پورشه با استفاده از سیستم هیبریدی مدل کاررا GTS و اضافه کردن یک توربوشارژر برقی دیگر، قوی‌ترین نسخه تاریخ 911 را معرفی کرد.

قدرت بی‌سابقه در قالب یک هیبرید توئین‌توربو

سال گذشته پورشه با معرفی مدل Carrera GTS هیبریدی تلاش کرد بدون افزایش آلایندگی، قدرت بیشتری ارائه دهد. حالا نسخه افسانه‌ای Turbo همین مسیر را ادامه داده و نتیجه آن واقعاً شگفت‌انگیز است.

مدل 2026 Porsche 911 Turbo S که امروز در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد، با 701 اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 2.4 ثانیه و زمان ثبت رکورد نوربرگ‌رینگ که 14 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی است، تبدیل به یک هیولا روی چهار چرخ شده است.

مشخصات فنی و عملکرد

سیستم محرکه هیبریدی توئین‌توربو

نسل جدید Turbo S (992.2) همان سیستم T-Hybrid مدل کاررا GTS را به کار گرفته است:

  • یک باتری لیتیوم-یون 1.9 کیلووات‌ساعتی 400 ولتی در بخش جلو
  • یک موتور الکتریکی بین موتور و گیربکس هشت‌سرعته PDK
  • اما برخلاف GTS که تنها یک توربوشارژر برقی دارد، توربو S از دو توربوشارژر برقی بهره می‌برد

این توربوشارژرهای برقی به لطف موتور کوچک روی شفت توربین و کمپرسور، تقریباً بدون تأخیر بوست تولید می‌کنند. همچنین به جای استفاده از ویست‌گیت، توربو را ترمز کرده و انرژی را بازیافت می‌کنند تا دوباره به باتری بازگردد یا برای تغذیه موتور الکتریکی استفاده شود.

خروجی کلی سیستم:

  • 701 اسب بخار بین دور موتور 6,750 تا 7,000
  • 590 پوند-فوت گشتاور بین 2,300 تا 6,000 دور در دقیقه
    این یعنی 61 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی، و قدرتمندتر حتی از GT2 RS قدیمی که 691 اسب بخار قدرت داشت.

سیستم چهارچرخ محرک و کنترل شاسی

  • سیستم چهارچرخ محرک استاندارد
  • PDCC جدید (کنترل دینامیکی شاسی پورشه) با میل‌تعادل‌های فعال
  • تغذیه سیستم از طریق همان مدار 400 ولتی برای پاسخ‌دهی سریع‌تر

ترمز و تایرها

  • دیسک‌های کربن-سرامیکی 16.5 اینچی جلو و 16.1 اینچی عقب
  • لنت‌های جدید با عملکرد بهتر
  • تایرهای عقب پهن‌تر (325/30R21) برای کنترل قدرت بیشتر
  • تایر جلو بدون تغییر (255/30R20) و گلگیرهای عریض‌تر طبق سنت مدل‌های توربو

آیرودینامیک و طراحی

  • شاترهای فعال جلو برای بهینه‌سازی خنک‌کاری و کاهش درگ
  • دیفیوزر فعال جلو، اسپلیتر متحرک و بال عقب هماهنگ برای بهبود آیرودینامیک
  • کاهش 10 درصدی ضریب درگ در حالت بهینه
  • رنگ اختصاصی جدید به نام Turbonite (ترکیب قهوه‌ای/خاکستری) برای جزئیات داخلی و خارجی
  • طراحی جدید رینگ‌های قفل مرکزی

حتی آپشن‌های عجیبی مثل بازوهای برف‌پاک‌کن فیبرکربنی هم برای این مدل قابل سفارش است!

قیمت و وزن؛ بهای قدرت و تکنولوژی

البته تمام این تکنولوژی‌ها باعث افزایش وزن شده است:

  • وزن کوپه: 3,829 پوند (حدود 180 پوند سنگین‌تر از مدل قبلی)
    با این حال پورشه تأکید می‌کند زمان رکورد پیست به 7:03.92 رسیده که پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

قیمت مدل‌ها

  • کوپه: 272,650 دلار
  • کابریو: 286,650 دلار
    این یعنی بیش از 30,000 دلار گران‌تر از مدل قبلی. پورشه هشدار داده که تعرفه‌ها ممکن است این قیمت را حتی بالاتر ببرند.

جمع‌بندی

پورشه بار دیگر نشان داد که می‌تواند قدرت، تکنولوژی و عملکرد فوق‌العاده را در قالب یک خودروی اسپرت جاده‌ای ترکیب کند. اگر به دنبال سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین 911 تاریخ هستید، این همان مدلی است که باید به سراغش بروید.


اگر عاشق خودروهای اسپرت و تکنولوژی هستید، نظرتان درباره این نسخه هیبریدی قدرتمند را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید!

source

توسط expressjs.ir