خبرنگاران چینی برای اولین بار، نسخه جدید شیائومی YU7 با نام اولترا را در خیابانهای چین شکار کردند که گفته میشود این کراس اور تمام برقی قدرتی حدود 1548 اسب بخار دارد!
شاید فکر کنید که شیائومی پس از شکستن رکوردها با سدان فوق سریع SU7 اولترا در پیست نوربرگ رینگ، عرضه موفقیتآمیز شاسیبلند YU7 با ثبت 300 هزار سفارش اولیه و اعلام برنامه برای ساخت یک کراس اور فول سایز به نام شیائومی YU9، کمی استراحت خواهد کرد. اما به نظر میرسد کلمه استراحت در فرهنگ لغت این غول فناوری چینی وجود ندارد. در حالی که شیائومی در مراسم رونمایی از YU7 از پاسخ به سوال پرتکرار آیا نسخه اولترا برای این SUV عرضه خواهد شد طفره میرفت، اکنون اینترنت پاسخ را برای ما پیدا کرده است. به تازگی، اولین تصاویر جاسوسی از شیائومی YU7 Ultra منتشر شده است. هیولایی که بدون شک پس از عرضه، لقب سریعترین SUV تولیدی جهان را از آن خود خواهد کرد و تعریف جدیدی از یک خودروی خانوادگی سریع ارائه خواهد داد.
مشخصات فنی احتمالی شیائومی YU7 اولترا
این بخش جایی است که شیائومی YU7 اولترا تمام قوانین را بازنویسی میکند. این کراس اور که به نوعی در لیگ هایپرکارها قرار میگیرد، قوای محرکه خود را مستقیما از همزاد سدان خود، یعنی SU7 اولترا، به ارث برده است. این به معنای بهره گیری از یک سیستم سه موتوره است که مجموعا قدرت سرسامآور 1548 اسب بخار و گشتاور کوبنده 1770 نیوتن متر را تولید میکند!
انرژی مورد نیاز این سیستم از یک پکیج باتری 93.7 کیلو وات ساعتی با عملکرد بالا تامین میشود که برای تخلیه سریع انرژی و تحمل فشارهای شدید در پیست طراحی شده است. اگرچه YU7 Ultra با وزن تقریبی 2400 کیلوگرم، سنگینتر از برادر سدان خود خواهد بود، اما عملکرد آن همچنان در قلمرو هایپرکارها قرار میگیرد. پیش بینی میشود که شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از 2.5 ثانیه باشد و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شود. با توجه به این مشخصات، تقریبا قطعی است که شیائومی به زودی وای یو 7 اولترا را به پیست نوربرگ رینگ خواهد برد تا رکورد سریعترین کراس اور تولید انبوه جهان را به نام خود ثبت کند.
طراحی ظاهری و داخلی
شیائومی برای طراحی شیائومی YU7 اولترا یک رویکرد بسیار هوشمندانه و خلاقانه را در پیش گرفته است. برخلاف بسیاری از خودروهای عملکردی که با بالههای بزرگ و اسپویلرهای اغراقآمیز، قدرت خود را فریاد میزنند، YU7 اولترا ظاهری بسیار آرام و فریبنده دارد. کلیت بدنه همان فرم سیال و زیبای نسخه استاندارد را حفظ کرده، اما با نگاهی دقیقتر، میتوان تغییرات را مشاهده کرد.
گلگیرها به صورت محسوسی پهنتر شدهاند تا بتوانند چرخهای 21 اینچی بزرگتر یعنی مشابه SU7 اولترا و فاصله عرضی بیشتر چرخها را در خود جای دهند. از پشت این رینگها، دیسکهای ترمز عظیم سرامیکی با کالیپرهای غولپیکر 6 پیستونه خودنمایی میکنند که نشان از قدرت توقف فوقالعاده این خودرو دارند. در نمای عقب، تنها تغییر قابل مشاهده، ورودیهای هوای بزرگتر در بخش پایینی سپر است. حتی اسپویلر سقفی نیز با وجود اینکه کمی کشیدهتر شده، طراحی بسیار ظریفی دارد و به هیچ وجه جلب توجه نمیکند. این طراحی ظاهری به این معناست که YU7 اولترا میتواند در خیابان کاملا ناشناس باقی بماند، تا زمانی که راننده تصمیم بگیرد پدال گاز را فشار دهد.
اگرچه هنوز هیچ تصویر رسمی از کابین و نمای داخلی شیائومی YU7 اولترا منتشر نشده است، اما میتوان با اطمینان انتظار داشت که این فضا نیز بهروزرسانیهای اسپرتی را تجربه کند. با الگوبرداری از کابین SU7 اولترا، انتظار میرود که در داخل وای یو 7 اولترا شاهد استفاده گسترده از متریال آلکانتارا، صندلیهای اسپرت با قابلیت دربرگیری بیشتر برای حمایت از سرنشینان در پیچهای تند، و تزئینات فیبر کربنی برای کاهش وزن و ایجاد حسی مسابقهای باشیم. نمایشگرهای بزرگ و سیستم عامل پیشرفته HyperOS بدون شک حفظ خواهند شد، اما احتمالا با گرافیکها و حالتهای رانندگی اختصاصی اولترا همراه خواهند بود.
قیمت احتمالی و تاریخ عرضه
بر اساس گمانهزنیها، شیائومی از YU7 اولترا در اواخر سال 2025 رونمایی خواهد کرد و اولین سری از آن در سه ماهه دوم سال 2026 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. اما شگفتانگیزترین بخش، استراتژی قیمتگذاری احتمالی آن است. انتظار میرود که قیمت شیائومی YU7 اولترا حدودا دو برابر قیمت نسخه فول آپشن Max باشد. این به معنای یک برچسب قیمتی در حدود 93 هزار دلار خواهد بود.
بله، درست خواندهاید. شیائومی در حال ساخت یک کراس اور خانوادگی است که سریعتر از اکثر هایپرکارهای چند میلیون دلاری خواهد بود اما با قیمتی عرضه میشود که در دنیای خودروهای عملکردی، یک معامله باورنکردنی محسوب میشود. این حرکت جسورانه نه تنها یک محصول جدید، بلکه یک بیانیه قدرتمند از سوی شیائومی است که نشان میدهد این شرکت قصد دارد با ارائه فناوریهای پیشرفته و عملکردی بیرقیب با قیمتی رقابتی، تمام معادلات صنعت خودرو را بر هم بزند. برای علاقهمندان به خودرو در سراسر جهان، از جمله ایران، این یعنی آیندهای بسیار هیجانانگیز در راه است.
source