چندین سال پیش، شرکت‌هایی مانند HTC و Meizu و همچنین Asus نگاهی اجمالی از نمونه‌های اولیه خودشان از گوشی‌های بدون دکمه را ارائه کردند. یک تلفن هوشمند را تصور کنید که دکمه‌ای برای تنظیم صدا یا خاموش و روشن کردن نداشته باشد و فقط یک صفحه نمایش صاف و بدون برجستگی باشد. اما اگر روی نقطه درستی در لبه ضربه بزنید، طوری واکنش نشان بدهد که گویی دکمه‌ای را فشار داده‌اید. در سال ۲۰۲۵ میلادی، ممکن است در نهایت شاهد عرضه اولین گوشی بدون دکمه باشیم.

طبق گفته‌ها و شنیده‌ها، کمپانی شیائومی در حال حاضر خودش را برای عرضه یک گوشی هوشمند جدید به نام Zhuque آماده می‌کند که در سال آینده میلادی عرضه می‌شود. ظاهراً این دستگاه قرار است دنیای گوشی‌های هوشمند را متحول کند چراکه تمام دکمه‌های فیزیکی آن حذف خواهد شد و یک صفحه لمسی بسیار حساس خواهد داشت. گفته می‌شود که یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی دوربین جلوی مخفی آن زیر نمایشگر است.

گوشی هوشمند بدون دکمه شیائومی هنوز در مرحله توسعه اولیه است و بنابراین این احتمال وجود دارد که شاید هرگز به دست مشتریان نرسد. اما اگر این محصول وارد بازار شود، به جمع چند دستگاه کمیاب اضافه می‌شود که عمدتاً مدل‌های مفهومی و بدون دکمه‌های فیزیکی بودند.

استفاده از گوشی هوشمند بدون دکمه ممکن است دشوار به نظر برسد اما رویکرد نوآورانه شیائومی احتمالاً آن را آسان‌تر می‌کند. این شرکت احتمالاً قصد دارد تا از ترکیبی از روش‌ها برای جایگزینی دکمه‌های سنتی برای خاموش و روشن کردن و تنظیم صدا استفاده کند. این شرکت ممکن است از دکمه‌های خازنی یا حسگرهای حساس به فشار استفاده کند و افزودن موتورهای ارتعاشی می‌تواند حس لمسی را برای تعاملات به کاربران بدهد.

جزئیات درباره گوشی هوشمند بدون دکمه شیائومی همچنان بسیار اندک است و فقط اشاره شده که ممکن است پردازنده Snapdragon 8+ Gen 4 داشته باشد. استفاده از این پردازنده رده بالا در این گوشی به معنای آن است که این گوشی احتمالاً یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی با فناوری درجه یک و احتمالاً برخی دیگر از ویژگی‌های پیشگامانه خواهد بود. اما هنوز مشخص نیست که طراحی بدون دکمه این گوشی چطور خواهد بود.

در سال‌های آینده، این احتمال وجود دارد که اکثر گوشی‌های هوشمند یا دکمه‌های دیجیتالی را جایگزین دکمه‌های فیزیکی کنند یا کاملاً رویکردی بدون دکمه را در پیش بگیرند. این تغییر چندین سال پیش در سال ۲۰۱۸ با گوشی HTC U12 Plus شروع شد که یکی از اولین گوشی‌هایی بود که فقط از دکمه‌های حساس به فشار استفاده می‌کرد. سپس گوشی Asus ROG Phone 2 از راه رسید که دکمه‌های فیزیکی را با بخش‌های حساس به لمس ترکیب کرد.

منبع androidpolice

source

توسط expressjs.ir