مردم بالی با اقیانوس با احترام زیادی رفتار می‌کنند. اگرچه خط ساحلی آن‌ها با برخی از خیره‌کننده‌ترین و محبوب‌ترین سواحل جهان پر شده است اما زندگی بسیار نزدیک به آب به معنای شناخت قدرت و خطری است که در کنار آن زیبایی وجود دارد. برای مردم محلی غیرعادی نیست که در سواحل مدیتیشن و دعا کنند تا انرژی مثبت و محافظت را به دست بیاوردند.

در بالی، صدها ساحل برای شنا، موج‌سواری و لذت بردن از نوشیدنی سرد در حین تماشای غروب تماشایی وجود دارد و در ادامه این مطلب نیز پنج تا از بهترین و زیباترین سواحل بالی آورده شده‌اند.

۱. ساحل سسه

ساحل سسه (Seseh Beach) دورافتاده‌ترین ساحل در کانگو به شمار می‌رود که تاکنون از توسعه در مقیاس بسیار بزرگ طفره رفته است، توسعه‌هایی که به طور چشمگیری ساحل جنوب غربی بالی را تغییر دادند. تنها یک تجارت در ساحل وجود دارد و یک رستوران درختی به نام Warung Pantai است که چندین صندلی آفتاب‌گیر و چتر دارد. با امواج ساحلی، سسه برای شنا یا موج‌سواری ایده‌آل نیست، اگرچه جزر و مد استخرهای سنگی کوچکی در انتهای شمالی ساحل ایجاد می‌کند که می‌توان در آن‌ها شنا کرد.

Spend a few days in Medewi catching incredible waves. Shutterstock

۲. ساحل مدوی

ساحل مدوی (Medewi Beach) در فاصله دو ساعت رانندگی از ساحل سسه واقع شده و در کنار آن نیز روستای مسلمان مدوی قرار دارد که در بخش غربی دورافتاده بالی است و یادآور گذشته دور این جزیره است چراکه دارای کلبه‌های بامبو است که می‌توانید در آنجا با چندین دلار غذا بخرید و از سواحل سیاه طولانی پر از پوسته‌های نارگیل و درخت نخل لذت ببرید. ساحل مدوی همچنین طولانی‌ترین امواج چپ در بالی را دارد، امواج‌های خمیده که ارتفاع آن‌ها از یک متر تا سه متر می‌رسد و در شرایط ایده‌آل نیز این حالت خودشان را تا حدود ۳۰۰ متر حفظ می‌کنند.

You may end up sharing the sand with some Javan rusa on Menjangan Beach. Getty Images

۳. ساحل منجانگان

بیشتر صخره‌های مرجانی بالی توسط روش‌های ماهیگیری ناپایدار تخریب شده‌اند. اما صخره مرجانی در نوسابی منجانگان، تنها هتل در شبه جزیره پراپاپ آگونگ که بخشی از پارک ملی غرب بالی (West Bali National Park) است، در این میان برجسته است.

آب‌های اطراف اسکله میزبان باغ‌های مرجانی رنگارنگ پر از ماهی‌های استوایی است که شامل ماهی‌های انجل‌فیش است، ماهی‌های نسبتاً بزرگی که ظاهر توسط بازدیدکنندگان انسانی آشفته نمی‌شوند. شن و ماسه در این ساحل سیاه نیست بلکه سفید استخوانی است و در حاشیه‌های این پارک ملی نیز آهوی جوان روسا زندگی می‌کند که یک آهوی بزرگ بومی اندونزی است و ارتفاع آن تا ۱۸۵ سانتیمتر می‌رسد.

You’ll be spoilt for choice with shipwreck dives off the coast of Amed. Davdeka/Shutterstock

۴. آمِد

ساحل آمِد (Amed) رشته‌ای از خلیج‌های شنی ۱۰ کیلومتری در سواحل شرقی ساحلی بالی است که به نام بزرگترین روستای آنجا نام‌گذاری شده است و مرکز غواصی در بالی است. کشتی شکسته و غرق شده کوچکی در زیر آب وجود دارد و این در حالی است که یک کشتی بسیار بزرگتر به نام USAT Liberty نیز در فاصله ۳۰ دقیقه رانندگی به سمت شمال در تولامبن به چشم می‌خورد که در طول جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ژاپنی غرق شد. با این حال، باید گفت که حیات دریایی در پارک ملی غرب بالی بسیار فراوان‌تر است و عدم توسعه گسترده‌تر در این بخش سبب شده تا به یک مقصد ساحلی عالی در بالی تبدیل شود.

Aerial view of Karma Kandara Beach resort in Bali

۵. ساحل کارما

کلوپ‌های تجاری بزرگ ساحلی در بالی چندان جالب نیستند اما یکی از آن‌ها وجود دارد که مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. ساحل کارما (Karma Beach) که در ۱۵۰ متری زیر صخره‌ای مرتفع دریایی در شبه جزیره بوکیت در ساحل جنوبی بالی قرار دارد، توسط تالابی فیروزه‌ای رنگ محصور شده است.

تنها راه رسیدن به آنجا از طریق Karma Kandara Resort است که خدمات شاتل از بالای صخره را ارائه می‌کند. هزینه ورودی به اینجا همچنین شامل استفاده از تخت‌های آفتاب‌گیر، تخته‌های پارویی ایستاده، کایاک و تجهیزات غواصی برای کاوش در تالاب است، تالابی که در هنگام جزر و مد صاف و آینه مانند است. علاوه بر این، در اینجا ناجیان غریق آموزش دیده در حال انجام وظیفه هستند که باعث می‌شود این محیط برای سفر با کودکان امن باشد.

منبع lonelyplanet

source

توسط expressjs.ir