14 مرداد 1404 ساعت 10:32
شرکت Honda از نسخه 2026 خودرو محبوب هوندا سیویک با پیشرانه هیبریدی و بهبودهای جزئی برای بازار اروپا رونمایی کرد.
هوندا سیویک همچنان یکی از نامهای آشنا و محبوب دنیای خودرو باقی مانده است. هرچند طرفداران هیجانانگیزترین نسخه آن یعنی سیویک تایپ R آلتیمیت با معرفی آخرین نسل آن از خبر حذف این مدل از بازار اروپا اندکی ناامید شده باشند، اما خبر خوب برای دوستداران سیویک این است که حضور نسخه استاندارد آن در قاره سبز همچنان پررنگ و با اقتدار ادامه دارد.
این خودرو محبوب که در بازار اروپا منحصراً به صورت یک هاچبک پیشرفته و در نسخه هیبریدی e:HEV عرضه میشود، اخیراً یک بهروزرسانی میاندورهای حیاتی را تجربه کرده است. این فیسلیفت ظریف اما هوشمندانه، سیویک را برای رقابتی تنگاتنگ و نفسگیر با رقبای قدرتمندی چون فولکس واگن گلف و دیگر مدعیان در این سگمنت آماده میسازد. در این بخش از اخبار خودرو به بررسی مشخصات سیویک هیبریدی میپردازیم.
نگاهی به طراحی ظاهری هوندا سیویک 2026
با وجود آنکه بهروزرسانی جدید Honda Civic را میتوان در دسته فیسلیفتهای جزئی طبقهبندی کرد، اما هوندا با اعمال برخی تغییرات ظاهری توانسته سیویک را به سطحی جدید از جذابیت بصری برساند. این تغییرات بهویژه در نمای جلوی خودرو به چشم میخورند و به آن جلوهای مدرنتر بخشیدهاند.
از جمله بارزترین ویژگیهای جدید در بخش جلویی، میتوان به سپر کاملاً بازطراحیشده اشاره کرد که در هماهنگی کامل با جلوپنجرهای اصلاحشده قرار گرفته است. شاید چشمگیرترین تغییر در این قسمت، استفاده از ورودی هوای پایینی بسیار بزرگتر باشد که نه تنها به خنککنندگی موتور کمک میکند، بلکه به سیویک ظاهری اسپرتتر و تهاجمیتر میبخشد. علاوه بر این، هوندا قطعات تزئینی همرنگ بدنه را در فضای بین جلوپنجره و چراغهای جلو تعبیه کرده است که به یکپارچگی و زیبایی بصری نمای جلو میافزاید.
هوندا در توضیح این تغییرات، به جلوپنجرههای جدید با طرح لانهزنبوری و رنگ مشکی براق اشاره داشته که به گفته آنها، نمایی جسورانهتر به سیویک بخشیده است. نکته قابل توجه دیگر، حذف چراغهای مهشکن است که ممکن است برای برخی سوالبرانگیز باشد. اما هوندا اذعان داشته که این تصمیم به دلیل عملکرد فوقالعاده چراغهای اصلی LED گرفته شده است. به ادعای شرکت، کیفیت و میزان روشنایی این چراغها به قدری بالاست که وجود چراغهای مهشکن را کاملاً غیرضروری ساخته است.
در بحث رینگها نیز شاهد ارتقا هستیم و تیپ ردهبالای «ادونس» اکنون به رینگهای 18 اینچی دورنگ مجهز شده است که جلوهای لوکس و اسپرت به خودرو میدهد. در مقابل، مدلهای میانرده اسپرت با اینکه از همان طراحی رینگها بهرهمند هستند، اما برای تمایز و تاکید بر حس اسپرت بودن، این رینگها را با رنگ مشکی کامل ارائه میکنند.
قوای محرکه Honda Civic 2026
در قلب تپنده هوندا سیویک e:HEV مدل 2026، یک سیستم قوای محرکه هیبریدی قرار گرفته است که بدون هیچ تغییری نسبت به مدلهای قبلی، همچنان به عنوان تنها گزینه پیشرانه این خودرو در بازار اروپا معرفی میشود. این سیستم ترکیبی از دو موتور الکتریکی پیشرفته و یک پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر بنزینی است. این ترکیب خروجی قدرتی معادل 181 اسب بخار را تولید میکند.
یکی از نکات کلیدی و تغییرات استراتژیک در بازار اروپا، این است که هوندا رسماً پذیرش سفارش برای مدل محبوب و پرقدرت سیویک تایپ R را متوقف کرده است. این تصمیم، سیویک e:HEV را به تنها پیشرانه موجود برای تمام مدلهای سیویک در قاره سبز تبدیل میکند.
طراحی کابین و امکانات سیویک جدید
فضای داخلی هوندا سیویک e:HEV مدل 2026 نیز از این بهروزرسانیها بیبهره نمانده و در واقع، مجموعهای از ارتقاءهای قابل توجه را تجربه کرده است. یکی از برجستهترین بهروزرسانیها که در تمام تیپهای سیویک e:HEV اعمال شده است، به کارگیری روکشهای سقف و ستونهای A به رنگ مشکی است که جلوهای جذاب به کابین داده است. همچنین برای تقویت زیبایی کابین و تکمیلکننده این فضای تازه، تزئینات کروم مات جدیدی با ظرافت خاصی در اطراف دریچههای هوا به کار رفتهاند.
اما این ارتقاءها تنها به ظاهر محدود نمیشوند، بلکه امکانات رفاهی و کاربردی را نیز در بر میگیرند. برای خریدارانی که به دنبال نهایت امکانات هستند، تیپ ادونس حالا با چراغهای کف کابین عرضه میشود. این چراغها فضایی مدرن را در پایین پای سرنشینان ایجاد کرده و به ویژه در شب به زیبایی کابین کمک بسزایی میکند. در راستای افزایش راحتی در فصول سرد، تیپ اسپرت اکنون به صورت استاندارد با گرمکن فرمان ارائه میشود. حتی تیپ پایه الگانس نیز از این ارتقاءها بهرهمند شده و حالا به صورت استاندارد دارای پد شارژ بیسیم در کنسول مرکزی است.
source