29 شهریور 1403 ساعت 17:06

یوتیوبرهای معروف درآمد هنگفتی را از این پلتفرم کسب می‌کند. هرچند که اخیرا یوتیوب قابلیت Hype را معرفی کرده است تا یوتیوبرهای گمنام نیز بتوانند درآمد بهتری داشته باشند.

یوتیوب در سرتاسر جهان کاربران بسیار زیادی دارد. همین نیز باعث می‌شود که تولید محتوا در آن برای بسیاری همچون یک شغل دائمی محسوب شود. مخصوصا اینکه افراد ممکن است پس از دیده شدن یک ویدیو ناگهان درآمدی خیره‌کننده را تجربه کنند. حالا شاهد معرفی قابلیت جدید Hype در یوتیوب هستیم که می‌تواند وضعیت را برای تولید‌کنندگان محتوا بهبود نیز ببخشد.

قابلیت Hype می‌تواند وضعیت یوتیوب را کاملا دگرگون کند

قابلیت Hype یوتیوب

یوتیوب به‌عنوان بزرگترین پلتفرم استریم ویدیو در جهان میزبان تعداد فوق‌العاده زیادی تولیدکننده محتوا است. طبیعتا بخش زیادی از این افراد نیز برای کسب درآمد در یوتیوب فعالیت می‌کنند. هرچند الگوریتم خاص این پلتفرم باعث شده که تعداد تولیدکنندگان محتوا و تنوع محتوای تولیدی به‌شکل نگران‌کننده‌ای کاهش یابد.

در واقع افراد جدید با ایده‌های نو نمی‌توانند چندان در یوتیوب دیده شوند و پس از مدتی کار را رها می‌کنند. در حالیکه افراد معروف همچنان بازدیدهای میلیونی می‌گیرند. این افراد نیز معمولا ترجیح می‌دهند روی موضوعات تضمین‌شده سرمایه‌گذاری کنند. در همین رابطه بود که یوتیوب ابتدا تجربه Communities را تغییر داد و حالا نیز نوبت به معرفی قابلیت Hype رسیده است.

این قابلیت به افراد تازه‌کار کمک می‌کند تا در الگوریتم یوتیوب دیده شوند. یوتیوب سعی دارد با این قابلیت کانال‌های جدید را به مخاطبان متصل کند. هرچند که برای بهره‌ بردن از هایپ باید حداقل تعدادی طرفدار ثابت داشته باشید. وقتی شما یک ویدیو جدید را معرفی می‌کنید، کاربران می‌توانند آن را Hype کنند. بدین‌ترتیب این پیام به یوتیوب منتقل می‌شود که محتوای منتشر شده می‌تواند برای گروه خاصی از مخاطبان بسیار جذاب باشد.

قابلیت Hype یوتیوب

البته یوتیوب دو شرط را نیز برای قابلیت Hype در نظر گرفته است. اول از همه اینکه از زمان انتشار ویدیو کمتر از ۷ روز گذشته باشد و دوم اینکه تعداد سابسکرایبرهای کانال از ۵۰۰ هزار نفر فراتر نروند. هرچقدر یک ویدیو Hype بیشتری را از کاربران دریافت کند، می‌تواند در جایگاه بالاتری قرار گیرد. یوتیوب نیز لیستی را از ویدیوهای هایپ گرفته برتر در طول هفته منتشر می‌کند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط یوتیوب هر کاربر می‌تواند تا سه بار در هفته هایپ شود. همچنین در آینده یوتیوب این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم خواهد کرد تا هایپ اضافی خریداری کنند. بدین‌ترتیب کاربران قادر خواهند بود به دیده‌ شدن ویدیو مورد علاقه خود در یوتیوب کمک کرده و یک منبع درآمد اضافی را در اختیار تولید‌کننده محتوا قرار دهند.

البته یوتیوب به کاربران این اطمینان را می‌دهد که هایپ کردن یک ویدیو روی نتایج بخش توصیه‌های یوتیوب و یا بخش جستجو هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. رویکردی که می‌تواند خیال کاربران را راحت کند و در تضاد با برخی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام قرار دارد.

قابلیت Hype یوتیوب

نکته جالب دیگر اینکه قابلیت Hype یوتیوب فقط برای صد ویدیو برتر جهانی کاربرد نخواهد داشت. چراکه یوتیوب قصد دارد ویدیوهای هایپ شده برتر را به تفکیک کشور نیز ارائه دهد. بدین‌ترتیب چنل‌های تازه‌کار می‌توانند تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش داده و در مدت کوتاهی پیشرفت کنند. به‌نظر می‌رسد که با این قابلیت یوتیوب از مشکل یکنواختی اخیر خارج شود.

به‌گزارش یوتیوب در ۴ هفته ابتدایی مرحله بتا در ترکیه، تایوان و برزیل کاربران به‌شدت از قابلبت هایپ استقبال کردند. به‌صورتی که ۵۰ هزار کانال منحصر‌به‌فرد در مجموع بیش از ۵ میلیون دفعه هایپ دریافت کردند. همچنین ظاهرا افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله بیشتر از دیگران از قابلیت هایپ استقبال کرده‌اند. این افراد ۳۰ درصد از کل شرکت‌کنندگان در مرحله بتا را تشکیل می‌دادند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی قابلیت Hype یوتیوب به‌صورت جهانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گرچه یوتیوب در تلاش است با بررسی مشکلات جزئی و دریافت بازخورد کاربران این قابلیت را بهبود بخشیده و در آینده در اختیار طیف گسترده‌تری از افراد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز (Youtube Shorts) را غیرفعال کنیم؟ سانسور و فیلترینگ شدید هم حریف یوتیوب نمی‌شود چگونه می‌شود از یوتیوب درآمد دلاری داشت؟

source

توسط expressjs.ir