با توجه به تازه‌ترین تحولات پیرامون محصولات Rockstar Games، به نظر می‌رسد معرفی پروژه‌ای با نام Project ROME برای بازی GTA 6 بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است؛ پروژه‌ای که شایعات آن از ابتدای سال جاری مطرح بود.

بر اساس گزارش‌های جدید، فریم‌ورک محبوب مادسازی GTA V با نام FiveM احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی روی پلتفرم Steam منتشر خواهد شد.

هرچند پیش از این نیز امکان اجرای FiveM روی نسخه استیم GTA V وجود داشت، اما کاربران مجبور بودند آن را مستقیماً از وب‌سایت FiveM دانلود کنند. انتشار رسمی این ابزار روی Steam می‌تواند بسیاری از مشکلات سازگاری را برطرف کرده و روند استفاده از آن را ساده‌تر کند.

اما اهمیت این خبر تنها به GTA V محدود نمی‌شود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این اقدام می‌تواند تأیید غیرمستقیمی بر واقعی بودن Project ROME در GTA 6 باشد. گفته می‌شود ROME مخفف Rockstar Online Modding Engine است؛ مجموعه‌ای از ابزارهای مادسازی که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای اختصاصی خود را در GTA 6 و در قالب یک رابط کاربری ساده ایجاد کنند.

این محتوا می‌تواند شامل مأموریت‌های سفارشی، سرورها، حالت‌های بازی جدید و حتی دارایی‌ها و اسکریپت‌های اختصاصی باشد.

هدف نهایی از این پروژه، تبدیل GTA 6 به یک پلتفرم گسترده برای محتوای مادشده است؛ مشابه آنچه در Fortnite Creative یا Roblox شاهد هستیم، جایی که کاربران می‌توانند تجربه‌های ساخته‌شده توسط خود را در اختیار میلیون‌ها بازیکن دیگر قرار دهند.

Rockstar و رویکرد جدید به مادسازی

Rockstar در سال‌های اخیر نشانه‌های روشنی از علاقه‌مندی به حمایت رسمی از محتوای مادشده نشان داده است. یکی از مهم‌ترین اقدامات در این مسیر، خرید شرکت Cfx.re، خالق FiveM، در سال ۲۰۲۳ بود. این خرید نشان داد که Rockstar به‌دنبال گسترش و قانونمند کردن فضای مادسازی، به‌ویژه در محیط‌های آنلاین و نقش‌آفرینی است.

حال با احتمال عرضه FiveM روی Steam، به نظر می‌رسد Rockstar قصد دارد جامعه کاربران سرورهای مادشده و نقش‌آفرینی GTA V را بیش از پیش گسترش دهد و هم‌زمان، زیرساختی روان‌تر برای تجربه مادسازی در GTA 6 فراهم کند.

در همین رابطه، پیت بازگن از آژانس Wavemaker وابسته به WPP، پیش‌تر در گفت‌وگو با Digiday اظهار کرده بود که خرید FiveM می‌تواند بخشی از برنامه Rockstar برای ساخت یک اکوسیستم بزرگ از تجربه‌های کاربرمحور باشد؛ اکوسیستمی با اقتصاد تولیدکنندگان محتوا (UGC) که کاربران بزرگسال را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند مرحله‌ای بالاتر از Roblox و Minecraft را شکل دهد.

با این حال، یک نکته مهم همچنان وجود دارد: Rockstar هنوز نسخه PC بازی GTA 6 را به‌طور رسمی معرفی نکرده است. به همین دلیل، بعید به نظر می‌رسد چنین سیستم گسترده‌ای هم‌زمان با عرضه اولیه بازی در نوامبر ۲۰۲۶ در دسترس قرار گیرد.

با توجه به رویه همیشگی Rockstar، احتمالاً نسخه PC حداقل یک سال پس از عرضه کنسولی منتشر خواهد شد. بسیاری معتقدند در همان بازه زمانی، برنامه‌های رسمی Rockstar برای پشتیبانی از مادسازی آنلاین و پروژه ROME نیز به‌صورت شفاف اعلام خواهد شد.

source

توسط expressjs.ir