رانندگی در لاین راست، مگر برای سبقت، نه تنها یک ادب اجتماعی در بزرگراه‌های آمریکا است، بلکه در بسیاری از جاها قانونی است. اما این مانع رانندگانی که بی‌توجه در لاین چپ باقی می‌مانند نشده است، چه در حال سبقت گرفتن خیلی آهسته در طول چندین مایل باشند یا اصلاً سبقت نگیرند. در بهترین حالت، این کار منجر به ایجاد ترافیک و سرخوردگی می‌شود. در بدترین حالت، می‌تواند باعث تصادف شود.

نیسان از این موضوع آگاه است. به همین دلیل است که جدیدترین نسخه فناوری دستیار رانندگی ProPilot این شرکت یک ویژگی ساده را به خود اضافه کرده است که صادقانه بگوییم، تعجب می‌کنیم چرا زودتر این کار انجام نشده بود. پس از تکمیل یک سبقت با فعال بودن ProPilot 2.1، رانندگان یک هشدار دوستانه برای تغییر لاین به سمت راست دریافت می‌کنند. آیا واقعاً این‌قدر ساده است؟ بله، همین‌طور است.

متأسفانه، فناوری نیسان (یا هر سیستم دستیار راننده دیگری که در حال حاضر در دسترس است) در صورت بی‌توجهی شما به ترافیک پشت سر، کنترل را به دست نمی‌گیرد و شما را به لاین راست نمی‌برد. اما حتی بهترین رانندگان هم گاهی حواس‌شان پرت می‌شود و یک یادآوری ساده برای تغییر لاین به راست می‌تواند بسیار مؤثر باشد. نکته منفی این است که این ویژگی فقط زمانی کار می‌کند که ProPilot 2.1 فعال باشد.

ProPilot

این سیستم به تدریج در مدل‌های نیسان و اینفینیتی در حال ارائه است. این فناوری اولین بار در مدل Rogue 2025 عرضه می‌شود و امکان رانندگی بدون دست را در برخی از بزرگراه‌های تأیید شده فراهم می‌کند. یک نماینده نیسان تأیید کرد که این فناوری در مدل‌های جدید Armada و اینفینیتی QX80 نیز موجود خواهد بود. شایان ذکر است که با وجود اینکه رانندگی بدون دست بخشی از این سیستم است، تغییر لاین به صورت دستی انجام می‌شود. به این معنا که تا زمانی که ProPilot 2.1 فعال است، چه به صورت بدون دست یا غیره، این اعلان ارائه می‌شود. امیدواریم سایر خودروسازان نیز با سیستم‌های دستیار رانندگی خود از این اقدام پیروی کنند. یک یادآوری ساده می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

در مورد نیسان، ProPilot 2.1 اکنون به عنوان یک گزینه 3200 دلاری برای مدل Rogue 2025 در سطوح تجهیزات SL و بالاتر در دسترس است.

source

توسط expressjs.ir