آدام موسری، رئیس اینستاگرام، دو نکته کلیدی را آشکار کرد: 1) ویدئوهای ساخته شده با اپ Edits فعلاً دسترسی بیشتری دریافت میکنند، اما این امتیاز موقتی است 2) تعامل با محتوای همحوزه تأثیر مستقیمی بر دسترسی پستهای شما ندارد. او تأکید کرد بهترین استراتژی، تولید محتوای جذاب برای مخاطبان فعلی است.
اگر به دنبال راههایی برای بهبود عملکرد خود در اینستاگرام هستید، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اخیراً چند نکته کوچک ولی کاربردی را با کاربران به اشتراک گذاشته است. این نکات شاید راز یا ترفندهای شگفتانگیزی برای سه برابر کردن بازدید پستهای شما نباشند، اما میتوانند در فرآیند کاری شما مفید باشند.
افزایش دسترسی با استفاده از اپ Edits
موسری اشاره کرده که ویدئوهایی که با اپ جدید «Edits» متا ساخته میشوند، هنگام به اشتراکگذاری در اینستاگرام کمی افزایش دسترسی (reach) دریافت میکنند.
او توضیح داده است:
«فعلاً Edits کمی به افزایش دسترسی کمک میکند. این موضوع دائمی نخواهد بود. فقط برای عبور دادن محتوا از طریق Edits استفاده نکنید چون ما میتوانیم این موضوع را تشخیص دهیم. ما در تلاشیم اپ را رشد دهیم و همچنین متوجه شدهایم که پیشبینی اینکه آیا کاربر روی دکمه ‘Edits’ کلیک میکند یا نه، میتواند به رتبهبندی محتوا کمک کند و امیدواریم این نوع محتوا را به کسانی نشان دهیم که علاقهمند به آن و اپ هستند.»
این یعنی اینستاگرام قصد دارد آگاهی کاربران را نسبت به اپ Edits افزایش دهد و تبلیغ ویدئوهای ساخته شده با این اپ به این هدف کمک میکند. پس در حال حاضر حداقل تا مدتی، ویدئوهای ساخته شده با Edits دسترسی بیشتری خواهند داشت.
با توجه به اینکه هفته به هفته امکانات بیشتری به این اپ اضافه میشود، امتحان کردن آن میتواند مفید باشد.
رد افسانه ضرورت تعامل با محتوای همحوزه
موسری همچنین به یک باور نادرست درباره تعامل کاربران با محتوا اشاره کرده است: اینکه برای افزایش دسترسی مرتبط باید با محتواهای مرتبط با حوزه کاری یا علاقه خود تعامل داشته باشید.
او گفته است:
«یکی از افسانههایی که اخیراً درباره اینستاگرام یاد گرفتم این است که باید با محتواهای مشابه محتوایی که تولید میکنید تعامل داشته باشید تا دسترسیتان بیشتر شود. این کاملاً درست نیست. تعامل با افراد در کامنتها و دنبالکنندگانتان عالی است، اما آنچه شما مصرف میکنید، روی اینکه محتوای شما به چه کسانی میرسد تاثیری ندارد.»
پس تعامل و محتوای دیده شده لزوماً به هم مرتبط نیستند. البته تعامل با افراد و پروفایلهایی که علایق مشابه دارند، باعث میشود آنها با شما آشنا شوند و اگر با پستهایتان تعامل کنند، میتواند به افزایش دسترسی کمک کند، اما از دید الگوریتم اینستاگرام، رفتارهای مشاهده و لایک شما به عنوان شاخصی برای تعیین مخاطب هدف استفاده نمیشود.
موسری توصیه کرده:
«با محتوایی که دوست دارید تعامل کنید، سپس سعی کنید محتوایی بسازید که دنبالکنندگانتان دوست دارند.»
در نهایت، این نکتهها میتواند به شما کمک کند فرآیند فعالیت در اینستاگرام را بهبود دهید و با دید بازتری به مدیریت محتوا و تعامل بپردازید.
source