معرفی دانشگاه های ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی

تحصیل دندان پزشکی در بهترین دانشگاه های ترکیه

یکی از کشورهایی که به مقصد مهم برای تحصیل دندانپزشکی در سطح جهانی تبدیل شده، کشور ترکیه است. دانشگاه های ترکیه رشته دندانپزشکی را با استانداردهای تحصیلی بسیار بالا، روش های آموزشی مدرن و با هزینه کم ارائه می دهند و همین موارد باعث شده ترکیه به مقصدی جذاب برای تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته دندان پزشکی تبدیل شود.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی

به نقل از سایت www.turkeyuniversity.org دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون هیچ قید و شرطی در دانشگاه های خصوصی ترکیه هستند می توانند فقط با مدرک دبیرستان (دیپلم) اقدام کنند. زیرا این دانشگاه ها برای ثبت نام به مدرک دیپلم کفایت می کنند، بنابراین با شروع ثبت نام، صندلی های موجود در این رشته تخصصی پر می شود.

“Study dentistry in Turkish private universities

International students wishing to study dentistry can register in private universities in Turkey without any conditions , as these universities are satisfied with a high school diploma (baccalaureate) to register , so the seats available in this specialty are filled with the beginning of registration.”

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را دارید، شرکت در آزمون یوس  و اخذ حداقل نمره برای قبولی در این رشته ضروری است. ترجیحا دانشجو باید نمره ی بالای ۹۰ را برای قبولی در رشته دندانپزشکی در آزمون یوس کسب کند، اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه حداقل معدل ۱۴ را برای پذیرش دانشجویان در این رشته در نظر گرفته اند، آزمون اس ای تی از دیگر آزمون ها برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه است.

از پذیرش تا ثبت نام دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه

همانطور که گفته شد برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه در رشته دندان روش های مختلفی وجود دارد، همچنین میتوانید اطلاعات تکمیلی راجع به راه و روش های پذیرش، مدارک، بورسیه و زمان مناسب برای درخواست پذیرش دندان پزشکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه، زمان مناسب برای ثبت نام در آزمون یوس و روش های آمادگی برای آزمون جهت پذیرش از دانشگاه های دولتی و شرایط تحصیل دندان پزشکی در ترکیه کسب کنید.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه کدام اند؟

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه دانشگاه هایی هستند که رنکینگ بالا و اعتبار خوب در سطح بین المللی داشته باشند. وجود برنامه های تبادل دانشجو و ارائه دیپلم آبی نیز در انتخاب بهترین دانشگاه لحاظ خواهد شد. در لیست زیر برخی از برترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه را مشاهده می کنید.

  • بیرونی
  • حاجت تپه
  • باشکنت
  • باهچه شهیر
  • مدیپول
  • آیدین استانبول
  • یدی تپه
  • مارمارا
  • مدیپول استانبول

دندانپزشکی در دانشگاه بیرونی

از بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی است. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه ۵ سال می باشد و به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود. مدرک این دانشگاه مورد تایید ایران نمی باشد، دانشگاه بیرونی امکان تحصیل در رشته دندان پزشکی با آزمون یوس و بدون آزمون را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. شهریه دندانپزشکی در دانشگاه بیرونی به زبان ترکی ۱۴۵۸۰ دلار و به زبان انگلیسی ۱۸۰۰۰ دلار به صورت سالانه می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه

دانشگاه حاجت تپه

از بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است که از طریق قبولی در آزمون های یوس و اس ای تی دانشجو می پذیرد. این دانشگاه به دلیل عضویت در برنامه های تبادل دانشجو با کشور های اروپایی از گزینه های ایده آل دانشجویان برای تحصیل در این رشته می باشد. شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه حاجت تپه سالانه ۵۴۰۰ دلار می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه باشکنت

از برترین دانشگاه های خصوصی ترکیه برای تحصیل رشته دندان پزشکی است و زبان های ترکی و انگلیسی ارائه می شود. علاقه مندان از طریق شرکت در آزمون یوس و بدون آزمون و تنها با شرط معدل و سوابق تحصیلی می توانند وارد رشته دندانپزشکی در دانشگاه باشکنت شوند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه باشکنت به زبان ترکی و انگلیسی سالانه ۱۸۵۰۰ دلار می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در باهچه شهیر

از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است که رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در این دانشگاه از فرصت های شغلی بی شماری بهره مند می شوند. شهریه سالانه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه باهچه شهیر ۲۲۰۰۰ دلار می باشد.

دندانپزشکی در دانشگاه مدیپول استانبول

The priority of IMU School of Dentistry is to ensure a high level of education by providing the students with the most up-to-date information and technological development. We, therefore, intend to provide research opportunities for students and staff and, thus, to contribute to academic development at an international level. The duration of education in School of Dentistry is five years, preceded by one year of English language teaching for those who fail in a proficiency exam..

اولویت دانشکده دندانپزشکی IMU تضمین سطح بالای آموزش با ارائه به روزترین اطلاعات و توسعه فناوری به دانشجویان است. بنابراین، ما در نظر داریم فرصت های تحقیقاتی را برای دانشجویان و کارکنان فراهم کنیم و در نتیجه به توسعه دانشگاهی در سطح بین المللی کمک کنیم. مدت تحصیل در دانشکده دندانپزشکی پنج سال است که قبل از آن یک سال آموزش زبان انگلیسی برای افرادی که در آزمون مهارت مردود می شوند، می باشد.

منبع: https://www.medipol.edu.tr/en

دندانپزشکی دانشگاه آیدین استانبول

این دانشگاه از دانشگاه های محبوب برای ایرانیان در شهر استانبول است. رشته دندانپزشکی در دانشگاه آیدین استانبول یکی از رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان می باشد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و به زبان ترکی و انگلیسی از پایه تا پیشرفته ارائه می شود. امکان تحصیل با آزمون و بدون آزمون در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه وجود دارد. شهریه دندانپزشکی در دانشگاه آیدین به زبان ترکی و انگلیسی سالانه ۱۹۰۰۰ دلار می باشد. برای پذیرش دانشگاه آیدین ترکیه میتوانید بدون آزمون و از طریق مراکز معتبر تحصیل در ترکیه اقدام به اخذ پذیرش نمایید.

رشته دندان پزشکی در دانشگاه یدی تپه

رشته دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه از کارشناسی تا دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شود و گزینه بسیار خوبی برای تحصیل در ترکیه می باشد. دانشکده دندان پزشکی یدی تپه در بین دانشگاه های خصوصی ترکیه جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. و به صورت مستقیم توسط آمریکا و وزارت بهداشت ایران تایید شده است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه به زبان انگلیسی سالانه ۶۹۰۰۰ دلار می باشد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه به مراکز معتبر تحصیل در ترکیه از جمله ایرانی نوین، g2tr، آرتان بورس تاپ و … مراجعه کنید.

پذیرش دندان پزشکی ترکیه

رشته های تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه های برتر ترکیه

  • دانشکده های دندانپزشکی در ترکیه رشته های متعددی را ارائه می دهند که دانشجویان داخلی و بین المللی می توانند در آن ها تخصص داشته باشند از جمله:
  • سلامت دندان ( بر سلامت لثه ها، دندان و دهان تمرکز دارد و شامل پیشگیری، تشخیص و درمان می شود.)
  • تکنولوژی دندانپزشکی ( متخصص در طراحی و ساخت دستگاه های پروتز و لوازم دندانپزشکی )
  • جراحی دهان فک و صورت ( که شامل جراحی های مربوط به دهان، صورت و فک می شود. )
  • ارتودنسی ( اصلاح مسائل مربوط به تراز دندان و فک می باشد. )
  • طب و آسیب شناسی دهان ( به تشخیص و درمان بیماری ها در دهان و سایر بافت های مرتبط در دهان می پردازد. )
  • دندانپزشکی کودکان ( به مراقبت از دندان نوجوانان و کودکان می پردازد. )
  • پروتز ( جایگزینی دندان های از کار افتاده با پروتز های متحرک و ثابت. )
  • مراقبت های ویژه دندانپزشکی ( مراقبت دندانی برای افرادی که نیاز های ویژه ای دارند. )
  • ایمپلنتولوژی ( به ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی تمرکز دارد. )
  • دندانپزشکی ترمیمی ( ترمیم دندان های آسیب دیده. )
  • دندانپزشکی پیشگیری ( پیشگیری از بیماری های دندان و دهان از طریق اقدامات پیشگیرانه متفاوت. )

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه این رشته را با شهریه ای تقریبا به صرفه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهند، شهریه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی به نسبت زبان ترکی بیشتر است. و این هزینه در دانشگاه های خصوصی افزایش می یابد. به صورت کلی دانشگاه های دولتی ترکیه شهریه ای بین ۱۲۰۰ دلار تا ۱۹۰۰۰ دلار را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در نظر گرفته اند و این هزینه در دانشگاه های خصوصی از ۱۷۰۰۰ دلار تا ۲۷۰۰۰ متفاوت می باشد.

در این محتوا اطلاعاتی راجب تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه و بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم کسب اطلاعات راجب این رشته به شما کمک می کند که بهتر و هدفمندانه تر تصمیم بگیرید و دانشگاهی با هزینه کم برای تحصیل انتخاب کنید.

source

توسط expressjs.ir