اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌ها را بازنشر (repost) کنند. این شرکت به تازگی این موضوع را تأیید کرد. چنین اقدامی چندان دور از انتظار نیست، چراکه پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ نیز شواهدی از توسعه این قابلیت دیده شده بود.

برخی کاربران گزارش داده‌اند که این ویژگی در حساب‌هایشان ظاهر شده و یکی از آن‌ها اشاره کرده است که کاربران می‌توانند هم محتوای دیگران و هم پست‌های خود را بازنشر کنند. البته ممکن است همه کاربران از این تغییر استقبال نکنند، به‌ویژه با توجه به اینکه اینستاگرام پیش از این هم با قالب‌های متعدد محتوا مانند پست، استوری، ریلز، نوت، پیام خصوصی، تبلیغات و… اشباع شده است.

از سوی دیگر، برخی افراد از این قابلیت استقبال خواهند کرد، چرا که به آن‌ها امکان می‌دهد تا محتوای جالب را مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی به راحتی به اشتراک بگذارند و تقویت کنند. در حال حاضر، کاربران می‌توانند پست دیگران را در استوری خود به اشتراک بگذارند، اما قابلیت جدید بازنشر، امکان به‌اشتراک‌گذاری مجدد پست‌ها را در بخش فید اینستاگرام فراهم می‌کند. علاوه بر این، برخی کاربران برای بازنشر پست‌ها به راه‌حل‌های موقتی یا اپلیکیشن‌های شخص ثالث متوسل می‌شوند، بنابراین اضافه شدن یک قابلیت رسمی برای بازنشر، می‌تواند نیاز به این روش‌های جایگزین را از بین ببرد.

برای تولیدکنندگان محتوا نیز این قابلیت می‌تواند راهی برای افزایش دسترسی و کشف‌پذیری بیشتر باشد. همچنین، در اینستاگرام پست‌های زیادی، مخصوصاً میم‌ها و تصاویر بازنشر شده، بدون ذکر منبع یا اعتبار به اشتراک گذاشته می‌شوند. افزودن یک قابلیت رسمی بازنشر ممکن است کمک کند تا تولیدکنندگان محتوا هنگام بازنشر گسترده آثارشان، اعتبار لازم را دریافت کنند.

افزودن چنین قابلیتی از سوی اینستاگرام منطقی به نظر می‌رسد، به‌ویژه با توجه به اینکه قالب بازنشر در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند Threads و TikTok نیز پذیرفته شده است. بد نیست اشاره کنیم که محبوبیت قابلیت بازنشر از زمان معرفی ویژگی Retweet توسط توییتر در سال ۲۰۰۹ آغاز شد.

همانند دیگر ویژگی‌های آزمایشی، هنوز مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی آن را در اختیار عموم قرار خواهد داد یا حتی آیا قصد دارد این قابلیت را به‌صورت عمومی در اختیار همه کاربران قرار دهد یا خیر.

 

منبع techcrunch

 

source

توسط expressjs.ir