تیکتاک در حال گسترش قابلیت جدید خود با عنوان Bulletin Boards (تابلو اعلانات) برای کاربران بیشتری است. این ویژگی به برندها و تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد تا از طریق نوعی پیامرسانی گروهی، بهصورت مستقیم و شبیه پیامهای خصوصی (DM)، با مخاطبان وفادار و فعال خود در ارتباط باشند.
معرفی قابلیت Bulletin Boards

همانطور که در نمونههای اولیه مشاهده میشود، برخی از حسابهای کاربری در تیکتاک اکنون دارای آیکون جدیدی زیر نام کاربری هستند که کاربران میتوانند با لمس آن وارد تابلوی اعلانات حساب شوند.
این قابلیت شباهت زیادی به کانالهای پخش (Broadcast Channels) در اینستاگرام دارد و به کاربران امکان میدهد پیامهای کوتاه متنی، تصویری یا ویدئویی را برای دنبالکنندگان خود منتشر کنند.
بازدیدکنندگان از پروفایل میتوانند با عضویت در تابلوی اعلانات، از جدیدترین پستها و اطلاعیههای آن حساب باخبر شوند؛ اقدامی که راهی تازه برای تعامل مستقیم و اطلاعرسانی سریع میان خالق محتوا و مخاطب به شمار میرود.
گسترش تدریجی و نحوه فعالسازی
قابلیت Bulletin Boards برای نخستین بار در ماه ژوئن در حال آزمایش مشاهده شد و اکنون تیکتاک با بهروزرسانی مستندات رسمی خود، نشان داده است که قصد دارد آن را در مقیاس گستردهتر در دسترس قرار دهد.
تیکتاک در توضیحات رسمی خود اعلام کرده است:
«Bulletin Board یک کانال درونبرنامهای برای خالقان واجد شرایط است تا بتوانند با دنبالکنندگان خود ارتباط برقرار کرده و تعامل بیشتری داشته باشند. شما میتوانید تابلوی خود را باز کرده و اطلاعیههای سفارشی برای ارتباط مستمر با مخاطبان منتشر کنید.»
اگر به این ویژگی دسترسی دارید، برای ایجاد تابلوی شخصی خود در تیکتاک مراحل زیر را دنبال کنید:
- در برنامه تیکتاک، روی Inbox (صندوق پیامها) در پایین صفحه ضربه بزنید.
- در صورت مشاهده بنر مربوط به Bulletin Boards، روی Try it (امتحان کنید) کلیک کنید.
- در بالای صفحه روی Chat (گفتوگو) بزنید.
- گزینه Create a bulletin board (ایجاد تابلو اعلانات) را انتخاب کنید.
- تنظیم Show on profile (نمایش در پروفایل) را فعال یا غیرفعال کنید تا مشخص شود تابلوی شما برای دیگران قابل مشاهده باشد یا نه.
- در پایان، روی Create (ایجاد) بزنید تا تابلوی شما راهاندازی شود.
افزایش تعامل و ارتباط درونبرنامهای
این ویژگی میتواند ابزاری کاربردی برای اطلاعرسانی درباره رویدادها، همکاریها یا بهروزرسانیهای مهم باشد و همزمان با رشد تمایل کاربران به استفاده از پیامهای مستقیم بهجای پستهای عمومی، نقش مهمی در افزایش تعامل شخصیتر ایفا کند.
همچنین Bulletin Boards به تولیدکنندگان محتوا این امکان را میدهد که بهسادگی با طرفداران اصلی و فعال خود در ارتباط بمانند و پیامهای خاصی برای آنها ارسال کنند.
تیکتاک هنوز جزئیاتی درباره شرایط دسترسی به این قابلیت یا زمانبندی عرضه منطقهای آن منتشر نکرده است، اما گزارشها نشان میدهد که اکنون تعداد بیشتری از حسابها به آن دسترسی دارند.
source