جوان آنلاین: سرگئی ورشینین اظهار داشت: بر این باوریم که پیروی کامل و همه جانبه از قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل مورد نیاز است. این [قطعنامه]ترکیبی از تعهدات اسرائیل برای خودداری از تمام عملیات‌های نظامی تهاجمی، عقب‌نشینی از جنوب لبنان و پایان دادن به اشغال این کشور با شرط عقب‌نشینی تمام نیرو‌های حزب الله به شمال رودخانه لیتانی است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین حمایت کامل خود از نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) که «نقش کلیدی ثبات بخشی» را در امتداد خط آبی ایفا می‌کنند، اعلام کرد.

این دیپلمات روس با اشاره به شمار شهدا در جنگ رژیم صهیونیستی در غزه که از ۴۲ هزار نفر فراتر رفته است، افزود: تنها با توقف خونریزی در نوار غزه می‌توان از «شبح در حال ظهور یک جنگ بزرگ در خاورمیانه» جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: انفعال شورای امنیت سازمان ملل متحد که در واقع یکی از اعضای دائمی آن را به حصار خود درآورده است، غیرقابل قبول است. به خصوص که این شورا دارای طیف گسترده‌ای از ابزار‌های مؤثر برای سوق دادن طرف‌های درگیر به سمت صلح است.

ورشینین خاطرنشان کرد که «حل مساله فلسطین بر اساس مبانی حقوقی شناخته‌شده بین‌المللی، باید اقدام مهم بعدی باشد».

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ برای توقف کامل عملیات جنگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد. با این حال بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به مفاد قطعنامه همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده و گفته می‌شود که تاکنون بیش از ۱۱ هزار بار از سال ۲۰۰۶ نقض شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (۲ مهرماه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

source

توسط expressjs.ir