لیست پرفروش ترین گوشی های نیمه نخست سال ۲۰۲۴ حاکی از صدرنشینی آیفون‌ها و حضور یکی از گوشی‌های ارزان سامسونگ در جمع آن‌ها است.

در حالی که همیشه عادت کرده‌ایم آیفون‌ها را در صدر لیست محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان ببینیم، گزارش جدید Omdia برای نیمه اول سال 2024 خبرهای امیدوارکننده‌ای برای اندروید به همراه دارد.

Omdia در گزارش خود از 10 گوشی هوشمند محبوب جهان در نیمه اول سال 2024، جایگاه‌های اول و دوم را به ترتیب به آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 اختصاص داد. اما این بار سامسونگ گلکسی A15 4G با اختلاف کمی در جایگاه سوم قرار گرفت و از کسب مقام دوم بازماند.

لیست پرفروش ترین گوشی های ۲۰۲۴

پرفروش ترین گوشی های نیمه نخست سال ۲۰۲۴

نکته قابل توجه این است که سامسونگ Galaxy S24 Ultra در رتبه پنجم قرار گرفت. این نشان می‌دهد که دو گوشی از پنج گوشی محبوب در نیمه اول سال 2024، دستگاه‌های اندرویدی بودند. چنین اتفاقی از سال 2020 به این طرف در نیمه اول سال رخ نداده بود.

دیگر دستگاه‌های اندرویدی در 10 رتبه برتر شامل سامسونگ Galaxy A15 5G (هفتم)، شیائومی Redmi 13C (هشتم) و سامسونگ Galaxy A05 (دهم) هستند.

با این حال، تسلط اپل همچنان مشهود است، زیرا نیمی از 10 گوشی برتر را به خود اختصاص داده است. اما خبر بد برای آیفون 15 پلاس این است که Omdia اعلام کرده تنها با 3.7 میلیون فروش در رتبه 28 قرار گرفته است؛ بنابراین، منتظر هستیم ببینیم که آیفون 16 پلاس چگونه در فروش عمل خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط expressjs.ir