مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی، در اقدامی که احتمال خرید جدید بیتکوین را تقویت میکند، در پستی در پلتفرم ایکس اعلام کرد:
«مهمترین نقطه نارنجی همیشه نقطه بعدی است.»
وی همزمان، نموداری از رهگیری بیتکوین متعلق به شرکتش منتشر کرد که نشان میدهد میکرواستراتژی با ۸۲ خرید جداگانه، در مجموع ۶۴۰,۲۵۰ بیتکوین با ارزش تقریبی ۶۹ میلیارد دلار اندوخته است. قیمت فعلی این دارایی حدود ۴۵.۶ درصد بالاتر از میانگین قیمت خرید شرکت (۷۴,۰۰۰ دلار برای هر واحد) است.
میکرواستراتژی با در اختیار داشتن approximately ۲.۵ درصد از کل عرضه بیتکوین، همچنان بزرگترین دارنده شرکتی این رمزارز محسوب میشود. پس از آن، شرکتهای ماراتون دیجیتال با ۵۳,۲۵۰ و متاپلنت ژاپن با ۳۰,۸۲۳ بیتکوین در رتبههای بعدی قرار دارند.
این اعلامیه در شرایطی صورت میگیرد که بر اساس گزارش شرکت ۱۰ایکس ریسرچ، ارزش خالص داراییهای بسیاری از شرکتهای دارنده بیتکوین با کاهش محسوسی مواجه شده و برخی حتی پایینتر از ارزش واقعی داراییهای رمزارزی خود معامله میشوند. با این وجود، پیام اخیر سیلور، گمانهزنیها درباره برنامه این شرکت برای افزایش ذخایر بیتکوین را بار دیگر برانگیخته است.