سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته شامل انواع مختلفی از سوالاتی هستند که مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند. در کنار این مهارت‌ها، در آزمون کتبی که به صورت سوالات چندگزینه‌ای مطرح می‌شود، دستور زبان و دامنه واژگان داوطلب نیز بررسی می‌شود و در نهایت بر اساس استاندارد CEFR، سطح داوطلب در دو دسته C1 یا C2 قرار می‌گیرد که پیشرفته محسوب می‌شود. در این آزمون با ۵۰ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته آشنا می‌شویم که با پاسخ در دسترس شما قرار داده شده است.

آنچه در این مطلب می‌آموزید:

  • با انواع سوالات تعیین سطح آشنا خواهید شد.

  • با نمونه سوالات پیشرفته گرامر و پاسخ‌های آن‌ها آشنا می‌شوید.

  • روش‌های موثر یادگیری لیسنینگ انگلیسی را فرا خواهید گرفت.

  • با نمونه سوالات پیشرفته ریدینگ و تحلیل پاسخ‌ها آشنا می‌شوید.

  • تکنیک‌های بهبود مهارت رایتینگ و پاسخ به سوالات پیشرفته را خواهید شناخت.

  • نحوه تمرین کردن و پاسخ‌دهی به سوالات اسپیکینگ سطح پیشرفته را می‌آموزید.

سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته – به زبان ساده و با جوابسوالات تعیین سطح زبان پیشرفته – به زبان ساده و با جواب
فهرست مطالب این نوشته
997696

هر یک از سوالات از نمونه سوالات استاندارد تعیین سطح انتخاب شده است. با پاسخ دادن به برخی از آن‌ها می‌توانید وارد سطح C1 شوید و با پاسخ دادن به دسته دوم سوالات می‌توانید به عنوان زبان‌آموز C2 دوره‌های آموزشی خود را ادامه دهید. با گذراندن این دوره‌ها می‌توانید در آزمون‌های پیشرفته بین‌المللی مانند CELTA یا DELTA شرکت کنید که برای تدریس زبان انگلیسی به عنوان مدارک بین‌المللی به شمار می‌روند و پیش‌تر در مجله فرادرس آن‌ها را معرفی کردیم.

انواع سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته

سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته شامل سوالاتی می‌شوند که مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی شما را به چالش می‌کشند. این مهارت‌ها شامل «Listening»‌ و «Reading»‌ و «Writing»‌ و «Speaking» است که البته گرامر و لغات انگلیسی را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند. بخش اسپیکینگ به صورت مصاحبه شفاهی برگزار می‌شود و سایر بخش‌ها به صورت آزمون کتبی و چهارگزینه‌ای خواهد بود. اگر زبان‌آموز بتواند به ۸۰٪ از سوالات پاسخ درست بدهد، سطح او به عنوان سطح پیشرفته در نظر گرفته می‌شود. سوالات تعیین سطح به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • سوالات گرامر
  • سوال درباره لغات انگلیسی
  • سوالات درک مطلب
  • سوالات لیسنینگ
  • سوالات رایتینگ

سوالات فوق در یک آزمون کتبی برگزار می‌شود که اغلب چهارگزینه‌ای است. در کنار آن بخش دیگری هم به عنوان آزمون شفاهی در نظر گرفته شده است که با پرسیدن سوالاتی از زبان‌آموز پیرامون موضوعات گوناگون، میزان تسلط او بر مهارت اسپیکینگ و استفاده از ساختارهای دستوری و واژگانی درست ارزیابی خواهد شد. در بخش‌‌های بعدی نمونه سوالاتی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که برای بخش‌های مختلفی طراحی شده‌اند و می‌توانید با پاسخ دادن به آن‌ها و مقایسه با پاسخ‌های اصلی، سطح حدودی خود را پیش‌بینی کنید و اگر در بخشی دچار اشتباهاتی می‌شوید، با تمرین کردن آن‌ها را برطرف کنید.

انواع سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی پیشرفته
انواع سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی پیشرفته

یادگیری زبان انگلیسی در فرادرس

برای یادگیری زبان انگلیسی معمولاً کتاب‌های ترمیک را پیشنها می‌کنند. اما برای آن دسته از زبان‌آموزانی که مشاهده فیلم‌‌های آموزشی را ترجیح می‌دهند، فرادرس فیلم‌هایی را در دسترس قرار داده است که انواع مهارت‌های زبان انگلیسی را در قالب فیلم‌های آموزش مجزا توضیح می‌دهد. این فیلم‌های آموزشی برای سطوح مقدماتی تا پیشرفته مناسب است. لینک مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی در فرادرس را در ادامه مشاهده می‌کنید.

تصویر فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی در فرادرس
برای مشاهده فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی در فرادرس روی تصویر کلیک کنید.

۲۰ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته با جواب – گرامر

سوالات گرامر شامل نمونه سوالاتی می‌شوند که با هدف سنجش میزان آشنایی داوطلب از ساختارهای جملات ساده و پیچیده و به کار بردن انواع زمان‌های انگلیسی طراحی شده است. در این بخش از مطلب، ۲۰ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته را با جواب برای شما در نظر گرفته‌ایم. ۱۰ سوال اول برای تعیین سطح C1 و ۱۰ سوال دوم برای تعیین سطح C2 است. اگر بتوانید به بیش از ۸۰٪ از سوالات بخش اول پاسخ درست بدهید، یعنی می‌توانید در سطح C1 دوره‌های آموزشی خود را ادامه دهید. و اگر به بیش از ۸۰٪ از سوالات بخش دوم پاسخ درست بدهید، در سطح C2 می‌تواند زبان را ادامه دهید.

نمونه سوالات تعیین سطح گرامر – بخش اول (C1)

در این بخش ۱۰ نمونه سوال چهار گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که انواع مباحث گرامری را شامل می‌شود. بعد از سوال‌ها می‌توانید پاسخ سوالات را در جدول مشاهده کنید. همچنین اگر قصد دارید با گرامر زبان انگلیسی در سطح پیشرفته آشنا شوید، مشاهده فیلم آموزش سوالات تعیین سطح گرامر متوسط تا پیشرفته را از فرادرس پیشنهاد می‌کنیم که لینک آن در ادامه آورده شده است.

{“>

1.________ he wouldn’t wait at the door for ages, I put the key under the mat for my new flatmate, who had left home in a hurry, yesterday.

A) In order that
B) Hence
C) In view of
D) In case
E) On grounds of

2. There are 20 species of wild roses in North America, ________ have prickly stems, pinnate leaves, and large flowers that usually smell sweetly.

A) none of whose
B) much of which
C) some of whom
D) all of which
E) both of which

3. Frost occurs in valleys and on low grounds ________ on adjacent hills.

A) more frequently than
B) as frequent as
C) too frequent
D) frequently enough
E) so frequent that

4. Gunpowder, in some ways the most effective of ________ the explosive materials, is a mixture of potassium nitrate, charcoal, and sulphur.

A) none
B) the whole
C) all
D) many
E) every

5. If it receives enough rain at the proper time, hay will grow quickly, _______ grass.

A) like
B) such as
C) as
D) similar
E) alike

6. Although it can be derived ________ oil, coal, and tar, kerosene is usually produced _________ refining it from petroleum.

A) from / by
B) in / from
C) at / on
D) near / along
E) within / beneath

​7. Although no country has _________ folk music ________ that of any other, it is significant that similar songs exist among widely separated people.

A) more / like
B) the same / as
C) so / as
D) less / much
E) such / that

8. Your father should not put so much pressure on you. He must not choose your friends, __________.

A) too
B) as well
C) neither
D) either
E) though

9. I don’t suppose the election results will reflect the true reaction of the public to the government in power, ________?

A) do I
B) will it
C) won’t they
D) don’t I
E) will they

10. Many countries _________ the world are gearing up to help the people affected ________ the tsunami.

A) across / on
B) below / with
C) off / from
D) around / by
E) on / upon 

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته گرامر (C1)

در ادامه پاسخ سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته فوق را برای گرامر را مشاهده می‌کنید.

6. A 1. A
7. B 2. D
8. D 3. A
9. E 4. C
10. D 5. A
نمونه سوال تعیین سطح پیشرفته - گرامر
نمونه سوال تعیین سطح پیشرفته – گرامر

نمونه سوالات تعیین سطح گرامر – بخش دوم (C2)

در این بخش نمونه سوالات تعیین سطح گرامر را مشاهده می‌کنید که در صورت پاسخ دادن به آن‌ها، سطح شما به عنوان C2 در نظر گرفته می‌شود.

11. Physical geographers study soil because of its fundamental position _________ the ecosystem and its impact _________ human activities.

A) above / upon
B) in / on
C) from / at
D) over / inside
E) on / within

12. There were some beach huts here only a few days ago, but they were _________ by the flood.

A) carried out
B) pointed out
C) poured down
D) swept away
E) taken up

13. Climate shifts could disrupt farming and _________ thousands of species of animals and plants.

A) make up
B) wear off
C) wipe out
D) eat away
E) put across

 14. the USA’s ownership of the Black Hills, referring to it as an occupied __________.

A) territory
B) line
C) situation
D) vacancy
E) regime

15. On the Aleutian Islands, the land rises abruptly from level coasts to _________ mountains.

A) lengthy
B) plain
C) steep
D) keen
E) flexible

16. We had to __________ from the war when the attack of the enemy intensified.

A) refrain
B) retain
C) remain
D) belong
E) persist

17. The senator _________ denied allegations of anything improper that had taken place.

A) highly
B) admittedly
C) considerably
D) accurately
E) strongly

18. Cat allergen is one of the main causes of childhood allergies, asthma and __________ respiratory diseases as bronchitis.

A) the like
B) some
C) such other
D) also
E) the other

19. Children have difficulty _________ numbers _________ two until the age of three or four.

A) in grasping / as many as
B) to grasp / as big as
C) grasping / greater than
D) having grasped / fewer
E) of grasping / less than

20. The safest approach __________ your entire corporation magainst security threats from roaming users is __________ a quarantine oriented technology.

A) protecting / including
B) to protect / to include
C) for protecting / having included
D) of protecting / included
E) to be protecting / being included

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته گرامر (C2)

در ادامه پاسخ سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته فوق را برای گرامر را مشاهده می‌کنید.

16. A 11. B
17. B 12. D
18. D 13. A
19. E 14. C
20. D 15. A

۱۰ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته با جواب – لیسنینگ

در این بخش با ۲۰ سوال مختلف لیسنینگ آشنا می‌شویم که به عنوان نمنونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته به همراه جواب در اختیار شما قرار گرفته است. در این بخش برای هر سوال یک فایل صوتی پخش می‌شود که زبان‌آموز با شنیدن آن‌ها به سوالات پاسخ خواهد داد.

برگه سوالات تعیین سطح کتبی

نمونه سوالات تعیین سطح لیسنینگ – بخش اول

به فایل صوتی گوش دهید و سپس به سوالات بخش اول لیسنینگ پاسخ دهید.

فایل صوتی

1. What is true about Kyle?

A) He is not studying anymore.
B) He is the best student in his class.
C) He has just finished school.

2. Kyle’s mother says that he _________.

A) becomes aggressive when he’s online.
B) is angry with them for sending him to the detox camp.
C) behaved differently some time ago.

3. Kyle says that ________.

A) his phone has never been taken from him before.
B) he hopes he will be able to get online in the camp.
C) he expects to have some kind of entertainment in the camp.

4. Kyle ________.

A) only has online friends.
B) has some real friends but they live far away.
C) is growing apart from his real friends.

5. One of the basic ideas of the boot camp is ________.

A) to strengthen their relationship with the real world.
B) to stop playing online.
C) to go outdoors more often and not stay at home all day.

نمودار تعیین سطح زبان انگلیسی بر اساس CEFR
نمودار تعیین سطح زبان انگلیسی بر اساس CEFR

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته لیسنینگ

در ادامه پاسخ سوالات فوق را مشاهده می‌کنید.

نمونه سوال تعیین سطح لیسنینگ – بخش دوم

به فایل صوتی زیر گوش کنید و سپس به سوالات تعیین سطج زبان پیشرفته لیسنینگ بخش دوم پاسخ دهید.

فایل صوتی

1. She thinks that how a language sounds is important in a book.

A. True
B. False

2. She says that you can gain something from reading the translation.

A. True
B. False

3. Ferrante, the original writer, uses ugly language in some scenes.

A. True
B. False

4. One of the reasons Ferrante doesn’t use dialect is because it makes not much sense to use dialect in written language.

A. True
B. False

5. A movie and a television series are being made about the book.

A. True
B. False

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته لیسنینگ

در ادامه پاسخ سوالات لیسنینگ بخش دوم را مشاهده می‌کنید.

۱۲ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته با جواب – ریدینگ

هدف از سوالات این بخش، ارزیابی درک مطلب و دایره واژگان زبان‌آموز است. کسی که در سطح پیشرفته به زبان انگلیسی مسلط است، باید دامنه واژگان خوب داشته باشد و بتواند ساختارهای جملات پیچیده را درک کند. در این بخش، متن انگلیسی به زبان‌آموز داده می‌شود (که معمولاً برای سطح پیشرفته طولانی است). داوطلب باید با توجه به متن، به سوالاتی که بعد از آن آمده پاسخ دهد. در نظر داشته باشید که تعداد پاسخ‌های درست داوطلب معیار اصلی تعیین سطح زبان او است.

در ادامه دو متن انگلیسی را به عنوان نمونه در اختیار شما قرار داده‌ایم که مناسب سطح پیشرفته است. پاسخ سوالات را نیز می‌توانید در ادامه سوالات هر بخش مرور کنید.

نکات مهم برای تعییبن سطح زبان پیشرفته
نکات مهم برای تعییبن سطح زبان پیشرفته

نمونه سوالات تعیین سطح ریدینگ – بخش اول (C1)

متن زیر را بخوانید و سپس به سوالات آن پاسخ دهید.

Fatphobia

The Stigma of “Being Fat” by Ellen Murray explores the discrimination and judgment that overweight people face in society. From a young age, Ellen felt ashamed of her body, not because others directly bullied her, but because society and even her mother viewed being fat as something undesirable. She describes how silence and avoidance at school made her feel isolated rather than accepted.

As she grew older, Ellen faced open mockery, such as being jeered at on public transport. However, what worries her more is society’s unhealthy obsession with body image. She shares how a friend turned to drugs to lose weight and was praised for being thin, despite her serious struggles. This shows how people value appearance over well-being.

Ellen also highlights fatphobia in the medical field. Overweight patients are often lectured about their weight instead of receiving proper tests and treatments. Research shows that doctors take slim patients’ complaints more seriously, while fat people are told to diet and exercise. This leads many to avoid medical care altogether, worsening their conditions.

While society views obesity as a global problem, Ellen questions why fat people are treated as problems themselves. She points out that thinness is wrongly linked to worth, productivity, and health. She recounts how a friend received work promotions only after losing weight, proving that bias exists even in professional settings.

Ultimately, Ellen argues that the stigma surrounding fat people is more damaging than obesity itself. It causes emotional suffering and mental health issues. To create lasting change, overweight people must be represented positively across all industries—media, fashion, food, and healthcare—and both slim and fat individuals must challenge harmful stereotypes to promote acceptance and equality.

Questions

1. How did Ellen first become aware that being fat was seen as undesirable?

2. What example does Ellen give to show society’s unhealthy attitudes toward weight loss?

3. How does discrimination against fat people appear in the medical system?

4. Why does Ellen believe that stigma can be more harmful than obesity itself?

5. What changes does Ellen suggest are necessary to challenge fatphobia in society?

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته ریدینگ (C1)

نمونه سوالات تعیین سطح ریدینگ – بخش دوم (C2)

برای این بخش هم نمونه سوالاتی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که اگر به ۸۰٪ از آن‌ها پاسخ درست بدهید، می‌توانید به عنوان زبان‌آموز سطح C2 زبان انگلیسی را پیش ببرید. متن زیر را بخوانید. سپس با توجه به سوال‌ها، جمله‌ای که مناسب هر بخش از متن است را وارد کنید. (یکی از پاسخ‌ها اضافه است.)

Do We Really Need Cash Anymore?

When the Covid-19 pandemic spread around the globe, many banks took action. The Federal Reserve began to quarantine money, while in some regions of China, banknotes were taken away and disinfected. 1 _______ The public responded positively. In the UK, the number of contactless payments increased by 36% between 2020 and 2021.

Today, many people are embracing the cashless economy. After all, it comes with many advantages. For a start, it’s safer, as cash is easily stolen. 2 _______ Mobile payments are even more secure. As well as that, all your transactions are logged, making record-keeping far simpler. 3 _______ Cashless transactions make it easier for them to collect data, identify economic trends and detect fraud.

However, it seems as if we are just not ready to say goodbye to cash for good. Recent data shows that cash has made a comeback since the cost of living started to rise steeply. 4 _______ It was the case during USA’s Great Depression and in Iceland during the Credit Crunch of 2008. Using notes and coins helps people budget, whereas, with electronic payments, it’s harder to keep track of where your money is going.

Even if cash payments do not vanish entirely, our economies are transitioning to become far less reliant on cash than they once were. And while switching to electronic payments is simple and convenient for many people, this isn’t true for everyone. 5 _______ An increasing number of stores have stopped accepting cash payments altogether, meaning that such people may become more marginalised. Moreover, alongside the decline in cash usage, the number of ATMs and local banks has dropped significantly. 6 _______

A. Credit and debit cards are too, but it’s possible to trace payments and cancel the cards.

B. At the same time, banks encouraged the public to avoid using cash and make electronic payments where possible.

C. This makes access to cash increasingly hard for those who depend on it.

D. Banks, businesses and governments are also keen to make the transition.

E. That’s not unusual since people tend to prefer having paper money at hand when times are hard.

F. The most cash-friendly societies in the world, China and Sweden, utilise innovative ways to make quick, simple payments.

G. There are concerns about those who rely on cash, such as the homeless, the undocumented or the elderly.

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته ریدینگ (C2)

در ادامه می‌توانید پاسخ سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته را برای متن و سوالات فوق مشاهده کنید.

نمونه سوالات تعیین سطح زبان متوسط با جواب – رایتینگ

معمولاً آخرین بخش از سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته رایتینگ است. این بخش در این سطح اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا زبان‌آموز باید به سطحی رسیده باشد که بتواند با تسلط کامل Essay‌ بنویسد. درست مانند یک داوطلب آزمون آیلتس که نمره ۷٬۵ به بالا را کسب می‌کند. برای این بخش موضوعی را در نظر گرفته‌ایم و در ادامه نمونه پاسخی را مشاهده می‌کنید که در سطح پیشرفته نوشته شده است. توصیه می‌کنیم بعد از نوشتن Essay، آن را با نمونه پاسخ مقایسه کنید.

As computers are being used more and more in education, there will be soon no role for teachers in the classroom. Do you agree or disagree?

پاسخ سوالات تعیین سطح پیشرفته رایتینگ

در ادامه نمونه پاسخی را مشاهده می‌کنید که برای موضوع فوق نوشته شده است.

Education has undeniably changed with the advent of computers. Accessing information is easier and more engaging, and connectivity accelerates data availability. While expert systems have made computers more intelligent, they cannot replace human interaction in learning. The role of teachers is evolving, but they remain essential in the classroom.

Computers make knowledge acquisition more enjoyable. For children, exploring digital devices is inherently engaging, while interactive software supports deeper understanding. At higher levels, digital books, simulators, and online resources offer instant access to information that would otherwise be difficult to obtain.

Despite intelligent software, human interaction remains indispensable. Teachers can assess individual needs and adapt complex concepts in ways computers cannot replicate. Their expertise ensures that learning is personalized and effective.

As digital tools become widespread, teachers must embrace their roles as guides rather than mere transmitters of facts. They need to stay updated, facilitate problem-solving, and encourage students to discover knowledge independently.

In conclusion, teachers will continue to play a crucial role, particularly in primary education. Computers enhance learning, but they cannot replace the essential human element that shapes how students engage with knowledge.

دو دختر در حال صحبت کردن به انگلیسی

۷ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته با جواب – اسپیکینگ

در این بخش، اساتید زبان انگلیسی در یک مصاحبعه شفاهی سوالاتی را از زبان‌آموزش می‌پرسند که درباره موضوعات مختلف است تا بتوانند تسلط آ‌ن‌ها را در استفاده از ساختارهای زبانی پیشرفته‌تر و لغات و اصطلاحات کاربردی ارزیابی کنند.

1. How has technology transformed education, and do you think the changes are mostly positive or negative?

Technology has revolutionized education by making information more accessible and interactive. Students can now learn at their own pace using digital tools. While there are risks like distraction and reduced human interaction, I believe the overall impact is positive because it enhances engagement and broadens opportunities for learning.

2. Describe a situation where human interaction is more effective than relying on computers or artificial intelligence.

In subjects like literature or philosophy, discussions with a teacher or peers are invaluable. Computers cannot gauge emotional responses or clarify abstract ideas in a nuanced way. For instance, debating ethical dilemmas in class helps students develop critical thinking skills that AI cannot fully replicate.

3. Some believe online education can fully replace traditional classrooms. Do you agree or disagree? Explain.

I disagree. Online education offers flexibility and resources, but it cannot replace face-to-face interaction, hands-on activities, or immediate feedback from teachers. Human presence fosters motivation, social skills, and collaboration, which are essential for comprehensive learning.

4. Talk about a digital resource, book, or article that significantly influenced your understanding of a topic. Why was it impactful?

I once read a digital report on climate change that combined data visualizations, simulations, and case studies. It made complex scientific concepts tangible and engaging. The interactivity allowed me to explore scenarios and fully grasp the urgency of the issue, which a traditional textbook could not achieve.

5. How can teachers balance digital tools with face-to-face teaching to maximize learning outcomes?

Teachers can integrate digital tools for research, simulations, and interactive exercises, while maintaining classroom discussions and personalized guidance. By using technology to supplement rather than replace instruction, they can engage students actively and adapt lessons to individual needs.

6. Do you think artificial intelligence will ever fully understand human emotions and learning needs? Why or why not?

I doubt AI will fully comprehend human emotions. While AI can detect patterns and predict responses, it lacks genuine empathy and intuition. Learning involves motivation, curiosity, and emotional context, which remain uniquely human qualities that machines cannot replicate.

7. Describe a challenge you faced while learning something new and how you overcame it.

When I first learned programming, I struggled to understand logic structures. To overcome this, I practiced small coding exercises daily, sought help from forums, and collaborated with classmates. Gradually, I developed problem-solving skills and gained confidence, transforming a frustrating experience into a rewarding one.

فیلم‌های آموزش کتاب English Idioms in Use در فرادرس

فیلم‌های آموزش کتاب‌های English Idioms در فرادرس
برای مشاهده فیلم‌های آموزش کتاب English Idioms in Use سطح پیشرفته در فرادرس روی تصویر کلیک کنید.

مجموعه کتاب‌‌های English Idioms in Use برای یادگیری اصطلاحات بسیار مناسب و کاربردی هستند. این کتاب‌ها برای سطوح مختلفی در نظر گرفته شده است. سطح پیشرفته آن در فرادرس، به صضورت فیلم‌های آموزشی ارائه شده است که نکات مهم را در این رابطه پوشش می‌دهد. اگر می‌خواهید به کمک فیلم‌های آموزشی این کتاب‌ها را مطالعه کنید، مجموعه فیلم‌های آموزش کتاب‌های English Idioms in Use در فرادرس گزینه مناسبی به شمار می‌رود. لینک آن را هم در ادامه آورده‌ایم.

جمع‌بندی

در لاین آموزش با ۵۰ نمونه سوالات تعیین سطح زبان پیشرفته آشنا شدیم که همراه با پاسخ در اختیار شما قرار گرفت. به کمک این سوالات می‌توانید قبل از این‌که تعیین سطح شوید، به طور تقریبی حدس بزنید که چه نمره‌ای را کسب می‌کنید و با نقاط ضعف خود آشنا شوید. به طور خلاصه، رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا نمره بهتری در آزمون کسب کنید.

  • اگر به بیش از ۸۰٪ از سوالات آزمون پاسخ درست بدهید، می‌توانید به عنوان زبان‌آموز سطح پیشرفته دوره‌های آموزشی خود را ادامه دهید.
  • به کمک آزمون‌های جداگانه که سوالات آن در این مطلب بررسی شد، توانایی خود را در هر یک از بخش‌ها محک بزنید تا اگر در بخشی ضعیف‌تر هستید، متوجه شوید و نقاط ضعف خود را برطرف کنید.
  • شرایطی مانند آزمون واقعی را برای خود فراهم کنید و اگر به استاد زبان انگلیسی برای تمرین بخش شفاهی آزمون دسترسی ندارید، ChatGPT گزینه مناسبی است.

فراموش نکنید که آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی از آسان به سخت طراحی شده‌اند. یعنی همان آزمونی که از داوطلب سطح مبتدی گرفته می‌شود، برای سطح متوسط و پیشرفته نیز استفاده می‌شود. مهم این است که به چه تعداد از سوال‌ها پاسخ درست می‌دهید. سطح شما با در نظر گرفتن تعداد پاسخ‌های درست مشخص می‌شود. برای سطح پیشرفته، لازم است به بیش از ۸۰٪ سوالات پاسخ درست بدهید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

source

توسط expressjs.ir