01 مهر 1403 ساعت 13:02

شرکت زامیاد از مینی تراک جدید خود با نام فوتون واندر (Wonder)، در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1403 رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی جدیدترین پیکاپ سایپا یعنی وانت واندر زامیاد آشنا خواهیم شد.

شرکت زامیاد (زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا) نیز در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 پر به میدان آمده بود و با ارائه محصولات متنوعی چون انواع اتوبوس برقی، باراد ۶ تن و وانت پادرا پلاس کمپرسی سعی دارد تا نقش پر رنگ حضور خود در این دوره را تثبیت کرد. این شرکت پس از عرضه موفق اتوبوس‌های برند چینی فوتون (Foton)، اکنون قصد دارد تا یک محصول دیگر در کلاس پیکاپ یا مینی تراک با نام واندر (Wonder) از این برند را روانه بازار کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول آینده بازار ایران می‌پردازیم.

معرفی مینی تراک فوتون واندر زامیاد

این خودرو از نظر طراحی شباهت زیادی به مینی تراک های قدیمی ژاپنی دارد. در واقع فوتون در نظر داشته با استفاده از پایه تربن طراحی موجود، یک محصول به‌روز اما فاقد هرگونه زرق و برق اضافی را ارائه دهد. البته نبابد از یک مینی تراک انتظار ظاهری لوکس داشت و بیشتر کارایی باربری و امکانات داخلی آن است که می‌تواند به عنوان ملاک نهایی در نظر گرفته شود.

ابعاد مینی تراک فوتون زامیاد

ابعاد این مینی تراک در طول، عرض و ارتفاع به تربیت ۴۸۷۰، ۱۷۱۰ و ۱۹۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۳۰۸۰ میلی‌متر اعلام شده است. وزن ناخالص واندر ۲۵۵۰ کیلوگرم و وزن خالص آن ۱۲۰۰ کیلوگرم عنوان شده است. Foton Wonder قادر به حمل ۱۳۵۰ کیلوگرم بار است.

مشخصات فنی فوتون واندر زامیاد

مینی تراک واندر به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خطی با قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر مجهز شده است. مجموع این توان از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو مک فرسون و در محور عقب فنر تخت است.

مشخصات فنی فوتون واندر

آپشن و امکانات واندر زامیاد

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به کلاستر دیجیتال ۷ اینچی راننده، نمایشگر ۷ اینچی مرکزی با پشتیبانی از بلوتوث و USB، کیسه هوای راننده و سرنشین، دی لایت، اتولایت، سیستم هشدار باز بودن کمربند ایمنی، غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای دسترسی و روکش چرمی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع، دوربین دنده عقب، مه شکن جلو، نظیم گودی کمر صندلی راننده، سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و… نام برد. از رقبای اصلی این محصول می‌توان کامیونت بنزینی بهمن فورس F38 را نام برد.

طراحی کابین فوتون واندر

کاتالوگ فوتون واندر زامیاد

در تصویر زیر هم می‌توانید کاتالوگ رسمی مینی تراک فوتون واندر زامیاد از شرکت سایپا را بخوانید.

کاتالوگ فوتون واندر

قیمت احتمالی فوتون واندر و تاریخ عرضه

پیش بینی می‌شود که قیمت احتمالی مینی تراک فوتون واندر زامیاد کمتر از 1 میلیارد تومان باشد و تا انتهای سال جاری یا جایی در اوایل سال آینده، رسما وارد پروسه فروش شود.

همچنین بخوانید: کراس اوور جتور X50 با نام مکث S05 به بازار ایران می‌آید کراس اوور سیتروئن C3-XR توسط سایپا به بازار ایران می‌آید

source

توسط expressjs.ir