شرکت‌هایی که می‌توانند به سرعت خودشان را با خواسته‌های در حال تغییر مسافران سازگار کنند، بهترین شانس را برای موفقیت در آینده خواهند داشت. فهرستی از هفت ترند برتر برای سفر در سال جاری میلادی آورده شده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

۱. سفر تنهایی

طبق نظرسنجی‌های صورت رفته، اکثر مسافران در سال ۲۰۲۴ میلادی سفرهای انفرادی را برنامه‌ریزی کرده‌اند. این در حالی است که نسل‌های جوان‌تر سفر به تنهایی را ترجیح می‌دهند و این در حالی است که مسافران انفرادی در رسانه‌های اجتماعی فعال‌تر هستند و ویدیوها و تصاویر بیشتری حاوی ماجراجویی‌های انفرادی را ارسال می‌کنند. علاوه بر این، جستجو برای سفرهای انفرادی در طی ده سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است. بیشتر افرادی که به دنبال سفر انفرادی هستند نیز سعی دارند تا روی خودشان کار کنند.

۲. سفر برای تجربه‌های بومی

در صنعت سفر ارائه تجربه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این حال، مسافران کمتری علاقه‌مند به سفرهای سنتی گشت و گذار هستند و مردم دیگر تمایلی به تجربه‌های خسته‌کننده و متعارف سفر همانند گذشته ندارند. در عوض، آن‌ها ترجیح می‌دهند که در تعطیلاتی سرمایه‌گذاری کنند که فرصت‌های منحصربه‌فردی را در زندگی به آن‌ها ارائه می‌دهند. همین نیز سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال آن باشند تا ماجراجویی‌های بومی و منحصربه‌فرد را تجربه کنند. در همین راستا نیز کمپینگ و سفرهای گلمپینگ در بین افراد محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

۳. افزایش پذیرش فناوری در سفر

فناوری فرصت‌های متعددی را به صنعت سفر ارائه می‌دهد. همه‌گیری کرونا استفاده از فناوری و پذیرش آن در بخش سفر را سرعت بخشید. هتل‌ها، خطوط هواپیمایی، سایت‌های رزرو و سایر نهادها به طور فزاینده‌ای از فناوری برای کارهای خودشان بهره می‌برند تا خدمات به مشتریان را ارتقا ببخشند. همین فناوری نیز باعث می‌شود تا مسافر و بازدیدکننده بتواند در هر مرحله از سفر با ارائه‌دهنده این سفر ارتباط داشته باشد.

۴. ترکیب سفرهای تجاری و تفریحی

تعطیلات تفریحی-تجاری یکی از ترندهای رو به رشد سفر و گردشگری به شمار می‌رود. آخرین آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۷ میلیون دیجیتال نومد در آمریکا وجود دارند. سفر، کار از راه دور و مستقل بودن از موقعیت مکانی از زمان همه‌گیری کرونا محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. صنعت مهمان‌نوازی نیز به طور خاص به نومد دیجیتال واکنش نشان داده است. این در حالی است که ترند کار و تعطیلات در حال ترند شدن است و رشد قابل توجهی داشته است.

۵. جدی گرفتن پایداری

داده‌های اخیر نشان می‌دهند که بیش از نیمی از مسافران ایالات متحده آمریکا معتقدند که باید گزینه‌های بیشتری برای سفرهای پایدار وجود داشته باشد. بسیاری از مسافران اهمیت سفر با در نظر گرفتن پایداری را درک می‌کنند و تمایل بسیار زیادی برای حمایت از صنایع و مشاغل محلی نشان داده‌اند. از سوی دیگر، بازدیدکنندگان بیشتری به دنبال آن هستند تا گزینه‌های سفر متمرکز بر پایداری داشته باشند و بسیاری از افراد اقامت در مکانی که پایداری را در اولویت قرار داده باشد، ترجیح می‌دهند.

۶. تمایل به سمت مقاصد سفر عجیب و غریب

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که نسل جوان از ترجیحات سفر متفاوتی برخوردار هستند و نسل جوان علاوه بر اینکه به دنبال سفرهای داخلی است، به سفرهای بین‌المللی نیز علاقه‌مند هستند و این در حالی است که نسل‌های قبلی بیشتر تمایل به سفرهای داخلی دارند. از سوی دیگر، نسل‌های قبلی اهداف سفر متفاوت‌تری نسبت به نسل‌های جوان دارند و افراد جوان‌تر به دنبال تجربیات سرگرم‌کننده و بدیع هستند و این در حالی است که افراد مسن به دنبال گذراندن زمان با خانواده هستند. مسافران مسن‌تر همچنین اشاره کردند که تفریح با عزیزانشان را نسبت به بازدید از مکان‌های جدید در اولویت بالاتری قرار می‌دهند.

۷. افزایش به‌کارگیری هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مدتی است که یکی از ترندهای مهم سفر به شمار می‌رود. پلتفرم‌های مولد هوش مصنوعی همچون ChatGPT و موارد دیگر به زودی می‌توانند تأثیری واقعی روی صنعت سفر و گردشگری بگذارند. بسیاری از مدیران شرکت‌ها به دنبال به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کسب و کار خودشان هستند.

منبع tourism-review

source

توسط expressjs.ir