی می‌شود. از این روش معمولا برای مواردی که بازار در خلاف پیش‌بینی معامله‌گران حرکت می‌کند، برای پوشش ریسک استفاده می‌شود.

ترید اهرم‌دار بیت کوین

ترید با استفاده از معاملات اهرم‌دار بیت کوین روشی دیگر برای کسب سود از ترید بیت کوین است که در آن تریدرها با مبالغی که از صرافی رمزارزی قرض می‌گیرند، توانایی انجام معاملات بزرگتری را نسبت به دارایی‌های واقعی خود در صرافی مربوطه به‌دست می‌آورند.

تصویری نمادین از بازار کریپتو

برخی از پلتفرم‌های ترید بیت کوین به معامله‌گران امکان استفاده از نسبت اهرمی تا 200x را می‌دهند. اما همواره به یاد داشته باشید که ترید اهرم‌دار بسیار پرریسک است. در این نوع معاملات هراندازه مقدار اهرم‌ها بیشتر باشد، مقدار ریسک در معاملات مربوطه افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است روش‌های متنوعی برای انجام ترید بیت کوین وجود دارد. اما موضوع مشترکی که در تمامی این روش‌ها وجود دارد این است که برای انجام معاملات موفق لازم است تا تریدرها تحقیقات مبسوطی را درباره ترید در بازار موردنظر انجام دهند و همواره خود را نسبت به تغییرات روندها و قیمت بازار بیت کوین و عوامل بیرونی تاثیرگذار در این بازار باخبر نگه دارند.

بازدهی ترید بیت کوین میزان سختی ترید بیت کوین
با توجه به روش ترید، مقدار سرمایه اختصاصی برای ترید، میزان نوسانات در بازار بیت کوین و موارد دیگر می‌تواند سود یا زیان زیادی را برای معامله‌گران داشته باشد. دشوار

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین می‌تواند روشی سودآور برای کسب درآمد از بیت کوین باشد. ولی استخراج بیت کوین برای افرادی که به‌تنهایی اقدام به این کار می‌کنند با توجه به دشواری‌ها و هزینه‌های مربوطه ممکن است مناسب نباشد. این موضوع به دلیل نیاز به قدرت محاسباتی زیاد برای دستگاه‌های ماینر است که باعث می‌شود هزینه‌های آن بیشتر از دریافتی‌های مربوط به پاداش استخراج بیت کوین باشد.

شبکه بیت کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. به عبارت دیگر ماینرهای بیت کوین برای حفظ امنیت شبکه تراکنش‌های شبکه بیت کوین را اعتبارسنجی می‌کنند. در شبکه بیت کوین به‌طور تقریبی در هر ده دقیقه یک بلاک جدید به دفتر کل توزیع شده شبکه افزوده می‌شود.

در این حالت ماینری که بلاک جدید را اعتبارسنجی می‌کند، از طرف شبکه پاداش می‌گیرد. علاوه بر این ماینرها از جانب افرادی که تمایل دارند تراکنش‌های آن‌ها در شبکه سریع‌تر اعتبارسنجی شود، کارمزدی در حدود چهار هزار دلار در هر بلاک دریافت می‌کنند. برای اینکه ماینرها بتوانند شانس دریافت پاداش بیت کوین را افزایش دهند، نیاز دارند تا از دستگاه‌های مخصوص استخراج بیت کوین به نام ایسیک (ASIC) استفاده کنند. تهیه این دستگاه‌ها هزینه زیادی دارد.

تصویری نمادین از نوسانات قیمت بیت کوین

از سویی دیگر استخرهای استخراج بیت کوین نیز وجود دارد که با اشتراک‌گذاری قدرت محاسباتی، پاداش استخراج را بین شرکت‌کنندگان تقسیم می‌کنند. این استخرها بابت خدمات خود از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند و هراندازه این استخرها بزرگتر باشند، مقدار پاداش دریافتی شرکت‌کنندگان در استخراج بیت کوین کاهش پیدا می‌کند.

کسب درآمد استخراج بیت کوین چیست؟

کسب درآمد استخراج بیت کوین یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای کسب سود است که از دو روش استخراج شخصی یا استخراج ابری می‌توان برای این منظور استفاده کرد.

در صورتی که بخواهید با استفاده از ریگ ماینینگ شخصی نسبت به استخراج بیت کوین اقدام کنید، ممکن است روش مناسبی برای کسب درآمد از بیت کوین نباشد. این موضوع به این دلیل است که با توجه به فراگیر بودن استخراج بیت کوین ماینرهای زیادی با قدرت پردازشی بسیار بالا سعی در استخراج بیت کوین دارند.

این موضوع باعث می‌شود تا ماینرهای شخصی شانس کمتری برای موفقیت داشته باشند. بنابراین در صورت استفاده از ریگ ماینینگ مناسب با قدرت پردازشی بالا نیز با توجه به هزینه‌های مربوط به برق و تعمیر و نگهداری ماینر مربوطه، استخراج شخصی نمی‌تواند بهترین گزینه برای کسب درآمد از استخراج بیت کوین باشد.

استخراج ابری

استخراج ابری در سال‌های اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این محبوبیت به‌خاطر این موضوع است که برای انجام استخراج ابری نیازی به خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوط به استخراج بیت کوین ندارید. بنابراین افرادی که تمایل به استخراج ابری دارند تنها لازم است یک مرتبه کارمزد مربوط به قرارداد استخراج ابری را پرداخت کنند.

به این ترتیب در هر ماه افراد می‌توانند از این طریق دریافتی داشته باشند. میزان دریافتی نیز با توجه به برنامه انتخابی و میزان هزینه برق مربوط به دستگاه استخراج ابری موردنظر می‌تواند متفاوت باشد.

تصویری از نماد بیت کوین و نمودار مربوطه

در هر صورت کسب درآمد با استخراج بیت کوین روشی متداول است که به دانش و مهارت کافی برای راه‌اندازی ریگ ماینینگ نیاز دارد اما زحمات مربوطه در صورتی که به‌صورت حساب‌شده‌ای انجام شود ارزش امتحان آن را دارد.

بازدهی استخراج بیت کوین میزان دشواری استخراج بیت کوین
مقدار بازدهی استخراج بیت کوین را می‌توان با توجه به پاداش فعلی آن محاسبه کرد. علاوه بر این لازم است هزینه‌های برق مصرفی و تجهیزات آن را نیز برای محاسبه بازدهی آن درنظر گرفت. استخراج شخصی با استفاده از ریگ ماینینگ دشوار است اما استخراج ابری بیت کوین روشی راحت برای کسب درآمد از بیت کوین است.

خرید توکن‌های مستعد رشد

افراد می‌توانند با خرید توکن‌های مستعد رشد در شرکت‌های نوپای بلاک‌چینی سرمایه‌گذاری کنند. در این حالت خرید توکن‌های بومی پروژه‌ها و شرکت‌های بلاک‌چین محور محدودیت‌های مرزهای جغرافیایی برای سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها را از میان برده است.

در این حالت زمانی که این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند، معمولا کاربری‌های بیشتری را برای ارزهای دیجیتال بومی خود ایجاد می‌کنند که این موضوع باعث افزایش ارزش رمزارز مربوطه می‌شود. از سویی دیگر زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌شود، علاوه بر امکان خرید و فروش این رمزارز راهکارهای دیگری نیز مطرح می‌شود که برای کسب درآمد از بیت کوین می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد.

هنگامی که سرمایه‌گذاری در حوزه‌‌های مرتبط با رمزارز مطرح می‌شود، شرکت‌های نوپای بلاک‌چین محور گزینه بسیار متداولی محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توانید در مورد یافتن این شرکت‌ها تحقیق کنید. در این حالت در صورتی که بتوانید شرکت نوپای رمزارزی مستعد رشدی را پیدا کنید، با سرمایه‌گذاری در آن می‌توانید سود قابل توجهی به‌دست آورید. این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق خرید توکن آن‌ها و استفاده از احتمال رشد قیمتی رمزارز موردنظر نیز امکان‌پذیر است.

شرکت‌هایی که در حوزه‌های مربوط به بیت کوین و بلاک چین یا تحقیقات مربوطه فعالیت می‌کنند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. برای این منظور افراد می‌توانند با بررسی وایت پیپر پروژه، اهداف شرکت، نتایج فعالیت‌ها و آمارها و گزارشات مربوطه درباره این شرکت‌ها تحقیق کنند و در صورتی که این شرکت‌های نوپای تکنولوژی‌محور دارای دورنمای جذابی باشند، سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پیدا کردن توکن‌های مستعد رشد شرکت‌های بلاک‌چینی می‌توانید فیلم آموزش شناسایی توکن های ارز دیجیتال با رشد بالا در سرمایه گذاری فرادرس را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که در زمان سرمایه‌گذاری همواره می‌بایست بسیار دقت کنیم و جوانب زیادی را در نظر بگیریم. این موضوع مخصوصا در صورتی که شرکت مربوطه در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این موضوع به این دلیل است که بازار ارزهای دیجیتال بازاری غیرقابل پیش‌بینی است.

بنابراین همواره لازم است تا تحقیقات وسیعی را در زمینه شرکت‌های رمزارزی قبل از سرمایه‌گذاری در آن‌ها انجام دهیم. در غیر این صورت به جای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که نحوه کسب درآمد بیت کوین چیست ممکن است به دنبال جوابی به این سوال باشیم که راهکار رهایی از بدهی‌های ناشی از سرمایه‌گذاری در بیت کوین چیست.

بازدهی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های رمزارزی میزان دشواری سرمایه‌گذاری در شرکت‌های رمزارزی
همانند دیگر روش‌های کسب درآمد از بیت کوین در این روش نیز میزان بازدهی به این موضوع بستگی دارد که در کدام پروژه و به چه اندازه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنید. در این حالت در صورتی که پروژه مربوطه مناسب باشد، سرمایه شما افزایش پیدا می‌کند و در غیر این صورت سرمایه‌گذاری ناموفقی خواهید داشت. متوسط

همکاری در فروش با بیت کوین

در سال‌های اخیر با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی، استراتژی همکاری در فروش گسترش زیادی پیدا کرده است. شرکت‌های زیادی می‌توانند برای ارائه خدمات و محصولات خود از این روش بازاریابی استفاده کنند. یکی از حوزه‌هایی که در آن از بازاریابی همکاری در فروش استفاده می‌شود، حوزه ارزهای دیجیتال است.

نحوه انجام بازاریابی همکاری در فروش ساده است. برای این منظور افراد به برنامه همکاری در فروش مربوط به محصولات و خدمات مرتبط با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال ملحق می‌شوند. در ادامه در صورتی که بازدید کنندگان و مشتریان جدیدی برای شرکت مربوطه پیدا کنند، در ازای هر فروش مقداری کمیسیون دریافت می‌کنند.

نماد بیت کوین در کنار نمودار قیمت آن

بنابراین افرادی که دارای شبکه‌های اجتماعی همانند یوتیوب، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند استفاده از این نوع بازاریابی در حوزه شرکت‌ها و پروژه‌های رمزارزی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد باشد. افرادی که علاقه‌ای به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ندارند نیز می‌توانند با معرفی دوستان و نزدیکان خود به این پلتفرم‌ها از مزایای این نوع همکاری برخوردار شوند.

برای کسب درآمد از طریق ملحق شدن به برنامه‌های همکاری در فروش نیز لازم است تا همانند دیگر روش‌های کسب درآمد از بیت کوین از میزان اعتبار و قانونی بودن پلتفرم مربوطه اطمینان حاصل کنید. از پلتفرم‌های رمزارزی که از گزینه همکاری در فروش استفاده می‌کنند می‌توان به بایننس، کوین‌بیس و کوکوین اشاره کرد.

بازدهی بازاریابی همکاری در فروش در حوزه بیت کوین میزان دشواری
میزان بازدهی بازاریابی از طریق همکاری در فروش به قوانین و کمیسیون مربوطه بستگی دارد که می‌تواند از ۵٪ تا ۴۵٪ باشد. متوسط

کسب درآمد از فاست بیت کوین چیست؟

«فاسِت» (Faucet) نوعی برنامه توزیع پاداش محسوب می‌شود که در آن وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مربوطه به کاربران خود بابت انجام فعالیت‌هایی همانند تماشای فیلم یا انجام کارهای کوچک دیگر پاداش پرداخت می‌کنند. طریقه دریافت بیت کوین از این روش همانند دریافت ایردراپ است. بنابراین افراد می‌‌توانند با انجام کارهایی کوچک و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری، از این روش بیت کوین کسب کنند.

یادگیری ترید بیت کوین با فرادرس

برای اینکه افراد بتوانند با استفاده از ترید بیت کوین کسب درآمد کنند، لازم است تا علاوه بر یادگیری نحوه بررسی عوامل تاثیرگذار بنیادی در قیمت بیت کوین، نحوه تحلیل قیمت بیت کوین در نمودار مربوطه را نیز فرا بگیرند. برای این منظور لازم است تا افراد با تحلیل تکنیکال در بازار بیت کوین آشنا شوند.

تحلیل تکنیکال این امکان را به تریدرها می‌دهد تا بتوانند با استفاده از پیشینه قیمتی در بازار بیت کوین نسبت به پیش‌بینی قیمت این ارز دیجیتال اقدام کنند. برای این منظور ابزارهای متنوعی در تحلیل تکنیکال وجود دارد که تریدرها می‌توانند از آن‌ها در نمودار قیمت استفاده کنند.

صفحه نخست فیلم‌های آموزشی بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس
برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع فیلم‌های آموزشی متنوعی در فرادرس تهیه شده است که علاقه‌مندان به تحلیل بازار بیت کوین می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لینک برخی از این فیلم‌های آموزشی را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده آموزش‌های بیشتر در این حوزه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس به این موضوع پرداختیم که روش‌های کسب درآمد از بیت کوین چیست و روش‌های متداول برای کسب سود از این بازار را شرح دادیم. برای این منظور در ابتدا به این موضوع پرداختیم که کسب درآمد بیت کوین از طریق خرید و نگهداری بیت کوین چیست و روش‌های درآمد بلند مدت از بیت کوین را شرح دادیم.

در ادامه خرید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین را بیان کردیم و درباره استفاده از کارت‌های اعتباری با پاداش بیت کوین توضیحاتی را ارائه کردیم. وام دادن بیت کوین را به عنوان یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بیت کوین بیان کردیم و در ادامه به این موضوع پرداختیم که درآمد ترید بیت کوین چیست و درباره نحوه کارکرد درآمد ترید بیت کوین توضیحاتی را بیان کردیم.

استخراج بیت کوین را شرح دادیم و در ادامه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپای رمزارزی را توضیح دادیم. همکاری در فروش با بیت کوین را به عنوان روشی دیگر برای کسب درآمد از بیت کوین بیان کردیم و در ادامه به این موضوع پرداختیم که کسب درآمد از فاست بیت کوین چیست و درباره آن توضیحاتی ارائه کردیم. در پایان نیز یادگیری ترید بیت کوین با فرادرس را شرح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش بیت کوین — رایگان و از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

source

توسط expressjs.ir