یوتیوب راه جدیدی برای درآمدزایی سازندگان محتوای Shorts معرفی کرده است. با گسترش «تبلیغات همکاری برند» (Partnership Ads) به کمپینهای تبلیغ اپلیکیشن، تولیدکنندگان میتوانند در ویدئوهای خود، اپلیکیشنها را معرفی و از این طریق کسب درآمد کنند.
در این قالب تبلیغاتی، یک پنل فراخوان (CTA) اختصاصی در بخش پایینی ویدئو نمایش داده میشود که به تبلیغ اپلیکیشن مربوطه میپردازد.
گوگل در توضیح این قابلیت میگوید:
«تبلیغات همکاری برند تجربهای جذابتر و معتبرتر را با مشارکت خالقان محتوای یوتیوب ارائه میدهد و عملکرد کمپین را بهبود میبخشد. علاوه بر این، در برخی از موجودیهای AdMob، فرمتهای تبلیغاتی قابلبازی بهعنوان کارت پایانی پس از آگهیهای ویدئویی ارائه میشوند تا تعامل بیشتری با کاربران ایجاد شود.»
این ویژگی علاوه بر ایجاد یک فرصت درآمدزایی جدید برای خالقان، به توسعهدهندگان اپلیکیشن کمک میکند تا با همکاری اینفلوئنسرهای فعال در حوزه هدف خود، آگاهی از برند را افزایش دهند. برندها میتوانند از طریق BrandConnect با خالقان محتوا ارتباط بگیرند و فرصتهای تبلیغاتی ایجاد کنند.
دسترسی گستردهتر به ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای تبلیغدهندگان
گوگل همچنین اعلام کرده که قابلیت هدفگذاری بر اساس بازگشت هزینه تبلیغات (tROAS) اکنون برای iOS در دسترس است. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به تبلیغدهندگان کمک میکند کاربران ارزشمندتری جذب کنند. بهعنوان نمونه، اپلیکیشن وامدهی «Uatas» در اندونزی با استفاده از این روش، ۷٪ افزایش در ROAS نسبت به کمپینهای قبلی خود روی iOS ثبت کرده است.
علاوه بر این، ابزارهای جدید ویدئویی گوگل برای کمپینهای اپلیکیشن، امکان تغییر هوشمند ابعاد ویدئوها متناسب با انواع نمایشگر و جایگاه تبلیغ را فراهم میکنند. این فناوری میتواند ویدئو را فراتر از قاب اصلی گسترش دهد یا آن را معکوس کند، بدون اینکه عناصر کلیدی تصویر از بین بروند.
زمانبندی عرضه
این قابلیت تبلیغات همکاری برند برای کمپینهای اپلیکیشن فعلاً فقط روی iOS فعال است، اما بهزودی برای اندروید نیز عرضه خواهد شد.