اینفینیتی QX80 در نمایشگاه سِمای ۲۰۲۵ با یک نسخه کانسپت ویژه ظاهر شد. این خودروی لوکس شاسیبلند، به پیشرانه ۱۰۰۰ اسببخاری نیسان GT-R مجهز شده است.
اینفینیتی با معرفی QX80 آر-اسپِک کانسپت نشان داد که میتوان یک خودروی خانوادگی لوکس را به هیولایی قدرتمند تبدیل کرد. این کانسپت جاهطلبانه، مرزهای عملکرد را برای یک SUV لوکس جابهجا میکند.
قلب تپنده گودزیلا در کالبد اینفینیتی QX80
در یک اقدام بیسابقه، اینفینیتی پیشرانه ۳٫۸ لیتری توئینتوربو V6 نیسان GT-R نیسمو (Nissan GT-R Nismo) را به شاسیبلند پرچمدار خود منتقل کرده است. این موتور که در حالت استاندارد ۶۰۰ اسببخار تولید میکند، برای اینفینیتی QX80 آر-اسپِک کانسپت به قدرت ویرانگر ۱۰۰۰ اسببخار تقویت شده است.
ارتقاهای گسترده شامل توربوشارژرهای سفارشی گَرِت (Garrett G-series)، اینترکولرهای اختصاصی، منیفولدهای اگزوز ETS، سیستم سوخترسانی پیشرفته با انژکتورهای ۲۶۰۰ سیسی، پیستونها و میلههای PE و Boostline، و مدیریت موتور MOTEC میشود. این خودرو با رنگ منحصربهفرد Midnight Purple (بنفش نیمهشب) عرضه شده که جلوهای خاص به آن میبخشد.
ارتقای جامع برای کنترل قدرت بیاندازه
برای مهار این نیروی عظیم در اینفینیتی QX80 آر-اسپِک، سیستم تعلیق و ترمزها نیز متحمل تغییرات اساسی شدهاند. این کانسپت از ترمزهای کربن-سرامیک، سیستم تعلیق کویلاوور (coilover) سفارشی و تایرهای فوقعریض یوکوهاما PARADA Spec-X با مقطع ۳۱۵ بهره میبرد. گیربکس ۹ سرعته خودکار استاندارد QX80 نیز برای تحمل قدرت ۱۰۰۰ اسببخار تقویت شده و شامل آداپتور گیربکس CNC سفارشی، دیفرانسیل عقب E-Locker و خنککنندههای CSF برای موتور و گیربکس میشود.
از نظر ظاهری، کیت بدنه پهنتر، ارتفاع پایینتر، رینگهای ۲۴ اینچی برنزی سفارشی مشابه GT-R، اگزوز تیتانیومی و دیفیوزر عقب تهاجمی، همگی به این اینفینیتی QX80 ظاهری الهامگرفته از گودزیلا بخشیدهاند.
البته نباید فراموش کرد، اینفینیتی در گذشته نیز با کانسپتهایی مانند Q50 Eau Rouge و Project Black S، جاهطلبیهای عملکردی خود را به نمایش گذاشته بود که هیچکدام به خط تولید راه نیافتند.
source


