10 مهر 1403 ساعت 14:35

موسسه لاتین انکپ با بررسی تست تصادف شورولت گروو که یکی از کراس اوورهای چینی-آمریکایی تازه وارد به حساب می‌آید، صفر ستاره ایمنی به آن داده است.

کیفیت خودرو شاید در ایران به خاطر تورم بالا و قیمت‌های غیرواقعی چندان مورد توجه خریداران قرار نگیرد، اما قطعا در کشورهای دیگر عنصری حیاتی و مهم به حساب می‌آید. در بازار داخلی ما مشتریان باید پراید نیم میلیارد تومانی بخرند، حال آنکه می‌شود با همین پول در کشورهای غربی و اروپایی یا حتی چین، محصولات باکیفیت خرید.

نتایج تست تصادف شورولت گروو

صحبت کردن از کیفیت خودرو در ایران، طنز تلخی است که آن را با توصیف پراید به ارابه مرگ و سفر به دنیای آخرت پیوند می‌زنند، اما بد نیست بدانید که در کشورهای دیگر، برای اینکه محصولات خودروسازان مجوز تردد در جاده بگیرند، باید تست‌های ایمنی دشوار و سختی را طی کنند.

تست تصادف شورولت گروو

خودروسازان چینی علیرغم ارائه ویژگی‌های جذابی مثل قیمت ارزان، آپشن‌های فراوان و مشخصات فنی قدرتمند، کیفیت قابل قبول و در حد و اندازه برندهای مشهور دنیا ندارند. نمونه بارز دخالت چینی‌ها در یک خودرو و کیفیت پایین را می‌توان در کراس اوور سایز کوچک شورولت گروو دید. این خودرو با قیمت رقابتی 12 هزار دلار و تحت یک جوینت ونچر با نام سایک جی ام وولینگ به فروش می‌رسد.

شورولت گروو یک محصول ری برند شده از مدل چینی بائوجون 510 است که علیرغم برخورداری از قیمت مناسب و اقتصادی، نتوانسته ستاره ایمنی دریافت کند و نه تنها آبروی چین را برده، بلکه باعث آسیب رساندن به این برند آمریکایی شده است. تست تصادف این کراس اوور نشان دهنده اوضاع بدی است که گروو گرفتار آن شده است.

بیشتر بخوانید:

نکات مهمی که خریداران هیوندای سانتافه باید بدانند

تست تصادف شورولت گروو

تست تصادف با امتیازی بد

نتایج تست تصادف انکپ لاتین نشان می‌دهد که شورولت گروو از نظر ایمنی در سطح ضعیفی قرار دارد. متاسفانه این کراس اوور جمع‌وجور نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی دریافت کند و به گفته انکپ لاتین، این خودرو در تصادف از قسمت جلو به علت برخورداری از سازه ضعیف و ناپایدار، نمی‌تواند از قفسه سینه، زانو و پاهای راننده محافظت کند.

گروو در تست تصادف از نمای جانبی هم عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده و علت آن، تغییرات زیاد کابین بوده است. صفر امتیاز ایمنی به این خودرو در حالی داده شده که این کراس اوور در مقیاس جهانی مجهز به 4 کیسه هوا برای جلوگیری از آسیب به راننده و سرنشین جلو شده است.

تست تصادف شورولت گروو

البته شورولت گروو بهره‌ای از سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته نبرده و آپشنی با این عنوان ندارد. خودرو چینی-آمریکایی گروو عملکرد ضعیفی در حفاظت از عابرین پیاده دارد و فقط از ناحیه سر، عملکردی بسیار ضعیف خواهد داشت. عملکرد سایر بخش‌های ایمنی این خودرو به شرح ذیل است:

  • حفاظت از سرنشینان بزرگسال: 39.42 درصد
  • حفاظت از سرنشینان خردسال: 68.57 درصد
  • حفاظت از عابرین پیاده: 36.37 درصد
  • سامانه‌های کمکی: 58.14

رئیس شاخه لاتین انکپ، استفان برودزیاک در رابطه با نتایج کراس اوور گروو گفته، از شورولت می‌خواهیم که فورا نواقص ایمنی را رفع کند. آزمون‌های لاتین انکپ نشان داده که این خودرو دارای سازه ضعیف و حفاظت حداقلی برای سرنشینان بالغ است. همچنین ایمنی عابریان پیاده ضعیف بوده و خبری از سامانه‌های ایمنی پیشرفته نیست. ما به مصرف کنندگان توصیه می‌کنیم که تا زمان اعمال بهبودهای معنادار و انتشار نتایج تست‌های جدید، از خرید این خودرو خودداری کنند.

تست تصادف شورولت گروو

بیشتر بخوانید:

جدال ام جی HS چینی با تویوتا راوفور ژاپنی ؛ برنده کدام است؟

شورولت گروو در برابر رقبای ارزان قیمت

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مشتریان، از یک خودرو 12 هزار دلاری نباید انتظار دریافت ایمنی 5 ستاره داشت. البته این صحبت به این معنا نیست که تمام خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی باید در بخش ایمنی امتیاز صفر بگیرند. برای مثال خودرو داچیا ساندرو را در نظر بگیرید که ارزان و مقرون به صرفه است و توانسته در تست‌های یورو انکپ، دو ستاره ایمنی دریافت کند.

حقیقت تلخ و ترسناک این است که خودروسازان به منظور کاهش هزینه‌های تولید و سیاست‌های دیگری از این قبیل، از سر و ته کیفیت و ایمنی خودرو می‌زنند. به هر حال سود فروش خودرویی مثل شورولت گروو می‌تواند پس از انتشار تست‌های تصادف، به شدت تحت تأثیر قرار گیرد و کاهش یابد.

در گجت نیوز بخوانید: شاهکار جدید خودروهای داخلی؛ مشکل جدی خودروهای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ باعث سوختگی پای راننده می شود معتبرترین برندهای خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۴ سدان برقی دانگ‌فنگ Forthing Xinghai S7 با ادعاهای بزرگ رونمایی شد قیمت سوزوکی فرانکس برای عرضه در بازار ایران مشخص شد

source

توسط expressjs.ir