شرکت مرسدس بنز از جدیدترین خودرو مفهومی خود یعنی کانسپت آ ام گ جی تی ایکس ایکس رونمایی کرد و در ادامه علاوه بر مشخصات فنی، با نکات جالب خودرو کانسپت بنز AMG GT XX همراه شما هستیم.

پس از آنکه بخش پرفورمنس مرسدس بنز، یعنی AMG با عرضه مدل هیبریدی و چهار سیلندر C63 و دریافت بازخوردهای نه چندان مثبت، دریافت که فاصله گرفتن از فرمول موفق و پرطرفدار پیشرانه‌های V8 کار آسانی نیست، اکنون با یک اقدام جسورانه و تمام‌عیار به میدان بازگشته است. این شرکت با رونمایی از کانسپت مرسدس بنز AMG GT XX، نه تنها نگاهی عمیق به آینده تمام الکتریکی خود ارائه می‌دهد، بلکه با مشخصات فنی خیره‌ کننده، به طور مستقیم برای رقبای قدرتمندی چون لوسید ایر سفایر و پورشه تایکان توربو GT خط و نشان می‌کشد. این سوپر سدان مفهومی با قدرت 1340 اسب بخار، حداکثر سرعت 360 کیلومتر بر ساعت و فناوری شارژ انقلابی، نشان می‌دهد که AMG قصد ندارد در دوران الکتریکی، از هویت پر سر و صدا و هیجان‌انگیز خود دست بکشد و حتی برای آن، بهترین صدای V8 که تا به حال تولید کرده را به صورت شبیه‌سازی شده، خلق کرده است و ما نیز در بخش اخبار خودرو گجت نیوز، قصد داریم تا این شاهکار را بهتر از همیشه به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات فنی کانسپت بنز AMG GT XX

خودرو کانسپت بنز AMG GT XX

اینجاست که کانسپت مرسدس بنز AMG جی تی ایکس ایکس تمام معادلات را بر هم می‌زند. این خودرو بر پایه پلتفرم جدید و انحصاری AMG.EA با معماری 800 ولتی ساخته شده است. قدرت آن از سه موتور الکتریکی از نوع “شار محوری” (Axial-flux) تامین می‌شود. این موتورها که توسط شرکت بریتانیایی Yasa که تحت مالکیت مرسدس است توسعه یافته‌اند، بسیار کوچک‌تر، سبک‌تر و از نظر چگالی قدرت، بسیار کارآمدتر از موتورهای شعاعی متداول هستند. دو موتور در عقب و یک موتور در جلو قرار گرفته‌اند و مجموعا قدرت خیره‌کننده 1340 اسب بخار را تولید می‌کنند. این قدرت به خودرو اجازه می‌دهد تا به حداکثر سرعت 360 کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت را در 5 ثانیه طی کند.

بیشتر بخوانید

اما شاید انقلابی‌ترین بخش فنی این کانسپت، فناوری باتری و شارژ آن باشد. باتری با کارایی بالا (HP.EB) این خودرو از سلول‌های استوانه‌ای بلند و باریک با شیمی جدید NCMA (نیکل،کبالت،منگنز و آلومینیوم) تشکیل شده و دارای یک سیستم خنک‌کننده مستقیم است که عملکرد پایدار را حتی در شرایط سخت پیست تضمین می‌کند. مرسدس AMG ادعای بزرگی را مطرح کرده است که این خودرو قادر به شارژ با متوسط توان 850 کیلووات است و می‌تواند تنها در 5 دقیقه، انرژی لازم برای پیمایش مسافتی معادل 400 کیلومتر را دریافت کند. این سرعت شارژ نیازمند زیرساخت‌های جدیدی است که مرسدس در حال توسعه آن‌ها با همکاری شرکت Alpitronic می‌باشد.

و اما برای حفظ سمفونی صدای معروف AMG، این خودرو به یک سیستم تولید صدای شبیه‌سازی شده مجهز است که به گفته یکی از مدیران ارشد AMG، بهترین صدای V8 است که تا به حال توسعه داده‌ایم. این صدا از طریق بلندگوهایی که در داخل محفظه چراغ‌های جلو تعبیه شده‌اند، به بیرون پخش می‌شود. وجود پدال‌های تعویض دنده در کابین نیز به احتمال وجود یک سیستم گیربکس مصنوعی، مشابه هیوندای آیونیک 5 N، اشاره دارد.

طراحی ظاهری

خودرو مفهومی بنز آ ام گ جی تی XX

خودرو کانسپت مرسدس بنز AMG GT XX یک سدان بزرگ با طول 5.2 متر و بدنه‌ای کشیده و کم‌ ارتفاع به سبک فست‌ بک است که با رنگ نارنجی خاص خود، یادآور ابر خودرو مفهومی مرسدس C111 در دهه 1960 می‌باشد. طراحی خودرو به شدت بر روی آیرودینامیک متمرکز شده است. با وجود تایرهای پهن و آینه‌های جانبی، این کانسپت به ضریب درگ فوق‌ العاده پایین 0.198 دست یافته که آن را در کنار لوسید ایر با ضریب 0.197 به یکی از آیرودینامیک‌ ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند.

نمای جلوی خودرو با جلو پنجره‌ای بزرگ به سبک مازراتی و چراغ‌های عمودی، چهره‌ای تهاجمی و با ابهت دارد. اما شاید جسورانه‌ترین بخش طراحی، نمای عقب باشد که به طور کامل فاقد شیشه عقب است و با شش چراغ گرد که یادآور خروجی‌های چهارگانه اگزوز در مدل‌های بنزینی AMG هستند، طراحی شده است. یکی از نوآوری‌های بی‌نظیر در این کانسپت، رینگ‌های 21 اینچی فعال آیرودینامیکی است. این رینگ‌ها دارای پنج تیغه فیبر کربنی متحرک هستند که به صورت الکترونیکی و بر اساس نیاز، برای خنک‌کاری ترمزها باز شده و یا برای بهینه‌سازی جریان هوا بسته می‌شوند. نکته جالب اینجاست که این سیستم انرژی خود را از حرکت جنبشی چرخ‌ها تامین می‌کند و باری بر روی باتری اصلی خودرو تحمیل نمی‌کند.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

خودرو کانسپت بنز AMG GT XX

فضای داخلی و اتاق و کابین کانسپت مرسدس بنز AMG GT XX با تمرکز کامل بر راننده و با الهام از خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده است. این کابین مینیمالیستی و تکنولوژیک، فاصله‌ای محسوس با طراحی‌های فعلی مرسدس، به خصوص نمایشگرهای بزرگ هایپراسکرین، گرفته است. صندلی‌های باکت فیبر کربنی با پدهای سه‌بعدی پرینت شده، نقطه کانونی کابین هستند. روکش این صندلی‌ها و بخش‌هایی از تریم داخلی، از یک ماده بیوتکنولوژی و پایدار ساخته شده که از بازیافت تایرهای مسابقه‌ای GT3 به دست آمده است و گفته می‌شود هر تایر مسابقه‌ای، مواد لازم برای پوشش کامل کابین یک GT XX را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

غربیلک فرمان با طراحی مستطیلی و یوک مانند، مستقیما از دنیای فرمول یک الهام گرفته شده و به یک سیستم فرمان تمام الکترونیکی (Steer-by-wire) متصل است، به این معنی که هیچ اتصال فیزیکی بین دستان راننده و چرخ‌های جلو وجود ندارد. در مقابل راننده دو نمایشگر بزرگ قرار گرفته و جزئیات نارنجی رنگ در سراسر کابین، حس و حال اسپرت آن را تقویت می‌کند.

قیمت خودرو مفهومی بنز آ ام گ GT XX

مرسدس AMG به صراحت اعلام کرده است که کانسپت مرسدس بنز AMG جی تی ایکس ایکس پیش‌ نمایشی از یک خودرو تولید انبوه است که سال آینده یعنی 2026 به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه برخی از ویژگی‌های بسیار مفهومی مانند رنگ الکترولومینسانس ممکن است به نسخه نهایی راه پیدا نکنند، اما فناوری‌های اصلی مانند قوای محرکه، باتری و معماری 800 ولتی، همگی برای تولید انبوه آماده هستند.

هنوز هیچ قیمت رسمی برای این خودرو اعلام نشده است. با این حال، با توجه به سطح فوق‌العاده بالای فناوری، قدرت خیره‌کننده و جایگاه آن به عنوان رقیب مستقیم پورشه تایکان توربو GT و لوسید ایر سفایر، انتظار می‌رود که نسخه تولیدی آن قیمتی در محدوده چند صد هزار دلاری داشته باشد. به عنوان یک تخمین اولیه، قیمت پایه این ابر سدان الکتریکی احتمالا در بازه‌ 200 تا 250 هزار دلار آمریکا برای نسخه پرچم‌دار قرار خواهد گرفت. این کانسپت، یک بیانیه قدرتمند از سوی AMG است که نشان می‌دهد این شرکت نه تنها برای ورود به دنیای الکتریکی آماده است، بلکه قصد دارد قوانین بازی را در این عرصه از نو تعریف کند.

گالری عکس

source

توسط expressjs.ir