29 شهریور 1403 ساعت 16:38

اینئوس گرنادیر تیونینگ منصوری معرفی شد. مهندسان منصوری با ارتقای پیشرانه بی ام و این شاسی بلند، آن را به یک غول آفرود تبدیل کرده‌اند.

اینئوس گرنادیر (Ineos Grenadier) شاسی بلندی آفرودی در سبک لندرور دیفندر کلاسیک است که از سال 2022 به تولید رسید. زیر کاپوت این شاسی بلند پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ B58 بی ام و قرار دارد که قادر به تولید 281 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که منصوری، شرکت تیونینگ معروف، به‌تازگی نسخه ویژه اینئوس گرنادیر با موتور تیون شده را به‌نمایش گذاشت.

مشخصات فنی اینئوس گرنادیر تیونینگ منصوری

موتور 3 لیتری اینئوس گرنادیر حالا با ارتقای صورت گرفته توسط مهندسان منصوری می‌تواند 350 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته شرکت اینئوس نسخه دیزلی این اس یو وی آفرودی را هم عرضه می‌کند، اما منصوری روی نسخه دیزلی آن کار نکرده است. حتی نسخه پیکاپ همین خودرو با نام «کوارترمستر» (Quartermaster) با موتورهای B57 و B58 بی ام و روانه بازار شده است.

البته منصوری مشخص نکرد که در پی افزایش خروجی موتور این آفرودر، عملکرد آن چقدر پیشرفت کرده است. نسخه استاندارد گرنادیر با پیشرانه B58 بی ام و برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 8.6 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی تا 161 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته زد اف نیرو محرکه موتور این شاسی بلند را به هر چهار چرخ آن منتقل می‌کند.

شرکت اینئوس پیش از این گرنادیر را با یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 ساخته جنرال موتورز ارتقا داده است. البته این نسخه هنوز نمونه اولیه به حساب می‌آید و در صورتی که این شرکت قصد تولید نسخه تولیدی جدیدی از این خودرو آفرودی را داشته باشد، انتظار می‌رود در آن پیشرانه 4.4 لیتری V8 بی ام و را به کار بگیرد. پیشرانه مذکور در مقطع کنونی در خودروهایی غیر از ساخته‌های بی ام و نظیر رنج روور، رنج روور اسپرت و لندرور دیفندر اوکتا پیدا می‌شود.

شاسی بلندهای رترو آفرودی مثل اینئوس گرنادیر طی دو سال اخیر به بازار ایران معرفی شده‌اند. از جمله این خودروها می‌توان به سوزوکی جیمنی پنج درب راسا موتور و بایک بی جی 80 دیار خودرو اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید: آئودی RS 7 تیونینگ منصوری حتی از هایپرکار بوگاتی ویرون قدرتمندتر است این لندرور دیفندر حیرت انگیز، دست‌پخت جدید کوروش منصوری است مرسدس بنز AMG S 63 E منصوری با پیشرانه 950 اسب بخاری، یک ابرخودرو است بی ام و XM تیونینگ منصوری، یک شاسی بلند اسپرت بی‌مثل و مانند است

source

توسط expressjs.ir