شایانیوز- کباب کوبیده بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای ایرونیه که در کنار نون تازه یا پلوی زعفرونی یک غذای خوشمزه و لذیذه که خیلیا واسه نوع خوب و باکیفیتش سر و دست می شکونن! اکثر ماها این غذای پرطرفدار رو توی رستوران سفارش می دیم و می خوریم و برای دورهمی هامون به درست کردن جوجه کباب بسنده می کنیم چون حتما می دونید که درست کردن کباب کوبیده فوت و فن نداره و هرکسی از عهده درست کردنش برنمیاد.

اینکه گوشت چرخ کرده چه ترکیبی داشته باشه، چجوری مزه دار بشه، چجوری به سیخ گرفته بشه و چطوری کباب بشه همه و همه پر از نکته ست که اگه بلد نباشی کبابت خوب از آب درنمیاد. در این مطلب، تمام فوت و فن های درست کردن کباب کوبیده رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Kabab_Koobide-1

فوت و فن کباب کوبیده؛ ترکیب گوشت

اولین موضوع مهم در مورد تهیه کباب کوبیده، ترکیب گوشت هست که باید مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله با مقداری دنبه باشه. اگر گوشت چرخ کرده رو ترکیبی از دو سوم گوشت گوسفندی (سردست و گردن)، یک سوم گوشت گوساله و مقداری دنبه انتخاب کنید هم طعم کباب کوبیده خیلی خوب میشه و هم چسبندگی لازم رو داره و از سیخ نمی ریزه.

فوت و فن کباب کوبیده؛ چرخ کردن گوشت

موضوع مهم بعدی در تهیه کباب کوبیده، 2 تا 3 بار چرخ کردن گوشت و دنبه ست تا کاملا باهم یکدست و مخلوط بشن و چسبندگی لازم رو پیدا کنن. بهتره گوشت رو قبل از چرخ کردن نشویید چون نشستن گوشت چسبندگی اون رو بیشتر و احتمال ریختن کباب کوبیده رو کمتر میکنه.

Kabab_Koobide-3

فوت و فن کباب کوبیده؛ مزه دار کردن گوشت

برای طعم دار کردن گوشت چرخ کرده مناسب کباب کوبیده از پیاز سفید رنده شده و نمک استفاده کنید. پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید، سپس آب پیاز رو کاملا بگیرید و با مقداری نمک با گوشت مخلوط کنید و با دست چنگ بزنید. میزان نمک رو با مزه کردن مقدار کمی از گوشت اندازه کنید.

در صورت تمایل از مقدار کمی فلفل قرمز هم برای طعم دار کردن گوشت کباب کوبیده استفاده کنید. فلفل سیاه رنگ کباب کوبیده رو تیره می کنه. استفاده از زعفرون هم طعم خوبی به کباب کوبیده میده.

Kabab_Koobide-7

فوت و فن کباب کوبیده؛ استراحت دادن مایه کباب

موضوع خیلی مهم دیگه در تهیه کباب کوبیده، استراحت دادن مایه کباب کوبیده ست. بعد از اینکه گوشت رو کاملا ورز دادید، اون رو داخل یک ظرف دردار بریزید و به مدت 5 ساعت داخل یخچال استراحت بدید. این کار باعث میشه تا کباب کوبیده موقع کباب کردن از سیخ نریزه.

Kabab_Koobide-4

فوت و فن کباب کوبیده؛ سیخ گرفتن

سیخ گرفتن کباب کوبیده یکی دیگه از مهم ترین مراحل درست کردن این غذای خوشمزه ست. سیخ ها حتما تمیز باشن و بهتره از قبل داخل یخچال قرار بگیرن تا سرد بشن. سیخ رو با آب نمدار کنید، دست هاتون رو داخل آب پیاز بزنید و حدود 100 گرم از مایه کباب رو به سیخ بگیرید و با دست اون رو پهن کنید به صورتی که جای انگشت ها روی گوشت بمونه. ابتدا و انتهای کباب کوبیده رو هم با دست فشار بدید تا به سیخ بچسبه.

فوت و فن کباب کوبیده؛ کباب کردن

بعد از اینکه کباب کوبیده رو به سیخ گرفتید اون ها رو روی منقل ذغالی و یا کباب پز گازی قرار بدید. ابتدا حرارت رو زیاد بذارید و کباب ها رو مداوم بچرخونید سپس حرارت رو کمتر کنید. کباب کوبیده باید مدام برگردونده بشه تا به صورت یکنواخت بپزه و نسوزه.

Kabab_Koobide-6

فوت و فن کباب کوبیده؛ از سیخ جدا کردن

بعد از اینکه کباب کوبیده پخت، با یک تکه نون ابتدا و انتهای کباب رو از سیخ جدا کنید و کباب رو بیرون بیارید. کباب کوبیده به همراه نون تازه و یا پلوی زعفرونی و همینطور گوجه فرنگی و فلفل سبز کبابی و ریحون ترکیب بی نظیر و فوق العاده ای هست.

Kabab_Koobide-8

source

توسط expressjs.ir