31 شهریور 1403 ساعت 16:03

آیفون ۱۵ پرو مکس، ستاره جدید هالیوود! فیلمبرداری فیلم ۲۸ سال بعد با این گوشی هوشمند، آینده‌ای روشن برای سینما رقم می‌زند.

اخبار جدید حاکی از آن است که فیلمبرداری فیلم ترسناک ۲۸ سال بعد (28Years Later) با استفاده از دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس انجام شده است. به نقل از Wired، اگرچه از این گوشی هوشمند برای فیلمبرداری استفاده شده است، اما برای دستیابی به بهترین نتایج، تجهیزات جانبی دیگری نیز به کار گرفته شده است. این رویکرد نوآورانه، 28 سال بعد را به یکی از پیشگامان فیلمبرداری با آیفون تبدیل کرده است.

با وجود ادعاهایی مبنی‌بر استفاده از آیفون ۱۵ پرو مکس برای فیلمبرداری ۲۸ سال بعد، برخی از تصاویر پشت صحنه این موضوع را زیر سوال می‌برند. اگر این ادعا صحت داشته باشد، مقایسه این روش با دوربین‌های حرفه‌ای مانند Canon XL-1 که در قسمت اول استفاده شده بود، نشان از یک جهش بزرگ در تکنولوژی تصویربرداری دارد. با توجه به نوآورانه بودن استفاده از اسمارت‌فون در فیلمبرداری، سازندگان با امضای قراردادهای عدم افشای اطلاعات (NDA) با عوامل تولید، تلاش کردند تا این فناوری جدید را تا زمان مناسب مخفی نگه دارند.

اگرچه در تصاویر منتشر شده از پشت صحنه، به‌طور واضح گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دیده نمی‌شود، اما گزارش‌های قبلی از Wired نشان می‌دهد که سازندگان فیلم از دوربین این گوشی به‌صورت جداگانه و همراه با تجهیزات جانبی استفاده کرده‌اند. در واقع، آن‌ها تنها به دوربین گوشی نیاز داشتند و نه کل بدنه آن. بنابراین، عجیب نیست که در تصاویر، خود گوشی دیده نشود.

فیلم ۲۸ سال بعد

آشنایی با عوامل فیلم ۲۸ سلب بعد

تیم اصلی سازنده‌ 28 روز بعد، یعنی دنی بویل و الکس گارلند، برای ساخت 28 سال بعد دوباره دور هم جمع شده‌اند. بویل به‌عنوان کارگردان و گارلند به‌عنوان نویسنده، بار دیگر این دنیای پسا آخرالزمانی را برای مخاطبان زنده می‌کنند. برای قسمت‌های بعدی، گارلند همچنان به عنوان نویسنده حضور خواهد داشت، اما کارگردانی به نیا داکوستا، کارگردان فیلم‌هایی نظیر Candyman، Little Woods و The Marvels سپرده شده است تا دیدگاه جدیدی را به این فرنچایز اضافه کند.

با بازی ستارگانی چون کیلین مورفی، جودی کومر و آرون تیلور جانسون، فیلم هیجان‌انگیز 28 سال بعد در تاریخ 30 خرداد 1404 (۲۰ ژوئن ۲۰۲۵) اکران خواهد شد. قسمت اول این مجموعه (28 روز بعد)، در سال 2003 با بودجه‌ای بسیار کم در حدود ۸ میلیون دلار، توانست موفقیت چشمگیری در گیشه جهانی کسب کند و بیش از 84 میلیون دلار فروش داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید: آیفون ۱۶ پرو یا آیفون ۱۵ پرو؛ کدام پرچمدار اپل بهتر است؟ تراشه جدید کوالکام، آیفون ١۵ پرو مکس اپل را هم به چالش می‌کشد فیلم Watch Dogs در راه است + جزئیات جدید

source

توسط expressjs.ir