راهنمای آموزش PLC

آموزش PLC

آموزش plc یکی از دوره های آموزشی پرطرفدار به خصوص برای افراد علاقمند به حوزه برق صنعتی به شمار می‌رود. در طی این دوره شما شرکت کنندگان عزیز plc مقدماتی تا پیشرفته را به صورت جامع و طی دو دوره plc درجه یک و دو که با هم تلفیق شده و در یک سری کلاس تدریس می‌شوند یاد می‌گیرید.

در این دوره اموزش تئوری و عملی همراه با هم انجام خواهد شد. در این کلاس‌ها مدرس علاوه بر آموزش تمامی مثال‌ها و توضیحات بصورت تئوری، آن‌ها را بصورت عملی نیز انجام خواهند داد.
ضمناً در دوره PLC پروژه‌هایی در نظر گرفته شده که جهت برنامه نویسی و طراحی جامع‌تر از آن‌ها استفاده خواهد می‌شود.

برای درک بهتر این دوره لازم است بدانید که plc یک نوع کامپیوتر صنعتی یا کنترل کننده برنامه پذیر است که در دستگاه‌های صنعتی به کار گرفته می‌شود. این سیستم دیجیتال وظیفه دارد تا به طور مدام و مستمر حالت‌های دستگاه ورودی را بررسی کند و طبق یک برنامه از پیش تعیین شده، وضعیت دستگاه‌های خروجی را تنظیم کند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل مباحث و بازار کار این دوره را مورد بررسی قرار دهیم، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آموزش PLC

شرکت در دوره آموزش PLC برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از کسانی هستید که به حوزه برق صنعتی علاقه دارید و می‌خواهید این علاقه خود را در جهت درستی به کار ببرید، پیشنهاد ما برای شما این است که شرکت در دوره آموزش plc را از دست ندهید. همچنین این دوره برای افرادی که به دنبال یادگیری یک مهارت جدید و پردرآمد هستند، مناسب است؛ چرا که بعد از اتمام دوره و حضور در فعال در کلاس‌ها می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و با به کارگیری مطالب آموزش داده شده درآمد بالایی داشته باشید.

ثبت نام دوره پی ال سی در تهران؛ با خوابگاه اختصاصی

آموزشگاه فنی حرفه ای دارالفنون امکان اقامت در خوابگاه اختصاصی را برای شرکت کنندگان در دوره آموزش پی ال سی فراهم کرده است.

آموزش PLC

بازار کار رشته پی ال سی فنی و حرفه ای به چه صورت است؟

اگر شما هم قصد ورود به این حرفه را داشته باشید، احتمالا برایتان این سوال پیش آمده باشد که بازار کار رشته پی سی ال فنی حرفه‌ای چگونه است. در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که با توجه به اهمیت نقش plc در دستگاه‌های صنعتی و کاربرد روزافزون آنها، این حرفه از آینده شغلی خوبی برخوردار است.

بهتر است در نظر داشته باشید که میزان درآمد شما در بازار کار plc رابطه مستقیمی با میزان تخصص شما دارد؛ به این معنی که هر چقدر دانش و اطلاعات شما در این حوزه غنی‌تر و جامع‌تر باشد، به همان میزان، درآمدی که از آن می‌توانید کسب کنید بیشتر خواهد بود.

تسلط کامل و معرفی پی ال سی لوگو(مینی پی ال سی)

  • در این دوره یاد خواهید گرفت چگونه مینی پی ال سی‌های لوگو را بشناسید و با توجه به پروژه انتخاب نمائید و مدار آن را طراحی و برنامه نویسی کنید.
    (مثال: راه اندازی تابلو‌های پیشرفته جهت کنترل چندین موتور و اتوماسیون)
  • در این دوره چگونگی برنامه نویسی و طراحی و ارتباط اتوماسیون صنعتی پی ال سی و سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک شرکت فستو زیر مجموعه برند زیمنس، جهت کنترل شیرهای بادی و… در خط تولید را یاد می‌گیرید.
    ( مثال: کنترل کننده‌های خط تولید مواد غذایی که نیاز است از شیرهای بادی جهت تمیز بودن خط تولید استفاده گردد.)
  • در این دوره یاد می‌گیرید چگونه از ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ استفاده نمائید.
    ( مثال: کنترل کننده سطح مایع و سطح دما در اتوماسیون صنعتی، هوشمند سازی گلخانه‌ها و مرغداری‌ها)
  • در این دوره یاد می‌گیرید چگونه لوگو زیمنس را از طریق وب کنترل نمائید.
    (مثال: کنترل کننده مدارات صنعتی معدن های غیر قابل دسترس از طریق اینترنت و موبایل مدیر پروژه

نتیجه نهایی دوره آموزشی plc دارالفنون چیست؟

در این دوره آموزش PLC چندین پروژه بوسیله  ( پی ال سی های لوگو ، دلتا و زیمنس همراه با تاچ پنل و بدون تاچ پنل ) برنامه نویسی و طراحی خواهد شد که شما یاد بگیرید که هر پی ال سی در پروژه های مخلف چگونه مدار را کنترل خواهد نمود و یاد بگیرید هر پی ال سی چه کاربرد و چه توانایی دارد و در کدام پروژه برای استفاده بهتر است.

نمونه هایی از پروژه های برنامه نویسی و طراحی شده که در این دوره یاد می گیرید :

  1. پروژه خط پر کن و بسته بندی و شیرینگ دوغ محلی
  2. پروژه راکتور شیمیایی
  3. پروژه میکسر
  4. پروژه کاهش صدای فن های خنک کننده چیلر های صنعتی
  5. پروژه تامین آب گلخانه از طریق چاه آب با سیستم تمام اتوماتیک آب برداری .
  6. پروژه نوار نقاله مونتاز
  7. پروژ نوار نقاله دو جهته دو سرعته
  8. پروژه نوار نقاله انبارداری  بزرگ سه تایی و سیستم تمام اتوماتیک خاموش و روشن شدن خودکار .
  9. پروژه کنترل سطح مایع خطرناک توسط سنسور های غیر تماسی و کارت های آنالوگ .
  10. پروژه بارگیری تمام اتوماتیک خط آخر تولید بسمت انبار خروج و سپس بارگیری و سیستم سرعت بخشیدن به بارگیری و کنترل بارگیری .
  11. پروژه میکسر ساخت مایعات شیمیایی با چندین مواد همراه با کنترل کننده حرارتی و استفاده از کارت دما و سنسور PT100 .
  12. و تعداد زیادی پروژه دیگر…

source

توسط expressjs.ir