30 آبان 1404 ساعت 13:05

جنسیس به‌تازگی با رونمایی از کانسپت واگن جنسیس G90 مگما (Genesis G90 Wingback Magma) در یک رویداد ویژه، جهان خودرو را غافلگیر کرد. این خودرو نمادی از جسارت و نوآوری برند کره‌ای در طراحی خودروهای لوکس و قدرتمند است.

این کانسپت خیره‌کننده، بر پایه سدان لوکس و پرچمدار G90 ساخته شده و نشان‌دهنده جاه‌طلبی‌های جنسیس در ورود به بازارهای لوکس و عملکرد بالا است. کانسپت واگن جنسیس G90 مگما، با طراحی تهاجمی و الهام‌گرفته از خودروهای اسپرت، به زیربرند عملکردی Magma پیوسته و نوید آینده‌ای هیجان‌انگیز برای Genesis را می‌دهد. برند جنسیس پیش از این نیز با مدل‌هایی مانند G70 Shooting Brake، تمایل خود را به ساخت خودروهای خاص نشان داده بود و حالا با این کانسپت، مرزهای طراحی را جابه‌جا کرده است.

طراحی بی‌پروا و نام رمز «دکتر ایول»

کانسپت جنسیس G90 مگما به صورت کاملاً غیرمنتظره در کنار رویداد رونمایی از GV60 Magma به نمایش گذاشته شد و یک نگاه گذرا به آن، جهانی را شگفت‌زده کرد. این خودرو از گلگیرهای پهن‌تر، دماغه تهاجمی‌تر و تایرهای غول‌پیکر بهره می‌برد که نشان از رویکرد عملکردمحور آن دارد.

جنسیس G90 مگما

جالب است بدانید که جنسیس برای این کانسپت، نام رمز «دکتر ایول مگما» (Dr. Evil Magma) را در نظر گرفته است که طنزی درون‌سازمانی را منعکس می‌کند. همراه با این کانسپت، یک مدل مینیاتوری از G90 وینگ‌بک مگما نیز به نمایش درآمد که تمامی جزئیات مدل اصلی را با دقت بازسازی کرده بود.

کانسپت G90 مگما: واگنی بر پایه سدان پرچمدار

جنسیس G90 (Genesis G90) در حال حاضر پرچمدار این برند محسوب می‌شود و رقیبی جدی برای سدان‌های لوکس آلمانی نظیر بی‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس است. این سدان کره‌ای توانسته انتظارات از یک خودروی لوکس را فراتر ببرد. حال تصور کنید که یک نسخه واگن از این سدان پرچمدار چه ابهتی خواهد داشت. کانسپت جنسیس G90 مگما در صورت تولید، واگنی بسیار بزرگ خواهد بود، حتی شاید بزرگ‌تر از رقبای اروپایی مانند آئودی RS6 آوانت (Audi RS6 Avant) و بی‌ام‌و سری 5 تورینگ (BMW 5 Series Touring) که در این سگمنت حضور دارند.

بیشتر بخوانید

پیشرانه قدرتمند و آینده‌ای نامشخص

مدل پایه سدان Genesis G90 از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توربوشارژ استفاده می‌کند که 375 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه قدرتمندتر این پیشرانه با سوپرشارژر برقی 48 ولت، 409 اسب‌بخار قدرت و 549 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. برای نسخه Magma این واگن مفهومی، احتمال استفاده از یک پیشرانه V8 جدید وجود دارد. جنسیس برنامه‌ریزی کرده است که در سال آینده از یک نسخه از پیشرانه V8 در ابرخودروی GMR-001 خود استفاده کند که در فرم مسابقه‌ای حداقل 671 اسب‌بخار قدرت دارد. این پیشرانه می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای نسخه تولیدی G90 وینگ‌بک مگما باشد. با این حال، باید دید که جنسیس چه تصمیمی در مورد تولید این کانسپت جسورانه خواهد گرفت.

source

توسط expressjs.ir