13 آبان 1404 ساعت 15:16
پیکاپ نیسان فرانتیر پرو ۲۰۲۵ با قیمت حیرتانگیز خود در بازار چین عرضه شد. این خودروی هیبریدی انقلابی، معادلات بازار جهانی پیکاپها را به چالش میکشد.
شرکت نیسان، فرانتیر پرو را بهعنوان نخستین پیکاپ الکتریکیشده و پلاگین هیبریدی خود معرفی کرده است. این مدل که در ابتدا برای بازار چین و با همکاری دانگفنگ توسعه یافته، حالا آماده ورود به بازارهای جهانی است. قیمتگذاری تهاجمی آن، رقبای بزرگی چون تویوتا هایلوکس (Toyota Hilux) و فورد رنجر (Ford Ranger) را مجبور به تجدیدنظر خواهد کرد.
نیسان فرانتیر پرو 2025: قیمت و مشخصات در بازار چین
نیسان فرانتیر پرو (Nissan Frontier Pro) که در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد، اکنون با قیمتی استثنائی در چین به فروش میرسد. این پیکاپ با برچسب قیمت تنها ۱۷۶٬۹۰۰ یوآن (معادل تقریباً ۲۴٬۸۰۰ دلار آمریکا) برای مدل پایه مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ عرضه شده است. مدل دیزلی با موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ نیز با قیمت ۱۷۹٬۹۰۰ یوآن (حدود ۲۵٬۲۰۰ دلار) در دسترس است.
مدل ردهبالای پلاگین هیبریدی نیسان فرانتیر پرو، که از موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی یکپارچه با گیربکس بهره میبرد، با قیمتی معادل ۲۱۹٬۹۰۰ یوآن (حدود ۳۰٬۸۰۰ دلار) به فروش میرسد. این نسخه هیبریدی قدرت چشمگیر ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر را تولید میکند و ظرفیت یدککشی آن ۷٬۷۰۰ پوند است. برد الکتریکی این مدل بر اساس چرخه تست چین، ۱۳۵ کیلومتر (۸۴ مایل) تخمین زده شده است. این قیمتها در مقایسه با فورد ماوریک (Ford Maverick) با قیمت بیش از ۲۸٬۰۰۰ دلار و خود نیسان فرانتیر بازار آمریکا با قیمت بیش از ۳۲٬۰۰۰ دلار، بسیار رقابتی هستند.
برنامههای نیسان برای پیکاپهای هیبریدی در آمریکا
نیسان فرانتیر پرو، برخلاف مدل فرانتیر موجود در بازار آمریکا است که برای سال ۲۰۲۲ بازطراحی شد و تنها با موتور ۳.۸ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتنمتر گشتاور عرضه میشود. با این حال، نیسان برنامههایی برای الکتریکی کردن پیکاپهای خود در آمریکا دارد.
پونز پاندیکوتیرا (Ponz Pandikuthira)، مدیر ارشد برنامهریزی نیسان در قاره آمریکا، اعلام کرده که فرانتیر «باید الکتریکی شود» تا تقاضای بازار و مقررات سختگیرانهتر آلایندگی را برآورده سازد. انتظار میرود نسخه پلاگین هیبریدی فرانتیر برای بازار آمریکا در حدود سال ۲۰۲۸ معرفی شود، هرچند احتمالاً قیمت آن بههیچوجه به ارزانی مدل چینی نخواهد بود. همچنین، نیسان درخواست ثبت اختراعی برای طراحی یک پیکاپ یکپارچه با قابلیت «midgate pass-through» را ثبت کرده که نشان از جاهطلبیهای این شرکت برای عرضه پیکاپهای کوچکتر هیبریدی یا برقی دارد.
source


