یوتیوب در حال معرفی دو قابلیت جدید برای سازندگان محتوا است: یک روش جدید برای اشتراک‌گذاری پست‌های بخش انجمن (Community) کانال، و همچنین هدایای تعاملی جدید در لایو استریم‌ها برای تشویق کمک‌های مالی به تولیدکنندگان محتوا.

اشتراک‌گذاری آسان‌تر پست‌های انجمن

یوتیوب پیش از این در ماه ژوئن، دسترسی به بخش انجمن را برای کانال‌های بیشتری فراهم کرده بود و حالا قصد دارد به سازندگان محتوا کمک کند تا به راحتی پست‌های متنی خود را در پلتفرم‌های بیشتری به اشتراک بگذارند.

بخش انجمن یوتیوب به مثابه یک تابلوی اعلانات عمل می‌کند و راهی اجتماعی‌تر برای تعامل میان تولیدکنندگان محتوا و طرفدارانشان فراهم می‌کند. اکنون با اضافه شدن گزینه‌های اشتراک‌گذاری، می‌توانید به سادگی لینک هر پست را برای دیگران ارسال کنید. این ویژگی می‌تواند به شما در تبلیغ به‌روزرسانی‌های کانال و افزایش تعامل با پست‌هایتان کمک کند.


هدایای تعاملی جدید در لایو استریم‌ها

در جبهه‌ای دیگر، یوتیوب هدایای تعاملی جدیدی را اضافه کرده که از طریق سیستم «Jewels» (جواهرات) قابل خریداری هستند. این سیستم برای اولین بار سال گذشته معرفی شد.

«Jewels» که می‌توان آن‌ها را درون اپلیکیشن خریداری کرد، با استیکرهای دیجیتالی مبادله می‌شوند. این استیکرها در طول لایو استریم قابل استفاده هستند و درصدی از مبلغ خرید آن‌ها به تولیدکننده محتوا اختصاص می‌یابد. این قابلیت، روشی جذاب‌تر و تعاملی‌تر برای حمایت مالی از تولیدکنندگان مورد علاقه شما فراهم می‌کند و حالا گزینه‌های بیشتری برای برجسته کردن کمک‌هایتان در دسترس است.

بر اساس اعلام یوتیوب، پنج افکت هدیه جدید به نام‌های «گوش‌های گربه»، «آفرین»، «تاج گل»، «جشن بگیرید» و «تاج سلطنتی» اضافه شده‌اند. این افکت‌های کاراکتر و محیط‌محور به مدت ۸ تا ۱۵ ثانیه روی صفحه نمایش داده می‌شوند. این قابلیت، راهی دیگر برای جلب توجه سازنده محتوا از طریق یک انیمیشن تعاملی در طول استریم است، مشابه آنچه در تیک‌تاک نیز وجود دارد.

یوتیوب می‌گوید که این هدایای تعاملی جدید در اپلیکیشن با یک آیکون بنفش در بخش انتخاب هدیه مشخص شده‌اند و از این هفته برای تمام کانال‌های واجد شرایط در آمریکا عرضه می‌شوند.

تعیین اهداف هدیه در لایو استریم

در نهایت، یوتیوب همچنین تأیید کرده است که در حال آزمایش اهداف هدیه (Gift goals) برای لایو استریم‌هاست. همانطور که در تصاویر نمونه مشخص است، با این ویژگی، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند یک هدف مشخص برای کمک‌های مالی در طول استریم تعیین کنند و سپس در ازای دستیابی به آن، “پاداشی” ارائه دهند.

یوتیوب اعلام کرده است: «اهداف هدیه می‌توانند با تشویق بینندگان به کار برای رسیدن به یک هدف مشترک، به شما در ساختن یک انجمن قوی کمک کنند. هنگامی که به هدف خود رسیدید، می‌توانید همراه با طرفدارانی که در این مسیر به شما کمک کرده‌اند، جشن بگیرید.»

این قابلیت می‌تواند راه دیگری برای افزایش کمک‌های مالی و تعامل بیشتر در طول استریم‌ها باشد. یوتیوب در حال حاضر این ویژگی را در لایو استریم‌های عمودی (Vertical) در گوشی‌های موبایل و در آمریکا آزمایش می‌کند.

source

توسط expressjs.ir