ساخت ورزشگاه ۱۱۹ هزار نفری در تهران به زودی آغاز خواهد شد. این پروژه عظیم که در مجموعه شهر آفتاب و اراضی محدوده مرقد امام خمینی اجرا خواهد شد، با هدف ارتقاء سطح زیرساخت‌های ورزشی کشور و میزبانی از رویداد‌های بزرگ ورزشی بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از شفقنا؛ احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان کشور عنوان کرد:

برای ورزشگاه جدید ۱۱۹ هزار نفری در تهران پیگیر هستیم و این یک مجموعه و کار خیلی بزرگی است و به زودی مصوبه آن را از دولت خواهیم گرفت تا در مجموعه شهر آفتاب و اراضی محدوده مرقد امام خمینی آن را به اجرا برسانیم.

این شایعه که پروژه ساخت ورزشگاه جدید در تهران متوقف شده، درست نیست و این مصوبه دولت شهید رئیسی است و موظف هستیم که این موضوع را در جلسه هیات دولت بیاوریم.

در حال تهیه گزارشی از این مجموعه هستم تا مصوبه آن را در دولت وفاق ملی اخذ کنیم و پس از اخذ مصوبه به‌زودی احداث فاز یک این مجموعه را آغاز خواهیم کرد. این مجموعه ورزشی را در ۳ فاز تعریف کردیم که اولویت ما ورزشگاه است.

او با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در این مجموعه، به کار‌های باقی‌مانده برای رسیدن به شرایط کاملا استاندارد اشاره کرد و گفت:

باید تلاش کنیم این مکان برای میزبانی رویداد‌های مختلف به حداکثر آماده‌سازی برسد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای صورت گرفته در حوزه زیر ساخت‌های ورزشی پس از انقلاب اسلامی بیان کرد:

مجموعه‌های ورزشی بسیار خوبی در طول سال‌های گذشته ساخته شده که باید مردم در جریان آنها قرار بگیرند و امیدوارم رسانه‌ها و صداوسیما در انجام این مهم اقدام لازم را صورت بدهند و امیدآفرینی کنند.

او ساخت اماکن ورزشی تخصصی هر رشته بر اساس استاندارد‌های جهانی را مورد توجه قرار داد و گفت:

با توجه به ضوابط سخت‌گیرانه مجامع بین المللی ورزشی در ساخت‌وسازها، بازسازی‌ها و نوسازی‌ها باید تمامی جزئیات مد نظر قرار بگیرد.

source

توسط expressjs.ir